HJÆLPPP alvorlig sag.

Diverse d.  26. august. 2009, skrevet af DomDom
Vist: 847 gange.

DomDom
 
Superbruger
Tilføjet:
26-08-2009 12:20:43
Svar/Indlæg:
47/7
Hej HWT medlemmer.

Jeg har lige ind til i går arbejdet for Service firma inden for IT og Electronik. Og jeg ville lige kort fortelle hvor for lige ind til i går.

Je har haft købt en Dell XPS M2010for okirng 2 år siden, Sælgeren lokkede mig til at købe CompleteCare forsikringer med (og jeg mener alvorligt han lokkede mig) Jeg blev så 3mdr efter købet af XPS M2010 den glader CompleteCare køber da jeg ved et uhæld smadrede den. Ringede til Dell dansk support, XPS support som det hed den gang og Complete care næsten hver dag i ca 1år og endelig fik jeg min ny XPS 430 fordi M2010 var udgået.

Der skete en masse problemer med maskinen. Den virkede ikke optmial frøs, røg ud af nettet og en masse andre ting. Så laver de 5-6 repararioner på maskinen til sidst får jeg en kæmpe XPS 730X som ikke en gang kør lige så stabil som min kones Packard bell bærbar. For første gang jeg nogen sinden tænder maskinen kør den chkdisk, 2 gang jeg tænder maskinen fryser den i windows efter 2min, 3 gang jeg tænder maskinen fryser den ved windows login, og fejlen fortsætter.

Jeg kontakter Dell med problemet, igemmen tiderne skifter de 2 bundkort, 1 cpu, ram osv + Jeg har prøvet med min egen private sprit nye HDD... Fejlen er der stadig.

Dell er bevist om problemet og det er over 1md. siden de har gjort noget ved det. Jeg kontakter forbruger styrelsen og de forteller mig kort om mine lov... Jeg sender en pæn brev til Dell om at de har 14 dage fra modtagelsen af brvet om at afslutte sagen. De har lov til 3 ting, Enten min fulde penge retur, en sprit ny computer eller at reparer den. Da de har haft der 3-4 forsøg ville ikke have den skulle repareres.

kun 3 dage senere blir jeg kaldt ind til samtale med direktøren osv... De forklare mig kort at Dell har ortalt at jeg bedrager dem. Der med har firmaet 2 udveje. Enten skulle firmaet fyre mig omgående ellers ville Dell opsige deres kontrakt med firmaet. Jeg fik snakket med firmaet, de tror på min version af historien og dermed blev jeg fristillet med fuld løn i 3mdr.

Hvad kan jeg gøre ved det? Ville også reklamere det i medierne...


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af DomDom d. 26-08-2009 13:08:03.
tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2009 12:28:45
Svar/Indlæg:
20170/383
Jeg forstår ikke ret meget af det du skriver, hvordan har sagen noget at gøre med dit arbejde og at du er blevet opsagt ??... :-S

Kunne du ikke også lige rette den overskrift til noget mere sigende.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 26-08-2009 12:29:36.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2009 12:30:13
Svar/Indlæg:
5891/423
Det lyder da vanvittigt? 😲


heinrich
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2009 12:31:42
Svar/Indlæg:
1341/56

du har vel ikke en fagforening? for det ville nok være den vej jeg ville starte med at brokke mig..

men ellers en sær sag... hvordan har dell fundet ud af at du arbejder hos en af deres underleverandøre? burde de da ikke kunne, medmindre du selv har oplyst det?

og ikke mindst en meget nederen sag for dig... sku aveligt at miste jobbet 😕


bornholm
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2009 12:33:13
Svar/Indlæg:
2958/84
Gå til din fagforening og kontakt forbrugestyrelsen igen, du kan også kontakte Kontant på DR1.


1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2009 12:39:51
Svar/Indlæg:
5750/124
Som forbrugerstyrelsen har forklaret dig, så har du retten på din side, angående computeren.

Den med jobbet, den skal du tage med din fagforening, da det er dem som kan hjælpe dig her. Du kan evt. prøve at få medierne blandet ind i det, da det plejer at have en formildende effekt på de store, her er det så dell.

