#8 ja indbyggede mem conrtrolers gør i vært fald cpu´en mere responsiv, og giver imo nogle klare fordele.
jeg sagde da jeg kørte med de første A64´ere, at jeg ville først prøve/købe intel system/cpu når de puttede mem controleren ind i cpu´en li som amd havde gjort.
og det gjorde jeg så.
specielt da jeg blev meget skuffet over ydelsen på AMDs Phenom1 cpu´er.
derfor valgte jeg Core I7 + det fact at de har de eneste bundkort som ka køre både crossfire (x3) og (x3) sli.
altså fri valgmulighed for crossfire eller sli setups, med op til 3 gfx(på mit mobo)
+ 6 ram slots og 24gb ram understøttelse, samt tri channel ram og hurtigste DDR3 på markedet. (PH2 var ikke kommet da jeg købte Core I7´en).
hvilket imo er klare fordele.
har dog lige hjulpet en kammi med at samle et nyt og billigt PH2 setup.
(msi AMD770/710) bundkort + PH2 945 AM3 cpu + 2*2gb DDR3 1333Mhz CL6 ram + ny 500GB SATA2 HDD for under 2800kr inc. fragt.
og så genbrugte vi hans 8800GT gfx, fra hans tidligere system.
og det system køre rigtigt godt. Men hans muligheder er så også begrænsede nu. da boardet kun havde 1 PCi-E slot, og få sata stik.
så alt efter hva man skal/vil med sit setup så mener jeg at ved single Card Nvidia eller single/dual ATI, så er Ph2 imo det oplagte valg, men ved SLI/TRI Sli/Quard crossfire/osv, så er core I7s X58 chipset klart det smarteste valg, men nok Core I7(p55) i fremtiden dog.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Fearless Angel d. 02-09-2009 14:45:10.