Elitebruger
Tilføjet:
31-08-2009 16:44:58
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all
Jeg ved ikke om hvorvidt det er lovstridigt, men jeg betragter det som indtrængen på privat område. Så en fra crew må lige sige til hvis vi er i en gråzone hér.
But here goes:
Jeg har, i et længere stykke tid, døjet med en noget kun... "ujævn" ydelse på min NAS. Den fungerer som den skal, men af og til er der lidt udfald eller hvad man nu skal kalde det. Jeg aner bjælde om netværk, NAS osv. og ved kun, at når lamperne blinker, så virker den. Hvis lamperne er gået ud, er den slukket.
Derimellem er min ekspertise noget kun begrænset, så jeg undskylder mine kluntede formuleringer på forhånd.
Anywho.
Som sagt, så har jeg døjet med en lidt ujævn ydelse. Her i weekenden gik det så helt i vasken, da jeg - hjemme fra min kæreste - forsøgte at streame noget musik til min computer (Mac OS X). Da jeg kommer hjem fra arbejde i dag, opdager jeg at min NAS er slukket/gået ud.
Det er aldrig sket før. Den har ellers stået tændt i et par måneder, og har ikke udvist tegn på ustabilitet ud over lidt "ekstra" travlhed.
Normalt bruger jeg den kun til streaming af film og TV-serier, samt selvfølgelig musik og moderat arbejdslager. Men jeg har, som sagt, oplevet lidt mere aktivitet end normalt.
Jeg får tændt for NAS'en og tjekker min log. Jeg kan se, at der har været op til flere mislykkede forsøg på at logge ind. Eller, den siger bare "login fail". Den smider samtidig en IP, bruger og computernavn - hvilket selvfølgelig kan være fake og alt det der.
Men, er der nogen mulighed for, at jeg kan "udelukke" disse login-forsøg og samtidig give mig selv og andre (indviede) muligheden for at logge ind "udefra"?
På forhånd tak 🙂