Den del som du skal have afklaret retsmæssigt (hvis det når så vidt), er om du har begået bedrageri eller ej. Hvis du ikke har, så er du blevet fyret uden grundlag, og kan blive genansat og dell skal betale en erstatning (eller din tidligere arbejdsplads).

Så, kort sagt, fagforening, medierne og måske en retssag.


DomDom
 
Superbruger
Tilføjet:
26-08-2009 12:40:45
Svar/Indlæg:
47/7
Jeg har siddet og repareret i Dell maskiner, det er den ve igennem de har kendskab til mit abejde.

Jeg har lavet en aftale med mit arbejdsplads, de kunne jo sangtens have fyret mig uden løn som bedrager men de har så fundet det bedste udvej både fra deres og min side om at jeg blir opsagt og fristillet i 3mdr med fuld løn. Og jeg me bestemt ikke dukke p i firmaet selv om jeg er fristillet. Det er fair nok, så kan jeg søge nyt job mens jeg får fuld løn.

Jeg ville bare ha at Dell skal bøde for det s¨å det rammer dem hårdt


DomDom
 
Superbruger
Tilføjet:
26-08-2009 12:43:17
Svar/Indlæg:
47/7
1EaR > firmaet tror på min side af historien, men Dell betaler dem jo fler mio. kr om året. Et eller andet sted er det forståeligt at InfoCare beslutter at fristille mig. De forklare mig grundigt at de tror på min version. Så jeg ville helst ikke trække den for langt ud for min tidligere arbejdsplads.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2009 12:43:28
Svar/Indlæg:
20170/383
#6

Eftersom du selv er gået med til at forlig med firmaet, så står du jo allerede noget dårligere i en eventuel fremtidig sag med hjælp fra fagforeningen.

Ramme Dell hårdt?!
Et personligt vendetta er næppe vejen frem til en løsning.



E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2009 12:45:30
Svar/Indlæg:
4018/217
Det der er alt for sindsygt. Du gør krav på dine rettigheder du har ifl loven og så finde dell frem til at du arbejder for deres underlevendør og får dig fyret.

Det er fandeme noget af det værste jeg nogen sinde har hørt om 😕

Jeg, mine venner, mine bekendte og dem jeg hjælper med computer køber aldrig noget som helst fra dell igen efter den her sag.



Som nogen før har skrevet i denne tråd så gå til din fagforening. Hvis du ikke har nogen så fortæl om ding sag til nogle fagforeninger, jeg er sikker på at de vil tage din sag fordi den er så langt ude. Du bliver så nød til at blive medlem hos dem der tager din sag men så kan de også skaffe dig nogle penge fordi du er blevet sagt op uden en ordenlig grund.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af E2X d. 26-08-2009 12:52:55.


DomDom
 
Superbruger
Tilføjet:
26-08-2009 12:46:59
Svar/Indlæg:
47/7
#8

At ramme Dell hårdt er ment igennem medierne eller noget i den stil... Jeg ville enda betale for at å en hjemmeside op om dell hvor der bliver forklaret alle de problemer jeg har haft i 2års tid og hvordan at romanen har en dårlig afslutning


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2009 12:48:43
Svar/Indlæg:
20170/383
#10

Nu er du blevet foreslået at gå til din fagforening mange gange, så det burde du jo nok. Men jeg tror stadig du står skidt med en sag når du selv er gået med til at forlig med din tidligere arbejdsgiver. Men der sker jo intet ved at snakke med nogen.


bornholm
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2009 12:52:24
Svar/Indlæg:
2958/84
Også ville jeg da trække Dell i retten det er en meget grov anklage de retter mod dig, som bedrager, uden at de har bevisser for Deres påstand, det ville jeg sku ikke finde mig i.


DomDom
 
Superbruger
Tilføjet:
26-08-2009 12:52:32
Svar/Indlæg:
47/7
#11

ja når så mange skriver det er det nok beds. Ja jeg kommer til at ligge dårligt i sagen men jeg ville mest ha at Dell skal bøde for det...


