Danrex/Studiedata giver op efter regnskabskaos

Litteratur d.  19. august. 2009, skrevet af The Boss
Vist: 1943 gange.

The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
19-08-2009 13:15:03
Svar/Indlæg:
4741/1690
Regnskabskaos er årsagen til at firmaet tvangslukker.

Læs hele nyheden her: http://hwt.dk/newsdetails.aspx...
Frodo
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2009 13:35:51
Svar/Indlæg:
132/28
Pokkers!!!


Potteplante
 
Superbruger
Tilføjet:
19-08-2009 13:55:12
Svar/Indlæg:
872/67
er der snart ikke nogen gode steder hvor man kan afhente sit hardware ?
i kbh område ? og her står man og mangler en god 120mm blæser.. pft !!


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
19-08-2009 14:18:14
Svar/Indlæg:
4438/91
Øv! DK's hyggeligste butik.


NightBreaker
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2009 14:18:31
Svar/Indlæg:
857/27
Det er sgu synd, var ellers et af de bedre steder, men der er også mange andre der er kommet godt med.

Good luck ellers til de ansat.


DuckHunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2009 14:54:07
Svar/Indlæg:
1889/115
NO! :'-( De havde ellers så meget ting man kunne bruge til et casemod osv. 😕


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2009 15:11:51
Svar/Indlæg:
5891/423
Det burde jo komme på et tidspunkt 😕


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2009 15:12:37
Svar/Indlæg:
5891/423
PS. deres side virker stadig?


Encrazed
 
Overclocker
Tilføjet:
19-08-2009 16:00:56
Svar/Indlæg:
809/50
ja for satan de var hyggelige, når man lige var forbi butikken på jagt efter en køler og blæser! :)
håber der er nogen der vil fortsætte StudieData, finansieringen er der jo iflg. ham Ole.


totalgamer
 
Overclocker
Tilføjet:
19-08-2009 16:30:07
Svar/Indlæg:
512/6
Jeg skulle lige bruge deres ACryan mesh :S Men det bliver vidst ikke til noget :S


noxon
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2009 17:13:18
Svar/Indlæg:
3321/21
Studiedata har kørt med røven i vandskorpen i laaaang tid. Troede egentlig det var lukket for længst (½år siden)


DKwesth
 
Superbruger
Tilføjet:
19-08-2009 17:29:26
Svar/Indlæg:
147/16
Stuiedata lukkede da fedtøret til Ole Theilvig, valte af bordvise HR.STUDIEDATA.. (Dan).
Men jo det er trist at en spænende forretning skal til at lukke.. Det er da også trist at dem der lige er blevet ansat for at køre Studiedata videre, snart skal finde noget nyt at rive i.. Eller er dette bare endnu et svinelvnummer fra Ole Theilvig side. Det er jo ikke første gang.. :no:


jakkemaster
 
Overclocker
Tilføjet:
19-08-2009 17:34:58
Svar/Indlæg:
95/17
Studiestata lukker dog ikke helt. De fortsætter i hvert fald med at renovere og købe nyt hardware etc :D men ja det er sku noget værre noget med Dan må jeg indrømme :D


iNVALiD
 
Superbruger
Tilføjet:
19-08-2009 17:41:50
Svar/Indlæg:
644/56
FFS!


Erik
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2009 18:45:10
Svar/Indlæg:
250/2
Det er sørgeligt at de fleste ansatte kun er medløbere, det er i mange firmaer at det hele bæres eller tværes, hvis enkelte personer er der, eller forlader stedet.

Altid rart med personlig kontakt og en bekendt stemme i røret, vi der bor i de sydlige jylland, kommer ikke tit på besøg, da der ikke er nogen at besøge syd for Århus...


DKwesth
 
Superbruger
Tilføjet:
19-08-2009 19:30:23
Svar/Indlæg:
147/16
#12

Hvem tror du at der gider at købe hardware, af en forretning der er ca. 95% konkurs.. Jeg gider ikke.. Hvad med jer... :no:


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DKwesth d. 19-08-2009 19:32:24.


MightyWanker
 
Overclocker
Tilføjet:
19-08-2009 20:28:09
Svar/Indlæg:
175/25
Selskabet er i mine øjne 100% konkurs, selvom Ole Theilvig så flot på CRN skriver at der er penge i selskabet til at betale de skyldnere der måtte være, så er det varm luft når manden så samme dag smider et millionkrav, et krav der så skal dækkes af det varelager der åbenbart skulle være på hele 2 millioner.

