Fejl v. tastatur

Diverse d.  27. august. 2009, skrevet af K1lroy
Vist: 219 gange.

K1lroy

Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2009 22:59:44
Svar/Indlæg:
767/119
Hej

Det er godt nok lang tid siden, jeg har været herinde at skrive - men nu er jeg rendt ind i et problem, som I forhåbentligt kan hjælpe mig med at løse!

Jeg har kommet til at sige ja til (havde ellers lovet mig selv at lade være med sådan noget), at hjælpe en af mine kollegaer, som har fået et problem med hans PC. Situationen er som følger:

Han har købt en Acer one i USA, naturligvis med US tastatur og US win XP. Efter hans datter har brugt den et stykke tid, og er lidt træt af det engelske forsøger han sig med at installere Dansk XP på samme licens kode, det lykkedes ikke for ham (hans egenskaber har nok ikke været tilstrækkelige), men han får da computeren geninstalleret med US Windows - men nu kommer det mærkelige! Tasterne J, U, N, skriver noget helt anderledes end man forventer.. De skriver 4-5 forskellige tegn, uden mening. Det er ikke altid det samme, der kommer når man trykker på knapperne. Hvis man trykker hurtigt på knappen så kommer der kun nogle få af de "forkerte" tegn.

Jeg har formatteret og geninstalleret, og sat tastatur indstillinger til US, landekode og alle indstillinger til US - men stadig samme problematik.. Jeg har haft afmonteret tastaturet for at dobbelttjekke om der skulle være kommet væske i - har ikke kunne finde noget, hverken under tasterne eller under tastaturet... 😕

Jeg er ret lost efterhånden, så håber måske I kunne komme med et fornuftigt forslag, jeg har selv lagt mærke til at tastaturet er registreret som et std. 102/103 tasters tastatur i Device manager, men Acer kalder det et 84 tasters tastatur - kan det skyldes en forkert driver? Alle de andre taster virker jo fint.. Ellers er jeg ved at være derude hvor tastaturet måske er gået i stykker, bare af sig selv (og uheldigt sammenfald med geninstallation)..

Nogle forslag - alt er velkommen!
bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
28-08-2009 00:58:34
Svar/Indlæg:
2958/84
Så må du jo sette det op til et 84 tastatur og se hvad der så sker.