Øl og sodavand er generelt billigst i Calle - den butik satser helt klart mest på dåser, og er derfor også en meget grim butik 🙂 Jeg plejer altid at købe Royal (grøn, classic og export), som normalt koster 150 for 3 kasser. Hvis det skal være billigere end det, så er der Slots, som koster 120 for 3 kasser.
Fleggaard er til gengæld et godt sted at købe vin, hvis man vil have det (jeg er mest til øl, men konen er mest til vin). De har et rigtig godt udvalg af smagsprøver, og flaskerne er monteret i holdere, så de kan holde sig længe. Og hvidvinene til smagsprøver er i køleskab - i hvert fald er det sådan i Süderlügum, hvor jeg plejer at køre til. Hos Calle er vinsmagning ikke noget at råbe hurra for - der står der ca. 10 sjatter i flasker, som har været åbent i hvem ved hvor lang tid.
I Süderlügum er der også Sky/SK Discount, som har et godt udvalg af Single Malt og andet spiritus - den ligger vist også i Flensborg.
Det er rigtigt, at der kan være penge at spare i de almindelige butikker - men de har slet ikke samme udvalg af det, vi danskere oftest kører derned for. Det er mest for sønderjyder, som kører derned og køber dagligvarer (til det bor jeg alligevel lidt for langt fra grænsen).