Wii - Er den pengene værd?

Diverse d.  01. september. 2009, skrevet af 8L
Vist: 495 gange.

8L
8L

Overclocker
Tilføjet:
01-09-2009 19:03:14
Svar/Indlæg:
208/47
Jeg sidder i øjeblikket og hiver mig i skægget.. kan ikke gøre op med mig selv om en nintendo Wii er pengene værd. Men tror sgu alligevel jeg køber een. Jeg har fundet et tilbud fra Elgiganten, men synes nu den er ligeså billig alle andre steder.

http://www.elgiganten.dk/produ... ... &scid=9084

Jeg har faktisk aldrig prøvet at spille på Wii, så ved ikke meget om hvor stor underholdningsværdien er.
Kan dog rigtig godt lide ideen med at man skal bevæge sig mens man spiller.. det er hovedsageligt derfor jeg tænker på et køb, og så fordi jeg bare elsker spil og var helt vild med den gamle nintendo og Mario :D

Hvad siger I der måske HAR en Wii.. er det en god maskine?

Hvis vi nu siger jeg køber den, og det gør jeg nok. Så vil jeg gerne kunne spille spil på den som jeg selv har downloadet. Jeg har nogle steder hørt at man til det skal have indopereret en Chip der koster lidt penge, men også at man selv kan hacke sin Wii. Har også hørt at hvis man hacker den, så kan man se dvd-film på den. Hvad skal man gøre?
ELBO

Superbruger
Tilføjet:
01-09-2009 19:11:20
Svar/Indlæg:
363/26
den er til når man er flere . man føler sig ret forkert, hvis man står alene og spiller golf med en fjernbetjening, imo. Men hvis man er 2 eller flere, så er den til gengæld den bedste konsol pt 🙂

phg

Elitebruger
Tilføjet:
01-09-2009 19:12:31
Svar/Indlæg:
1399/43
køb du bare sådan en ,den er sku til stor morskab , ihverfald her i familien.

nu må vi jo ikke tale om crack og andet som ikke er helt fint i kanten herinde,men jeg kan sige jo den kan chippes og det kan også gøres software mæssigt,men kik på diverse forums om dette emne der er nok af dem.

cineman

Superbruger
Tilføjet:
01-09-2009 19:21:17
Svar/Indlæg:
1297/50
Helt rigtigt som #1 siger, kan jeg kun give ham ret i. Dertil skal sige at lidt alkohol også hjælper på det. Har prøvet en wii to gange(begge pænt fuld 😛 ).
Vi var 4 stk som spillede.
Men tror da også den kan være sjov ædru, skal jeg dog ikke kunne sige med sikkerhed 😛
Synes det er sådan en man tager frem når man skal underholdes, og er et par stykker.
Er ikke en maskine til at side og sumpe ved alene hvis nogen spørger mig. Det er mere for de aktive og dem som synes det er cool at stå op og spille.

Dynamopoul

Overclocker
Tilføjet:
02-09-2009 01:40:01
Svar/Indlæg:
37/16
Jeg har selv stået i konsol dilemmaet i meget lang tid.

Jeg er dog og forbliver altid et PS menneske. Jeg har prøvet venners Wii mange gange og den har tiltalt mig når det kommer til sociale sammenhæng, men som enemands konsol egner den sig ikke!

Jeg har i næsten et år overvejet hvilken konsol man skulle ofre penge på, for en uges tid siden faldt valget så på PS3, dette har jeg på ingen måde fortrudt, det har min kæreste derimod nok. Først og fremmest er der jo bare ikke nogen som kan lave joypads som Sony PS. Dernæst er styresystemet fabelagtigt nemt og lækkert. Mulighederne med denne konsol overstiger langt mine forventninger.

Kort og godt handler det jo uden tvivl om hvad man skal bruge sin konsol til. Jeg foretrækker en konsol jeg hovedsageligt kan bruge singlevis når jeg har behov for at koble af eller hvis jeg blot skal stene, men samtidig foretrækker jeg en konsol som kan bruges i sociale sammenhæng hvis vi eks. har et vennepar på besøg. Det er dog vigtigt at du tænker over hvor meget den skal bruges i sociale sammenhæng, er det daglig basis eller er det på ugentligt/månedligt basis?

Til PS3 er der massere at vælge imellem til sociale aftener, bl.a. Buzz, Singstar, Worms, Olympiade spil osv.

Min største personlige grund til at have fravalgt Wii er mængden af uinteressante spil samt den fysiske aktivitet. Jeg har købt en konsol fordi jeg i forvejen bevæger mig mere end rigeligt og fordi jeg skal kunne flade på sofaen når jeg spiller på den.

Hvor mange af mine venner der har købt en Wii med begrundelsen om at den kunne bruges i sociale sammenhæng kan ikke tælles på en hånd, og værst af alt er sku at de fleste næsten aldrig får den brugt.

Sæt nogle krav op til hvad det er du helt specifikt ønsker, så bliver du uden tvivl tilfreds med dit køb. Jeg vil dog klart anbefale PS3!

8L

Overclocker
Tilføjet:
02-09-2009 16:05:10
Svar/Indlæg:
208/47
Kanont indlæg =D>
Der fik du mig godt nok til at tænke lidt extra.
Hvilket var rigtig godt, for jeg fandt ud af mine krav 🙂

Jeg vil først og fremmest gerne have en konsol der er noget fremtid i.
Den skal have potentiale til at trække en flot grafik. Her kan Wii bare ikke være med.
Jeg vil kunne spille singleplayer, men også nogle tiltrækkende multiplayer spil.

Siden starten hvor jeg begyndte at tænke over konsol har jeg faktisk ville have en PS3.
Men det er bare det, den er for dyr for mig lige i øjeblikket, og et køb kan ikke lade
sig gøre med mindre jeg snart begynder at få min førtidspension.
Men tror jeg venter og så køber PS3'en. Der er jo kommet en ny model.
Var det den du fik?

Og så læste jeg også lige at der kommer motion controllere til PS3 engang,
hvilket bare gør den endnu mere tiltalende.