Jeg har selv stået i konsol dilemmaet i meget lang tid.
Jeg er dog og forbliver altid et PS menneske. Jeg har prøvet venners Wii mange gange og den har tiltalt mig når det kommer til sociale sammenhæng, men som enemands konsol egner den sig ikke!
Jeg har i næsten et år overvejet hvilken konsol man skulle ofre penge på, for en uges tid siden faldt valget så på PS3, dette har jeg på ingen måde fortrudt, det har min kæreste derimod nok. Først og fremmest er der jo bare ikke nogen som kan lave joypads som Sony PS. Dernæst er styresystemet fabelagtigt nemt og lækkert. Mulighederne med denne konsol overstiger langt mine forventninger.
Kort og godt handler det jo uden tvivl om hvad man skal bruge sin konsol til. Jeg foretrækker en konsol jeg hovedsageligt kan bruge singlevis når jeg har behov for at koble af eller hvis jeg blot skal stene, men samtidig foretrækker jeg en konsol som kan bruges i sociale sammenhæng hvis vi eks. har et vennepar på besøg. Det er dog vigtigt at du tænker over hvor meget den skal bruges i sociale sammenhæng, er det daglig basis eller er det på ugentligt/månedligt basis?
Til PS3 er der massere at vælge imellem til sociale aftener, bl.a. Buzz, Singstar, Worms, Olympiade spil osv.
Min største personlige grund til at have fravalgt Wii er mængden af uinteressante spil samt den fysiske aktivitet. Jeg har købt en konsol fordi jeg i forvejen bevæger mig mere end rigeligt og fordi jeg skal kunne flade på sofaen når jeg spiller på den.
Hvor mange af mine venner der har købt en Wii med begrundelsen om at den kunne bruges i sociale sammenhæng kan ikke tælles på en hånd, og værst af alt er sku at de fleste næsten aldrig får den brugt.
Sæt nogle krav op til hvad det er du helt specifikt ønsker, så bliver du uden tvivl tilfreds med dit køb. Jeg vil dog klart anbefale PS3!