DomDom
 
Superbruger
Tilføjet:
26-08-2009 12:54:21
Svar/Indlæg:
47/7
#12

jeg finer mig heller ikke i det. Har snakket med ekstrabladet. Skal kontakte dem igen snart, hvis de tager det som en god historie kommer det nok på deres lørdags tilskud... Det ender ikke med ekstrabladet, ville snakke med alt hvad jeg kan komme i nærheden af.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2009 12:54:26
Svar/Indlæg:
20170/383

Nu er der nok nogen der bliver kede af det.. Men vi skal alle lige huske på en ting..

Indtil videre kender vi kun til en side af sagen, og der er jo nærmest 3 sider, sikkert med 3 forskellige historier.


#16
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2009 12:54:40
Svar/Indlæg:
4018/217
Gå til en fagforening. Sådan en sag kommer straks op i medierne hvis en fagforening tager den.


Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
26-08-2009 13:03:46
Svar/Indlæg:
15982/637
Altså der er jo ingen sag hvis du har købt den Dell maskine som privatkøber, og så har Dell kæft indflydelse på hvor du end så arbejder.

Hvis du derimod har købt maskinen igennem dit arbejde og herpå har haft den til reperation alle de gange, ja så har Dell jo indirekte kendskab til din positiono og finder muligvis du har "udnyttet" dem. Om de har ret heri skal jeg ikke gøre mig klog på. Men anyhow hvis maskinen har haft alle de defekter du beskriver, så ville jeg have stoppet allerede efter 3 rep. og krævet handlen gået retur, el. få udstedt et tilgodebevis.


Potteplante
 
Superbruger
Tilføjet:
26-08-2009 13:07:30
Svar/Indlæg:
872/67
sådan jeg har forstået det så kan jeg ikke se hvordan et privat køb af en bærbar kan have indflydelse på dit arbejde...

som tom også siger er der 3 sider af den sag her.

men en ting jeg ville råde dig til er at rette #0 for stave fejl og sætte nogen komma og måske uddybe nogen af de ting du skriver om, da det er en smugle svært og forstå,
og så fagforening, fagforening, og fagforening der ingen anden vej frem..

så ville jeg finde kvitt og ALLE de har lavet. Kvitt ang rep osv..(på den pc)
kan ikke forstå hvorfor du skulle bedrave dem ? ellers må du bede om at få lagt bevis for deres påstand !! 😐 evt en retsag. ?


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2009 13:08:50
Svar/Indlæg:
20170/383
#18

Ja forståeligheden af #0 er ikke 100%, og så den der overskrift ???


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2009 13:10:42
Svar/Indlæg:
3233/128
Du kommer ingen vegne med det sprog der. Du laver så mange stavefejl og springer mellem nutid og datid

Find en der kan kommunikere for dig så det sår perfekt, hvergang! (Ordblindhed m.m. sætter dig kun tilbage)

Gem alle dokumenter
Gå til din fagforening (Har du ikke en så er det privat advokat = for dyrt = DU kan glemme det hele)
Skriv alt ned i detaljer. Datoer steder m.m. jo mere detaljeret jo bedre er det.
Find de lovmæssige regler omkring sagen og sæt dig 100% ind i det. Så du kan påpege hvad der er gjort forkert i denne sag.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2009 13:16:41
Svar/Indlæg:
20170/383
#21
Hvor er du dygtig 😕 😴

#20

Det hele skal jo heller ikke dreje sig om hvorvidt #0 staver rigtigt osv.. Men det er klart, man er nødt til at formulere sig korrekt hvis noget skal videre, ellers bliver skidtet bare brugt mod en.


DomDom
 
Superbruger
Tilføjet:
26-08-2009 13:18:54
Svar/Indlæg:
47/7
har snakket med med min fagforening, har fundet frem til at hvis jeg skulle med medierne med denne sag var det nok bedst at lade være med at få skrevet min tidligere arb. plads navn da det kunne skabe problemer. Der for har jeg så slettet det. Håber ikke at nogen dukker op med det igen 🙂

#18 Ja der findes altid fler historier. min historie er en meget kort version af de problemer jeg har haft. Jeg kunne skrive så meget at ingen gad at læse det.

