Nu kender jeg ikke Cuben, men den ser også rigtig fornuftig ud på de stumper der sidder i den. Men det er jo også to forskellige produkter, hvor Cuben mere er et traditionelt lydkort, og DacMagic nok mere er en DAC frem for egentlig lydkort.
Og den kritik der er inde på hifi4all, den er også helt korrekt, men du finder bare ikke bedre løsninger til de penge... Og det er da også nogle af de ting der moddes oftest. Der fås endda komplette upgrade pakker til DacMagic, med nye opamps og afkobling, hvis man er lidt ferm med et lodde jern.
Det skal også lige understreges, for at rydde lidt op i forvirringen. DacMagic understøtter den såkaldte USB Audio Device standard, hvilket vil sige at du bare kan plugge den i, og så spiller den. Både Windows, Linux, æble og PS3 for den sags skyld.
Men det betyder også at man må tage til takke med 16bit og maks. 48khz. samplerate.
Jeg går personligt meget op i musik, og lossless formater osv., og jeg ejer altså kun ÉT nummer der har større opløsning/samplerate end det!
Så det er altså ikke fordi man afskriver sig en helt masse på det område! Og læg dertil upsamplings mulighederne i DacMagic (og det virker bare!) Bruger teknikken i min 740C cd afspiller hver dag (Dog med min Lyngdorf TDA2200 som konverter) til seriøs lytning, og har da også en DacMagic til mit head-fi setup.
Og selv om man måtte have en ubendelig lyst til at have 24bit mulighederne, så kan den selvfølgelig også fodres direkte med et S/PDIF, både som optisk og coax. Og endda stadig med upsamplings funktionen, hvis signalet er mindre end 24bit/96khz.
Men rent teknisk, så er S/PDIF ringere en USB....
Men det kunne være lidt sjovt at se en sammenligning imellem de to apparater! 😉