Hvordan det så nogensinde er blevet 2 millioner værd er mig et mysterium.

Men på den positive side, er det første gang jeg har set Noxon kommentere Studiedata og så faktisk have ret i det han siger, well more or less, men 6 måneder er ikke helt dårligt skudt 😛



jakkemaster
 
Overclocker
Tilføjet:
19-08-2009 20:42:59
Svar/Indlæg:
95/17
kan godt se din pointe :P 15#


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2009 21:00:59
Svar/Indlæg:
2440/66
ikke overraskende.

synes dog SD var bedst, dengang den lå på det "farlige" nørrebro. dengang var der selvfølgelig også færre om budet.

i dag opfylder komplett dog næsten alle de krav jeg måtte have - med afhentning i det centrale kbh, modsat SD som har det i et industriområde i rødovre.


jakkemaster
 
Overclocker
Tilføjet:
19-08-2009 21:48:55
Svar/Indlæg:
95/17
18# jeg har dog både gode og dårlige erfaringer med komplett. den gode: bestilte en gang ram i en nødsituation. fik dem dagen efter. Den dårlige. har ventet snart 1½ månded på 2 Grafikkort :D


#20
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-08-2009 22:58:04
Svar/Indlæg:
4018/217
Jeg vil til dels give #11 ret. Men Casper var også en af dem der holdte skuden oppe.

Dog ødelage det, det hele at Ole bortviste Dan i sin tid. Jeg har bare holdt mig tilbage på div forums med at skrive det. Jeg var nemlig ikke sikker på at Dan ville have det ud... Men nu når det er ude så kan jeg kun sige at den der ødelage studiedata var Ole med hans manglene vilje til at drive stedet ordenligt ved at bruge penge på hw så lageret var fyldt op.
Jeg er ret sikker på at mange har valgt studiedata fra da der var så mange ting der ikke var på lager.

Nu er det bare synd at sådan et sted med så godt personale må lukke (er lukket da Dan blev bortvist)

Ønsker både Dan og Casper held og lykke 😉


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2009 00:50:16
Svar/Indlæg:
2440/66
#19 jeg har aldrig ventet på noget hos komplett. har også haft god RMA service. det gode er, at der står om det der skal komme på lager er datoen bekræftet/ubekræftet. men klart, bestiller man og der kun er een på lager af varen, så kan det jo ske den er blevet bestilt samtidigt et andet sted, eftersom komplett er i mange lande men kun har eet centralt lager.

men, nu var det nu mest et eksempel på at lokation kan betyde noget. studiedata og komplett kan ikke helt sammenlignes, men jeg synes nu alligevel, at komplett er godt med mht blæser udvalg osv. dengang SD startede for maaange år siden, var de jo ret unikke....


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
20-08-2009 01:44:28
Svar/Indlæg:
2127/11
Det er altid trist at se en af pionererne bukke under. Jeg kan nemlig også huske tilbage til den tid, hvor SD nærmest var enerådende når man ville have noget spændende til pc'en. Faktisk undrede jeg mig over at jeg tilsyneladende havde glemt dem, da en bruger her på sitet for nylig spurgte til dem. Da jeg genbesøgte deres side, gik pråsen dog op for mig. De er ikke markedsførende mere, og der er næsten flere røde end grønne markeringer ved varerne. Det er sgu demotiverende.



Mht #21, og positive historier om Komplett: Jeg kan gøre det end tand bedre end det du fortæller. Jeg bestilte en vare der ikke var på lager, og fik den to dage efter alligevel. Dét er god stil. I hvert fald på overfladen. Årsagen til at jeg fik min vare så hurtigt er, at jeg har fået en returneret vare, som jeg nok også selv returnerer. En skærm der nok ikke helt når op til det forventede, eller i hvert fald ønskede, niveau.


MightyWanker
 
Overclocker
Tilføjet:
20-08-2009 11:35:10
Svar/Indlæg:
175/25
#20

Casper har i DEN GRAD været med til at kunderne følte sig godt behandlet. Ingen forretning kan basere sin success (kortvarig eller langvarig) på en enkelt medarbejder (medmindre der self kun er een). At drive en butik med tilfredse kunder er et teamwork og det gælder også på den anden side af disken.