Her her og nu sviner jeg ikke dell til men skriver om den sag jeg har været igennem. Jeg har taget denne snak med min tidligere arbjdsgiver i dybden og de ville hellere tro på min historie frem for Dell da det ser mere logisk ud. Der med blev jeg fristillet med fuld løn i 3mdr frem for at blive bortvist som Dell ønskede det. Hvem ville miste en kunde der iver dem fler mio. kr om året?

jeg ville bare høre om folks synspunkt og om hvad jeg kan gøre. Jeg ville ikke gøre noget dumt hvor jeg selv står som "idioten der prøvede at tage røven på dell men selv faldt på røven"

alle har lov til at tro på om jeg lyver, overdriver eller om jeg har ret. Ville bare vide hvad folk ville gøre hvis de selvt endte i samme situation.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DomDom d. 26-08-2009 13:20:29.


DomDom
 
Superbruger
Tilføjet:
26-08-2009 13:20:48
Svar/Indlæg:
47/7
#22 takker for forståelsen


bornholm
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2009 13:21:15
Svar/Indlæg:
2958/84
Der er også et tydeligt magtmisbrug, de har truet dig på din eksistens, for at dække over at De ikke kan håntere Deres service overfor dig og den eneste udvej De ser er at true dig, for at afslutte sagen hurtigst mugligt, fordi De ved at du er den lille, meget lille.


DomDom
 
Superbruger
Tilføjet:
26-08-2009 13:23:17
Svar/Indlæg:
47/7
#25 Ja, jeg er bare en arbjdsløs alm menneske i den ene side, og det er Dell med magten i den anden side... De glemmer bare medierne :)


DomDom
 
Superbruger
Tilføjet:
26-08-2009 13:27:54
Svar/Indlæg:
47/7
Der er ingen grund for at trække det længere ud. Jeg har efter som "så mange har jrevet hvad de ville" funedt ud af hvad jeg skal gøre. Jeg har snakket med min fagforening om sagen nu kommer stykket til medierne og torsdag i næste uge er det tid til at give min computer til forbrugerstyrelsen så de kan godkende a fejlen stadig er der.

Finder alt frem nu ov skriver min historie ned (Hvis computeren ikke crasher igen) og tager det næste skridt til medierne...

hvis der skulle være mere jeg brude at gøre er i meget velkommen til at sende PM til mig for jeg ville bruge alle de muligheder jeg har mod dell.

Jeg takker alle for deres indlæg, det ahr absolut været til hjælp.


Timozzdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2009 13:28:49
Svar/Indlæg:
1636/115
Sjovt som alle, aargh de fleste af, dem der siger manden skal rette for stavefejl ikke selv kan stave... 🤡

Men en rigtig skidt ting der er sket for dig. Som flere foreslår ville jeg også inddrage din fagforening.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2009 13:29:21
Svar/Indlæg:
20170/383
#25

rolig nu bassemand.. truet ham på hans eksistens.. DEt er måske lige at gå til yderligheder.

Jeg vælger at tro på at der er mere i dette end bare lige hvad vi hører her. For Dell er trods alt er rimeligt velrenomeret firma, og de kender godt konsekvenserne af de fleste handlinger de foretager sig.

#28
Husk nu, der er forskel på tastefejl og stavefejl.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 26-08-2009 13:30:18.


Timozzdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2009 13:39:32
Svar/Indlæg:
1636/115
29# Stavefejl og tastefejl er vel det samme hvis man GODT kan stave? Enig?
Lad det nu ligge. 🙂


da9els
 
Chefredaktør
Tilføjet:
26-08-2009 13:52:24
Svar/Indlæg:
4437/91
#21 / #28 .. snakker med mig selv?

