Jeg er begyndt at få VPU Recover fra den ene dag til den anden. Og har haft det i LANG tid nu. :'-( Mit Graffikkort er HD4870 http://www.edbpriser.dk/Produc...
-VPU recover opstår inde i spil med 3D(Gmod, Cod4+5, supcom ovs.) -Det er ikke driver relateret - Jeg har prøvet driver 9.3 - 9.4 - 9.5 og bruger nu 4.6 igen. -Alle mine drivers er opdateret, motherboard, lydkort, Windows XP. -Alt er Klinisk rengjort og har intet støv. -Varmen ligger stabilt på grafikkortet i 55Idle og 89max i Furmark. -Varmen Ligger stabilt på CPU'en med 35idle og 50max. -Jeg har prøvet at underclocke men ingen forskel der, fejlen opstod stadig.
-Udklip fra engelsk tråd- http://forums.amd.com/game/mes... Some more info on my own findings: · VPU recover did activate in all DirectX games. · It cannot be solved by upgrading drivers (currently, latest driver is Catalyst 9.4). I did upgrade drivers many times. · Because my Radeon shares its interrupt with the OHCI USB controller and RTL8169 ethernet, I tried to suspect interrupt problems. Absolutely no proof was found for this. · BIOS settings and updates had no effect · Installing Windows Service packs and hot fixes had no result · The problem was not VPU Recover itself, it was correctly interventing, because disabling VPU recover caused crashes. · Many tips you will find on the internet about PCI bridge or AGP GART incompatibilities seem unrelated to this problem. · Many forums will suggest better cooling. As my card is passively cooled, this reasonable. So I did. I can conclude this problem has nothing to do with overheated graphics cards. · It has nothing to do with GPU clock frequency. I underclocked both GPU and its memory without this problem going away. · It has nothing to do with the PSU. Okay, my 400W PSU isn't that powerfull, but I have enerrgy efficient components, my power meter displays a consumption of 105W when running games. So, it seems just to be the Windows virtual memory settings. However, I cannot believe that everyone who uses virtual memory (which is the majority of computer users) and a Radeon card will have this problem. There must be something that triggers this problem on a system.
Ligheden mellem hans informationer ligger stærkt op af mit. Og vi har identisk problem.
Hardware: Motherboard: Asus Rampage formula x48 CPU: E8400 Ram: Mushkin 2x2GB DDR2 Grafikkort: HD4870 512MB PSU: NorthQ 800Watt Harddiske: 260GB og 400GB
=====10 dage senere====
Nu har jeg haft Formateret min PC og den virker stadig ikke. idag da jeg stod op startede jeg et gammelt 2d/3d spil som har virket FINT før. der fik jeg ikke VPU recover. men nu fik jeg en.
ati2dvag Fejl med blå skærm og det hele. og det så ud til at kortet var slået fra.
så jeg reinstallerede min driver og så havde jeg ikke internet? havde jeg ikke før 4 genstart.
lyder det pludseligt som et problem som kan være relateret til mit motherboard?
Jeg prøver at sætte kortet i min vens pc (vi har det HELT samme kort) så hvis der opstår fejl på hans PC med kortet, så er det kortet som er defektivt. hvis ikke, smækker vi hans kort i min PC og ser om jeg får fejlen.
håber virkelig jeg kan får ordnet det her møg.
====20 dage senere====
Min ven har nu opdateret til Ati driver 9.6 og hans Grafikkort er også begyndt at fucke op ligsom mit, og det hjælper ikke at formatere. i har nok hørt han har spurgt inde på HWT han hedder chrelle1900.
jeg har ingen ide om det kan laves, og kortet er købt i multimediaword(konkurs).
PS: det er IKKE ET VARME PROBLEM
-Mortenturi
Tusind tak til alt den hjælp jeg kan få.
(meget af dette er kopiret fra min tråd på Tweak)
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af morten-turi d. 30-09-2009 21:32:29.