SSD disk til Workstation Bærbar (help)

Bundkort / CPU d.  20. august. 2009, skrevet af rytter890
Vist: 545 gange.

rytter890

Superbruger
Tilføjet:
20-08-2009 00:24:20
Svar/Indlæg:
309/94
Hej HWT/OC sry jeg poster under bunderkort & cpu.

Jeg ejer pt. en HP 8530W Workstation bærbar og kunne godt tænkte mig at booste speeden en smule ved at sætte en SSD disk i som systems disk.

jeg har kigget lidt på markedet og har indset at jeg ikke vil ha´ den helt store tegnebog frem (SU´en er ikke helt god nok ^^) så derfor har jeg kigget lidt nærmere på Crucial M225 128GB Edition http://www.komplett.dk/k/ki.as...

Er der nogen der har erfaring med denne disk ? eller har andre alternativere (stadig i nogenlunde samme pris klasse - så ikke noget extreme editon tak :) )

Ellers noget jeg skal vide før jeg kaster mig ud i SSD verdenen ?

MVH Rytter
xystos

Superbruger
Tilføjet:
20-08-2009 00:54:03
Svar/Indlæg:
293/5
Det er et rigtig godt bud på en god ssd til billige penge.

Hvis du kan nøjedes med 80Gb kan du evt overveje Intels X25-M G2 som er lige på trapperne, den koster 1595 hos komplett.dk http://www.komplett.dk/k/ki.as...

Den er bedre til random writes end crucials, til gengæld skriver den kun med omkring de 70Mb/s i modsætning til omkring 180 Mb/s på M225 hvis jeg husker rigtigt.
Hvis du regner med at køre mange tunge store filer på den ville jeg nok vælge crucials model, men hvis det bare er til "normalt" brugt surf, lidt spil, etc ville jeg selv vælge Intels model, hvis som sagt 80 Gb er nok til herren 🙂

rytter890

Superbruger
Tilføjet:
20-08-2009 02:34:28
Svar/Indlæg:
309/94
tak for den hurtige respons :) tror jeg nupper crucialen .. haft gode erfaringer med deres normale ram stænger og som sagt er min PC en workstation, så den benyttes til skole (Photoshop, 3D max, og andre 3d aplicationer)

MVH Rytter

tewic

Overclocker
Tilføjet:
20-08-2009 09:30:18
Svar/Indlæg:
113/10
Så giver det da mest mening at tage Intels disk da de ting du nævner der ikke primært er store filer som der skal jongleres med... (vi skal op i et par GB, som ofte skal flyttes rundt med det samme, hvilket jeg meget tvivler på at de applikationer kommer til at gøre - selvom de selvfølgelig er nogle af de tunge gutter at danse med).

Du skal tænke på at så snart Crucial disken skal skrive mindre filer så bliver den meget langsom ifht. Intels disk..

Men ja, der er selvfølgelig prisen per GB som hælder meget i Crucials favør.

rytter890

Superbruger
Tilføjet:
20-08-2009 12:48:21
Svar/Indlæg:
309/94
Ved ikke helt hvad jeg kan arbejde med som krævere mere ... men ja prisen har meget at sige og var ved at kigge lidt bag den sorte plastik ^^ synes ikke jeg kan finde plads til en ekstra disk, så om jeg skal fjerne den 7200rpm 320gb der sidder i nu, eller ... må lige kigge lidt nærmere på det når jeg har tid ...

Men endnu engang tak for respons

MVH Rytter