#0 .. Vent med medierne. Som det også bliver nævnt tidligere så er et personligt vendetta ikke altid det smarteste. Sådan noget kan give noget så alvorligt bagslag. Fagforening, fagforening og fagforening. Og så vendetta! Helst noget med brand!


bornholm
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2009 14:03:41
Svar/Indlæg:
2958/84
Tom81, for fanden man, er det ikke gået op for dig at vi er midt i en verdenskrise, der bliver flere og flere arbejdsløse hver dag, de truer ham med at enten bliver han fyret fra sit arbejde eller også opsiger De den service aftale De har med det sted han arbejder, det kan i siste ende med at han ikke har råd til at betale regningere m.m. ( må gå fra hus og hjem, måske at familen går i opløsning) må ikke håbe at det kommer så vidt, MEN det er set før.

Så ja han er blevet truet på sin eksistens.

Nej det er ikke at gå til yderligheder.


#32
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2009 14:27:40
Svar/Indlæg:
5750/124
En god ting, kunne evt. med henhold til medierne at du får din fagforening til at hjælpe dig, så du ikke begår nogle fejl undervejs.


crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2009 14:34:15
Svar/Indlæg:
7765/230
Ked af det venner. Men har fanme svært ved at tro at Dell skulle have truet med at afbryde samarbejde og forlange en medarbejder fyret. pga de skal erstatte en skide pc....Der må være mere i den sag end vi hører...Mener dell erstatter jo fanme pcer hver dag og gør det med at smil da udgifter dertil er indregnet i prisen :no: :no:
der er noget der ikke passer i det her.. imo


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af crankyrabbit d. 26-08-2009 16:49:20.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2009 14:42:01
Svar/Indlæg:
20170/383
#31

DEt er da fint nok du ser så sort på tingene, men det er satme da en overdrivelse der fremmer forståelsen. Så jo vi er måske i en finanskrise af en slags, men i dette land vi lever i bliver INGEN mennesker truet på deres eksistens pga en fyring.

Folk mister måske deres hus hvis de ikke kan betale regningerne. Men der er altid penge at fra staten, en del af det verfærdssamfund vi lever i, her i DK. Men har du måske meldt dig ud af ?
Så jeg kan sgu ikke rigtigt tage dig seriøst.

#33

Du har en god pointe der, også derfor jeg mener at der er 3 sider af denne sag.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 26-08-2009 14:44:46.


#35
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2009 14:47:33
Svar/Indlæg:
5750/124
#33 Ja, der er altid mange sider af samme sag. Det jeg mest af alt frygter er, at man aldrig vil kunne finde ud af hvilken der er mest sand. Hvis dell har tvunget en fyring afsted, så er det jo noget virkelig lort, og det vil de meget gerne undgå.

Men jeg tror nu godt dell kunne finde på det, hvis #0 er den dell har kontakten til, og mener at de ikke er blevet behandlet ordentligt. Jeg ville sku også gøre noget hvis jeg føler mig dårligt behandlet, og hvis dell har fundet at det er #0 som ikke er god at sammenarbejde med, men hans tidligere arbejdsplads ikke fejler noget som helst og de er glade for sammenarbejdet. Så ville jeg sku også tage en fin snak med #0's chef.

Også derfor jeg mener at der skal fagforening på, og at #0 skal passe på med hvad han siger til medierne, og at han nok skal have lidt fagforenings hjælp til den PR der skal være.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2009 16:44:35
Svar/Indlæg:
5474/39
#34

Der er typisk flere sider af en sag... Dog kunne ikke forstå, at dell skulle fyre ham på grund af repration af bærbar... Der må have været noget stikker under... Syntes også virker, som utroligt. De ikke kan lave sådan en repration, har mange gange haft min dell computer til repration. Hver gang fået den tilbage har den kørt der ud af..

Hvis de har fyret ham på grund af det. Så vil sige dell går i en negativ udvikling..

Typisk inden man bliver fyret ligger det, som regl lidt i luft. Så det er typisk ikke en stor overraskelse når man bliver kaldt ind. (har hørt, tror også nok skal blive fyret en del gange igennem mit liv) 😕

Dog har skolen sagt deres aftale med dell op. Hvad det skyldes skal de snakke med ledelsen.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Shadowhunter d. 26-08-2009 16:52:50.


