>> Riska
Ved ikke hvorfor det ikke har været et stort emne blandt. OC'ere endnu, men jeg vil mene at der er grundlag for at hive endnu mere ud af det kort end du gør nu.
Problemet som jeg ser det, det er ren strøm.....
GPU'en på kortet arbejder sindsygt hurtigt, og jeg vil vove den påstand at hvis du hægter et >1Ghz. oscilloscop ind på power / gnd benene på GPU'en, så vil der være et betydeligt støjniveau, som er med til at holde det hele lidt tilbage.
Indtil nu, har vi jo generelt bare løst problemet med større og større PSU'er, som i øvrigt i langt fra alle tilfælde er lige gode, hvad angår ripple, støj og den slags.
Hvis man tager primær siden, altså den del før spændingsregulatorene på selve grafikkortet, så ser jeg på billederne et problem i, at du har sat ferrit kerner på power ledningerne.
Ferrit kernerne øger induktionen i ledningsføringen, hvilket kan være glimrene til at filtrere højfrekvent støj. Men bagsiden er at ved DC, og sammen en lang ledning og med en relativ stor kapacitet (kondensator) inde i selve PSU'en, danner en svingningskreds som er lige præcis det vi skal undgå!
Og som sagt, så gælder det jo også om at have en så støjsvag og lavimpedant strømforsyning som overhovedet muligt!!
Måske skulle man endda prøve at lave en diskret strømforsyning med en stor trafo og ultra lavimpedant spændings regulering, i stedet for de nutorisk støjende switchmode PSU'er.?
(Samt sætte en "stor" Ultra low ESR kodensator over hver spændings bøjle, direkte på grafikkortet)
På samme måde kunne det være spændende at prøve at lave en endnu bedre spændingsregulator på kortet (i forbindelse med dit mod).
Samt øge den lokale afkobling helt op på benene af GPU'en, hvis det kan lade sig gøre.
Der sidder jo allerede nogle solidstate low esr kondensatorer på kortet, men det kan garanteret gøres endnu bedre!
Og et lille hint til lokal afkoblingen. Monter kondensatoren så tæt på gnd benet som muligt, og lav så kort som muligt linieføring til power benet. Elektron vandringen starter jo fra negativ polen, derfor vil det minimere impedansen i komponent benet mest muligt.
(Det samme gælder i øvrigt for bundkort, hvor spændingsregulatorene omkring cpu soklen, givet vis kan forbedres endnu mere!)