Men oh well... Ingen grund til at græde over spildt mælk, der er stadig mindst een solid nørd shop tilbage og så længe der er et sted hvor os med HW behov udover det sædvanlige kan købe vores legetøj, så er alting jo perfekto. Og alt andet undtaget, så er det at arbejde i den type forretning det fedeste man kan forestille sig når man er en nørd, ellers ville man nok også have fundet andre græsgange for LÆNGE siden.


MightyWanker
 
Overclocker
Tilføjet:
20-08-2009 11:40:29
Svar/Indlæg:
175/25
#22

"De er ikke markedsførende mere, og der er næsten flere røde end grønne markeringer ved varerne. Det er sgu demotiverende."

Ole Theilvig mente at markedsføring var noget man lavede i gamle dage, nu drejede alt sig om viral markedsføring, som man så sjovt nok kun får noget ud af når kunderne har haft en successoplevelse i forretningen og anbefaler den til sin omgangskreds.

"og der er næsten flere røde end grønne markeringer ved varerne."

Yeps, ingen penge til indkøb eller manglende evne til at betale regningerne til tiden hos de leverandører man havde kredit hos, gør jo at man må markere at man ikke har eller kan levere varen. Ingen varer = Intet salg, ikke specielt svært at lure, men åbenbart ret svært for ledelsen.


"Det er sgu demotiverende."
Neeeeeeej da, nu er du fjollet 😉


Sjakalen
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2009 23:21:05
Svar/Indlæg:
1978/216
Damn! ja de var sq nogle flinke fyre :) ham Dan der var fandeme en hyggelig fætter 😀 man burde jo nok ha handlet lidt mere derude... men sq lang vej på cykel, og igen så køber man jo altså ikke blæser og andet modding hver anden dag og har heller ikke vandkøling.

Er overbevist om at hvis de hadet ligget et andet sted i byen. ville de ha haft mange flere kunder fra gaden af


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Sjakalen d. 20-08-2009 23:24:12.


nutman
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2009 07:11:10
Svar/Indlæg:
397/35
Har efterhånden handlet en del hos Studiedata og det var bare det hyggeligste sted. Hvilke butikker siger ellers "du går bare lige ned i kælderen og leder selv" når man mangler en stump, de ikke lige kan finde på lageret? Eller ovverasker éen ved at sige "Det er på vores regning, for vi vil godt støtte dit projekt" når man står og skal betale 5-600 kr. for moddingudstyr?

Det blev ALTID til mere snak end kort, afstumpet handel hos Studiedata og sådan et sted kommer vi så ABSOLUT til at savne herovre i det københavnske. Jeg havde faktisk længe gået og puslet men idéen om at købe Studiedata fri af Ole Theilvig (a.k.a. Øbberbøv), men havde ikke modet. Jeg tror, at med en smule satsning (og måske en lidt bedre lokation) og NOGET bedre markedsførding, kunne Studiedata markere sig kraftigt indenfor modding-scenen - ikke kun i Danmark, men i hele nord-europa. Der var endda tale om modding-workshops og også bare et modding-lokale, som man kunne sætte sig ind i til dagligt og modde løs på sin computer. Forestil jer bare at skulle 5 meter ind i butikken, betale for varen og vente 2 min. på at den bliver hentet på lageret og dernæst ind i modding-lokalet igen og lave videre på jeres casemod? Det ville have været vildt fedt!

Jeg taler faktisk sammen med Stormeren (som I vel alle så i Troldspejlet i sidste uge?) om at tage en kop øl sammen med Dan og Cappy og tale om, hvad der NU skal ske. Rasmus og undertegnede har talt lidt om at lave et decideret modding site for danske moddere (eller måske skulle det være på engelsk, så vi kan få resten af nord-europa med på vognen?). Hvis der er stemning for det, så skriv lige til mig (PM, eller bare her) - så vil jeg tage en snak med Stormeren, Dan og Cappy og så sætter vi os sgu' sammen og finder ud af, hvad der kan ske fremover - om ikke andet kan vi da hygge og få nogle pils! :D


MightyWanker
 
Overclocker
Tilføjet:
25-08-2009 14:32:19
Svar/Indlæg:
175/25
Pils er gode, RIGTIGT gode :yes:

En casemoddet øl, er det når den er på dåse?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MightyWanker d. 25-08-2009 14:32:55.