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
26-08-2009 18:02:00
Svar/Indlæg:
2127/11
Jeg skal ærligt indrømme, at sagen også forekommer mig yderst sær. Uanset om så Dell havde beviser på at de var blevet forsøgt snydt, er det fandme sært at de skulle forlange at pågældende medarbejder skulle fyres. Altså med mindre han står for rep af deres maskiner, og ikke kunne forflyttes til andre positioner.


Dermed ikke sagt at Dell er englebasser. Min far har været ansat hos Dell, som leder. Han endte med at smutte, dels fordi han var røvtræt af at bokse med konstante krav om at skide på dansk arbejdsmarkedslov, dels fordi forhold omkring hans ansættelse trods flere rykkere og mange lovninger, ikke blev bragt i orden. Hovedsædet forsøger at presse citronen. Men det er vel ikke usædvanligt skulle man mene. På trods af de krumspring min far fortalte om, synes jeg stadig at der er langt fra dem, og til den historie vi her præsenteres for.

Men hvis den er sand, glæder jeg mig til at læse om den i medierne. Dell skal have meget røv hvis det er 🙂


Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2009 18:21:56
Svar/Indlæg:
4536/104
#0 synd for dig.

men ka du ikke lige bruge et staveprogram eller noget.

du staver næsten lige så dårligt som saiot herindefra og det siger sku ikk så lidt, ham opgir jeg ofte at læse treads/posts fra.

har lidt svært ved at kunne sætte mig 110% ind i din sag med den staven sry.

men udfra det du skriver som jeg forstår , så er det jo dell der er main problem her, og klart unfair at true din arbejdsgiver med at opsige kontakt/handelseaftaler med dem hvis de ikke fyrer dig.

godt jeg aldrig handler med dell, magen til svinsk firma.
(rettet til ære for Anru)


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 26-08-2009 22:06:13.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2009 19:09:48
Svar/Indlæg:
5891/423
#38 host host *aldrig* host host 😛


#40
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2009 20:03:27
Svar/Indlæg:
4018/217
Håber din fagforening ondulere dem i sådan en grad.


DomDom
 
Superbruger
Tilføjet:
26-08-2009 22:53:23
Svar/Indlæg:
47/7
så er jeg tilbage.

Grundet til stave/taste fejl skyldes at jeg haster med t skrive uden at læse det igennem pga. min computer hele tiden crasher + at min KB er noget lort.

ville sige at det er klart der er 3 forskellige historier i denne sag. Min historie, min tidligere arbejdsgiver og dell.

Min tidligere arbejdsgiver siger at Dell har kontaktet dem og fortalt at jeg bedragede dem med en privat maskine jeg har. Dermed skulle jeg enten omgående fyres ellers ville de opsige deres kontrakt med firmaet. Så spurgte mig om hvad der foregik. Min side af historien.

Jeg har haft 2 XPS M2010 fra dell, begge købt igennem Dell som ny. Den ene solgte jeg nogle mdr efter da de fyldte meget, så konen fik en alm. bærbar.

Jeg skulle hjem til min ven hvor vi sku lave natgeb en weekend. På vej ned at trapperne (bor på 2. sal) mistede jeg balancen og faldt ned, i det ejg falder ned kaster jeg bærbaren op i luften af ren reflex (ligesom at løfte hånden op) og bærbaren rulled ned. Det siger sig selv, den er i småstumper nu. Den forsikring Dell lokkede mig til at købe erstatter op til 3 gange skade hvilket hvis jeg kommer til at smadre min bærbar 3 gange kan jeg få en ny hver gang eller sker der intet dækker garantien i 4år.

Dell ville se billeder gentagende gang, ville høre om hvordan det skete gentagende gange... Det får de også at vide uden at overdrive ca. 15 gange per mail og 4-5 gange telefonisk.

