Elitebruger
Tilføjet:
18-08-2009 06:25:15
Svar/Indlæg:
397/35
Jeg skal til at male mit Lian Li kabinet indvendigt og er i tvivl om fremgangsmåden. Alu'en er ikke eloxeret, såvidt jeg da kan se, så mon ikke bare jeg kan male direkte ovenpå, uden at skulle slibe et evt. beskyttende lag væk først?
Jeg har prøvet at male nogle dele fra et andet Lian Li kabinet, som en test. Jeg affedtede først med husholdningssprit - ja, jeg HAR læst, at det giver en hinde af en eller anden slags, men der er ingen, der skriver om det har negativ indvirkning på malingen, så jeg ville prøve at gøre mig mine egne erfaringer. Jeg har så foreløbigt givet det 1 lag med Plastikote Mat Sort (kan b.la. købes i Silvan) og det ser allerede udmærket ud - så jeg er faktisk på nippet til at bare smække et lag mat klarlak ovenpå og så sige "Det var det!", men begår jeg en fejl på denne måde?
Vil malingen boble op senere?
Er 1 lag for lidt?
Skulle jeg have affedtet med andet end husholdningssprit?
Jeg leder efter erfaringer fra folk, som rent faktisk HAR prøvet det her før, så hvis du kun har en teori, vil bede dig undlade at kommentere i denne tråd. Teorier har jeg nemlig masser af selv. ;)