WoW Vs. AOC

Spil d.  20. august. 2009, skrevet af Agurken
Vist: 509 gange.

Agurken
 
Overclocker
Tilføjet:
20-08-2009 20:04:20
Svar/Indlæg:
194/39
Hvad synes i er bedst?
Og hvorfor er det nogle vælger WoW over AOC?

Hvis jeg skulle begynde at spille et af dem, hvilket ville i anbefale og hvorfor?
tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2009 01:06:43
Svar/Indlæg:
20170/383
spillene er jo meget forskellige. Har set mine venner når de spiller WOW, synes spillet virker meget børneagtigt og sådan lidt tegneserieagtigt også.

AOC har langt bedre grafik og er ment til et mere voksent publikum, bla med mere udpenslet vold og patter 🙂

AOC har igennem det seneste halve år fået en store del brugere tilbage igen ved at lave forskellige opdateringer bla.


GeNiTaliA
 
Overclocker
Tilføjet:
21-08-2009 02:27:14
Svar/Indlæg:
382/48
#1 og mistet endnu flere pga expansions og content patches i wow 🙂 Ville personligt sige WoW > AoC, simpelthen da AoC ikk er lige så holdbart imo =)


LarsL
 
Superbruger
Tilføjet:
21-08-2009 07:39:38
Svar/Indlæg:
445/37
Lad være med at spille nogen af dem 🙂


bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2009 08:01:39
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg ville personligt ikke spille alene pga. jeg får spat af den putte nuttede grafik, men ingen tvivl om at wow har flest bruger og er større end AoC men for mig er AoC et bedre spil uden nogen tvivl.

De sidste par patches til AoC har gjort spillet rigtig godt og jeg er begyndt at spille det igen. Nu kommer der snart en nice udvidelse til AoC.

Den sidste ting som absolut gør AoC til mit valg er de folk der spiller spillet, i WoW er der alt for meget Uber, 1337, wtfpwn og den slags ting der er med til at gøre spillet fuldstændigt ligegyldigt og desuden er gennemsnits alderen på dem der spiller det en del lavere end dem der spiller AoC.

Generelt vil jeg sige det er et spørgsmål om smag og behag, prøv deres trial versioner og se hvad du synes bedst om.


Kondichael
 
Superbruger
Tilføjet:
21-08-2009 08:23:24
Svar/Indlæg:
940/111
GW > x


ScrapDog
 
Overclocker
Tilføjet:
21-08-2009 09:50:30
Svar/Indlæg:
565/60
Tror vi har haft en del emne om netop denne diskussion (:
Hvis vi kigger på WoW, så har det stået på i mange år. Der er rigtig mange, som spiller det, og selve WoW teamet har haft mange år til at opdatere og forbedre deres spil, hvilket lige pt. gør WoW mere holdbar en AoC. Hvis jeg selv skulle vælge (har spillet begge), ville jeg vælge AoC eftersom der er kommet mange opdateringer og fixes. Jeg prøvede det kort her i sommeren, hvor der var free trial, og jeg var imponeret. Sidste gang jeg prøvede det var næsten for et år siden.
Som #4 siger, er AoC også et mere voksen spil. Der er alt for mange 10-15-årige umodne børn i WoW. Folk, som er grådige, sviner andre til, og på andre måde forstår at fucke tingene op...
I AoC, dengang jeg spillede og her i sommers, var der stadig mange mature players. Folk, der forstår at opføre sig ordentligt og nyde spillet. Folk, der ikke bare render rundt og fucke det op...
Anyways, så foretrækker jeg AoC frem for WoW, og jeg har tænkt mig at begynde lidt igen her med den nye expansion.


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2009 09:51:10
Svar/Indlæg:
3332/33
Du kunne jo også tage Warhammer Online med ind i billedet, hvis det var.

Bare en ide 😛


sail
 
Overclocker
Tilføjet:
21-08-2009 10:20:27
Svar/Indlæg:
306/21
kommer vel meget an på hvad man søger pve pvp .. spil hvor man på forhånd er opdelt i gruperinger og er tvangsindlagt til at være på hold med tosser er pr default skod til pvp heriblandt wow og warhammer. aoc har godt nok ikke denne "feature" men er derimod skod på sin helt egen måde, eller dvs dengang jeg spillede det var der ingen penalty for at pk, ingen flag rules eller noget som helst. generelt var spillet slet ikke færdigudviklet efter lvl 20. Det kan self. ha ændret sig, men jeg kan kun tilslutte mig zero punctuation's anmeldelse af aoc http://www.escapistmagazine.co...



Gilbert
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2009 10:44:05
Svar/Indlæg:
4089/252
De er begge lort.. køb lotro :)


klonen
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2009 11:02:17
Svar/Indlæg:
599/14
Jeg har prøvet både AOC, Warhammer Online og WoW.

Både AOC og Warhammer spillede jeg ca 14 dage ud af den måneds spilletid der følger med spillet, så havde jeg mistet lysten til spillene og vendte herefter tilbage til WoW.

Generelt så virker AOC og Warhammer for mig temmelig upolerede og med dårligere gameplay end WoW.

Ang. kommentarerne omkring alder på spillere, så spiller jeg selv i en guild hvor gennemsnits alderen nok ligger omkring 25 år (jævnt fordelt fra 18år og op til 36år).

Men det bedste er jo selv at prøve sig frem og se hvad virker sjovest for en selv.