Så fortæller de mig at jeg skal kontakte Dell XPS Support da dansk support ikke har noget med XPS maskinerne at gøre. XPS Supporten siger at jeg skal kontakte Dansk support når det drejer sig om CompleteCare sag... Så ringer jeg til dansk support igen og forklare dem at XPS supporten siger at det er dansk support so skal tage sig af sagen når det skal igennem CompleteCare sag, Der siger de at jeg skal kontakte CompleteCare... Det gøre jeg, kontakte CompleteCare, dage efetr ringer CompleteCare til mig og siger at det er Dell jeg skal kontakte.. og det hele starter for fra igen. Det jeg lige har skrevet har jeg gjort næstesn hver dag i ca. 1år

En detalje jeg lige skal huske at tilføje er at min CompelteCare police nr var givet vidre til en kommunalt computer i sverige, det rettede de op på ca 2mdr efter.

Dell kontakter mig efter det krig jeg var igennem i ca. 1år med dell igennem telefon og mails... XPS M2010 er knap 3mdr er udgået så de ville give mig en XPS 1730 😲 Jeg siger pænt nej tak til dem for jeg købte M2010 fordi det er en bærbar pluds at den har en stor skærm... jammen skulle det være sådan så kunne jeg få en 420... Dataer som de har sendt mig pr. mail uploader jeg her:




Jeg siger Nej tak til dem da jeg havde betalt dem 28.000kr for min maskine + alle de tilbehør jeg købte vedsiden af... Det er ikke min fejl at maskinen er udgået 3mdr før de tog beslutningen om at give mig en ny, det er dem der har været meget længe om det. Så de ekstra tilbehør jeg købte kunne jeg ikke bruge længere.

Så jeg lsendte dem en maskine som var langt under hvad jeg betalte og som havde en værdi på ca 20.000kr som de fortalte mig at min maskine var værd i dag som de ville erstatte det for... Her er kommer et screenshot af den system jeg ønskede og en link om hvad de svare mig:

hvad jeg ønskede:



Hvad de svarede mig:



Jeg lokker dem i følge loven til at give min en maskine.... her er linket:



Jeg vælger XPS 430 Så starter problemerne... Der bliver skiftet PSU som det første, efterfølgende bliver MBD samt CPU, så kommer MBD igen, så bliver GFX skiftet, efterfølgeren er ramklodserne og HDD... problemet fortsætter og jeg foreslår dem at udskifte computeren både for deres og mit bedste så jeg en gang for alle kan få en maskine der virker... Det kan de godt se, det koster dem mange penge for reservedelene + at der skal komme en teknikker... De spørge om jeg har nogle foventninger til en ny maskine, jeg forklare dem at det skal være en maskine der virker det er min eneste forventning... jeg blir tilbudt en magen til maskine så nævner jeg dem på baggrun af hvad en teknikker fortalte mig (Der er mange maskiner der har problemer med, ligheden mellem dem alle er at de fejler i world of Warcraft og at deres ram ikke ville virker ordenligt med spillet.) Det siger de at de ingen kenskab har til... Nåh, enten lyver teknikkeren eller også gjorde ham jeg snakkede med om swap systemet...

jeg blir tilbudt en XPS 730X... WOW tænket jeg, det er sku da lige sagen... Men jeg skal lige betale knap over 4k for maskinen 😕 Lige for at nævne det ville de også have 5k for XPS 430... De tror jeg er dum... tilbage til sagen... jeg får min XPS 730X jeg kommer hjem fra det arbejde jeg havde en gang... damn der står maskinen i en kæmpe kasse, jeg pakker den ud og smilet når op til ørene... Sætter maskinen til, starter den for første gang og damn maskinen kør checkdisk... Fuck det, det er noget nyt dell køre med tænker jeg og taget det pænt... den kør checkdisk igennem og genstarter, nu er jeg endelig i windows skrivebord, knap 2min senere fryser hele maskinen... tænker positivt og siger til mig selv at det er bare uhældet som er der... Slukker og tænder maskinen igen manuelt, maskinen fryser ne ved windows login skærmen, yderligere 0x00000101 fejlkode... Den fejl forsætter i en uge ind til de finder ud af noget og så får skiftet MBD og CPU på maskinen... tæknikkeren skriver service tag på maskinen, ser den lige ved windows login og der efter krydser han af på det blanket de giver mig at maskinen er testet OK! 😕

Sætter mig ned for at spille WOW den aften men va nu, fejlen er der stadig... kæmper med dell om det og knap 1 uge senere skifter de MBd igen...