Stormeren
 
Overclocker
Tilføjet:
25-08-2009 18:49:38
Svar/Indlæg:
36/6
Ole T er skyld i det hele gik ned med flaget. Studiedata er blevet offer for hans inkompetance. Hvis han havde været bare en lille smule kompetent, så havde det firma været så meget større og velfungere end det var. Utroligt det lykkes Dan og drengene derude at få så meget ud af et firma med så elendig en leder, som konstant modarbejde dem.


Frodo
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2009 20:34:47
Svar/Indlæg:
132/28
Vi vil selvfølgelig meget gerne høre fra jer, hvis der sker noget spændende nyt!!!


nutman
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2009 21:55:25
Svar/Indlæg:
397/35
Jeg prøver at finde nogle datoer og så vil jeg foreslå dem på diverse fora - så tager vi en beslutning udfra den dato, hvor flest folk har mulighed for at være med.


nutman
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2009 08:57:22
Svar/Indlæg:
397/35
Stormeren har tilbudt at lægge moddinglokaler til, så nu finder vi bare lige nogle datoer, hvor folk kan. Det skal, for mit vedkommende, være EFTER weekenden d.18.-20. september - I må MEGET gerne skrive nogle datoer her, så jeg kan prøve at koordinere det.


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
04-09-2009 09:09:16
Svar/Indlæg:
4438/91
Jeg er helt klart med på idéen med et nordisk / europæisk modding-site! det er tit bare en lille afkrog af et større site og derfor noget som ikke bliver taget så højtideligt, fordi det første man ser når man kommer på siden er nyheder om ASUS, Intel og AMD. Det skal der klart også være plads til! men jeg vil hellere pille end drømme om at pille!!!

Mht. modding sessions, blir det så i det kjøvenhaunske? blir der værktøj - i rimeligt omfang - til låns? Skal i gang med næste woodmod og det er langt at slæbe alt udstyret til kbh for at slibe og lakere lidt træ.


nutman
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2009 09:21:19
Svar/Indlæg:
397/35
Jeps, vi bor i det Kjøwenhaunske - jeg kender ikke Stormerens adresse. Den kunne han måske selv lige skrive her? ;)

Jeg tager en Dremel samt en Dremel-kopi med - og akku-boremaskine samt en alm. boremaskine. Og bor. Og udstyr til Dremel'en, hehe.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af nutman d. 04-09-2009 09:23:46.


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
04-09-2009 10:15:54
Svar/Indlæg:
4438/91
#33 .. nice! det hjælper lidt på situationen. så må jeg hellere se at få fingrene ud hvis jeg skal ha fundet alle stumperne til d. 18. !!


MightyWanker
 
Overclocker
Tilføjet:
04-09-2009 10:53:40
Svar/Indlæg:
175/25
Er det ikke på Rasmus arbejde det skal foregå? Såvidt jeg ved må han vist låne sløjdlokalet på arbejdet, og der burde være rigeligt plads og værktøj... Jeg ved i hvert tilfælde at han har scoret et svejseapparat :D


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
04-09-2009 11:03:49
Svar/Indlæg:
4438/91
herre mega nice! men hvor arbejder Rasmus? Og er der andre fra Odense og omegn som kunne tænke sig at følges?

EDIT: Alle weekender i okt. på nær d. 17.-18. Så har jeg også lidt tid til at finde stumper i.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af da9els d. 04-09-2009 15:50:08.


MightyWanker
 
Overclocker
Tilføjet:
06-09-2009 09:11:59
Svar/Indlæg:
175/25
Kan ski ik huske det da9els, men det er på Sjælland, SÅ meget kan jeg da huske, og såvidt min hukommelse fungerer så er der max 20 mins i bil fra den tidligere (og fremtidige adresse under andet selskab) Studiedata adresse. For Rasmus har da været ude et par gange i sine pauser....

På den anden side er min hukommelse meget præget af at være fyldt op for tiden, med alt muligt juridisk bras, så det kan godt være den bare skal på /ignore :D


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
06-09-2009 09:57:06
Svar/Indlæg:
4438/91
#37 .. hehe, modtaget. Men ok, jeg var ude i spekulationer om hvorvidt det var helt uden for kbh - køge og omegn måske. anyhoo.. hvis jeg har skaffet alle stumper hjem, når tiden er inde så er jeg på. Håber stadig på der er flere fra Odense der er med på at tage turen derover.