Agurken
 
Overclocker
Tilføjet:
21-08-2009 13:39:27
Svar/Indlæg:
194/39
#4, link til trail, hos AOC?


titboy
 
Superbruger
Tilføjet:
21-08-2009 14:07:50
Svar/Indlæg:
19/0
Hej
Jeg har selv spillet WoW (fra openbeta til release også et år frem). Dengang det hed level 60 max. Jeg brugte meget tid på det, og syntes der var nok at give sig til der i. Meget underholdene på alle kanter, det havde selvf. masser af børnefejl da det var ret nyt da jeg spillede det, men det er også som man forventer det. Da jeg stoppede med at spille var det så fordi jeg syntes der manglede content, da jeg havde prøvet sådanset det hele de havde at byde på, så vente jeg imod GuildWars og spillede det i 2-3 år.

Da jeg stoppede med guildwars fik jeg en D2 periode (kender vi allesammen, vare nogle måneder indtil der kommer noget nyt på markedet). Det nye blev så AoC, det har jeg så også spillet siden launch, hvilket er ved at være lidt over 1år siden. Det har selvf. samme karakteristik, børnefejl i starten med masser af patches osv. Dog syntes jeg at der har været en del flere 'alvorige' bugs/fejl som man føler skulle patches ASAP i forhold WoW da det var på samme stadie. Efter den nye GameDirector er blevet ansat har det taget en drejning med at de hellere ser store patches der kommer sjældent i forhold til mange små, den holdning har jeg lidt svært ved at forholde mig til, specialt når vi snakker bugs og exploits.
Den nyeste patch 1.05.X har ændret virkelig meget på hele spillet, måden attributes/stats/gems/armor/weapons virker på. Her snakker vi at man næsten skal lære spillet forfra. Dog ser jeg stadig masser af pontetialle i AoC stadigvæk, syntes dog jeg er ved at løbe tør for content at prøve. Patch 1.06.X bringer Tier3 også skulle der vidst også være noget info om en kommene expansion.

Vil dog ende med at sige at jeg intet kender til den nuværende status på WoW, dog vil jeg påstå at sige det er mere gennemført da de nu har flere år på banen.

Vil med glæde svare på nogle spørgsmål du har til aoc hvis det er (til wow må du finde en anden)




Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2009 14:20:33
Svar/Indlæg:
3332/33
#10 Quests er da klart nemmere at gå til i Warhammer Online end WoW. Jeg har spillet trial på begge, men MMORPG spil fanger mig bare ikke.

Anyways, så var der kraftedme mange lange kedelige quests efter hinanden i WoW, hvor du skulle til allerhelveds langt væk for at besvære dig med at dræbe noget, hvilket så viser sig halv-umuligt på egen hånd, fremfor Warhammer, hvor der er en del mere variation (nogle steder er lige om hjørnet, andre er så et godt stykke væk) og hvor quests er nemmere at gå til. Langt de fleste (hvert fald i starten) kan man nemt løse uden hjælp.

I Warhammer er man ikke engang bundet til quests for at stige lvl. Man kan nøjes med PvP, hvis man ikke gider at løbe rundt i Warhammerland..

Så at sige at der er dårligere gameplay og at det er upoleret i Warhammer Online er vidst at give den en tand for meget.

Sry for det sure opstød, det skulle lige ud 😛


klonen
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2009 14:42:06
Svar/Indlæg:
599/14
#13 ok, når jeg snakker gameplay mener jeg styringen/kontrollen/feelingen med spillet, og her mener jeg at WoW føles bedre end de andre kandidater.

Men igen har ikke prøvet Warhammer og heller ikke AoC siden udgivelsen så der er nok sket en del.


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2009 14:45:25
Svar/Indlæg:
3332/33
#14 😛
Selve mekanikken synes jeg nu også er fin i Warhammer, såvel som WoW. Synes ikke rigtig der er den vilde forskel, da du bruger WASD til at bevæge dig, samt musen og så har du ellers en masse tal til spells. 🙂

Men hvad den enkelte person foretrækker af genre er jo så forskelligt. Vi kan hurtigt blive enige om at fra WoW til AoC og Warhammer er der en stor grøft hvad angår miljø og atmosfære.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2009 15:20:35
Svar/Indlæg:
5891/423
Et alternativ kunne være EVE? 😛 😛


titboy
 
Superbruger
Tilføjet:
21-08-2009 15:46:52
Svar/Indlæg:
19/0
www.mmorpg.com <- her kan du få en liste over dem der er (jeg siger ikke alle, men nok de mest kendte).

Der har du også utallige sorterings muligheder, om det skal være free/monthly payment, eller type, you name it :). Der ligger mange gange også links til reviews/screenshots/video'er og andre nyttige ting der kan hjælpe dig med at bedømme hvad der passer dig bedst. Har endda nogle gange set at de linker til Trailkeys, så kan det næsten ikke være bedre :)


xcanner
 
Overclocker
Tilføjet:
26-08-2009 02:07:33
Svar/Indlæg:
45/2
Et andet alternativ er DAoC på US servere. DAoC er og bliver det bedste PvP 😛


LarsL
 
Superbruger
Tilføjet:
26-08-2009 02:32:43
Svar/Indlæg:
445/37
Som #15 siger, Det eneste rigtige DAoC, Dark Age of Camelot, dog på de amerikanske servere.

Meget gennemført, masser af quest hvis man er til det, masser mulighed for at xp, og masser af rvr, tit i totalt unfair antal

albion er og forbliver assholes