Min ATI driver brokkede sig over strømen så de sendte mig en omformer fra 6pin til 8pin... Det løser heller ikke problemet, der blir skiftet ram i maskinen, det løser heller ikke prøblemet... jeg køber personligt en HDD sætter i maskinen, installer windows, prøver driverne fra den driver CD dell giver, fra Dells hjemmeside og producentens hjemmeside men inetet virker som det skal... fejlen fortsætter...

Nu er der gået over 1md hvor dell har kendt til problemet... jeg forteller dem at de ahr haft over 3 forsøg, loven siger at de har 3 forsøg på samme fejl og hvis det ikke hjælper på 3. forsøg har jeg krav på en ny maskine. Nu ville de starte en swap sag.. nice tænker jeg... De lover mig et svar inden 3 uger, 4. uge ringer jeg til dem og ville høre nærmere... Det fortæller mig at de er underbemandet pga. sygdom og ferie... Tænker det er fair og at jeg lige gir det lidt tid endnu... 3 uger senere igen ringer jeg og de fortæller at de ikke har ´funedt ud af noget endnu og så broker jeg mig men det hjælper jo ikke, en teknikker kan ikke gøre meget ved det, det efter undskylder jeg teknikkeren og siger at et var en reaktion jeg pludselig fik for jeg gad ikke at vente 1år igen... Han siger at det er OK og at han kan se det fra min side at, hvilket jeg syndes at var meget pænt sagt af ham.

De går 2-3 uger mere så kontakter jeg forbrugerstyrelsen. De forklare om min rettigheder og ud fra hvad de sagde jeg skulle gøre sender jeg denne brev til dell:

Hej Dell,



Jeg har d. 17.08.2009 snakket med forbrugerstyrelsen ang. de sager/problemer jeg har haft kørende med jer. Vi startede sammentalen med Dell XPS M2010 som tog ca. 1 år at finde ud af hvad i skulle gøre. Så fandt vi ud af at jeg skulle betale et beløb på knap over ***kr for en Dell XPS 430 fordi M2010 blev udgået i mellem tiden. Der efter fik en endnu en gang en erstatnings computer pga. de problemer som opstod med og fandt ud af at jeg skulle betale igen knap over ***krfor en XPS 730x som jeg desværre har haft problemer med lige siden første gang jeg startede maskinen op.



I har haft jeres 3 forsøg for at reparer computer men uden hæld. Nu har jeg levet med den computer i en længere periode uden at i har haft gjort noget ved det.



Vi har sammen med forbrugerstyrelsen fundet ud af at ifølge dansk lovgivning har i 3 muligheder. Det ene er at i reparer computeren hvilket i har forsøgt 3 gange nu og at jeg bruger min lovlige ret til enten at få min fulde penge (Hvilket er omkring de 28.000kr )



I har fra modtagelsen af dette brev 14 dage til at afslutte denne sag. Sker der ingen ting inden for de 14 dage giver jeg computeren videre til forbrugerstyrelsen for at de kan undersøge om computeren stadig fejler (hvilket den gøre) Der vil efter de 14 begyndes på oprettelsen af sag i mod Dell ifølge mine rettigheder.



Oplysninger om min nuværende computer:

Dell XPS 730X

Service tag: *******



Oplysninger om mig:

NAVN EFTERNAVN

ADRESSE

POST BY

Mob: ********
Mail: yayuhuagugu@hotmail.com





Venlig hilsen

Ercan Kitir




Så kun 3-4 dage senere bliver jeg kaldt til samtale med direktøren og hvem der nu mere var... resten af historien kender i...



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af DomDom d. 26-08-2009 22:57:33.