Er det bare mig?

Hyggehjørnet d.  02. september. 2009, skrevet af Sir D_Devil
Vist: 1186 gange.

Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2009 19:01:23
Svar/Indlæg:
2872/90
Eller er den her dom helt sindsyg.

http://ekstrabladet.dk/112/art...

7dage fængsel for at ha 2 Hobbyknive i sin bil?

Altså jeg er maler og går da rundt med min kniv også efter arbejde.
Desuden er min en del større end den som er blevet vist på eb.dk.

(edit) Glemte lige at skrive eb ik er den mest pålidelige kilde så ku jo godt være knivene ik var hobbyknive.

hva synes i folkens ?


Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af Sir D_Devil d. 02-09-2009 19:07:56.
DuckHunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2009 19:08:27
Svar/Indlæg:
1889/115
Det er fuldstændig til grin. Hvad med en gartner?! Han har da både havesaks, div. knive og andre dræber våben med?

nej nej nej. Totalt fail! 😐



E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2009 19:11:05
Svar/Indlæg:
4018/217
Jeg har altid kørt rundt med en hobbykniv i bilen hvis jeg skulle få brug for at skære min sele over...


Tenkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2009 19:15:55
Svar/Indlæg:
3332/33
Sådan er loven bare. Det med knive er specielt hårdt.

Min ven er tømrerlærling og hver gang han har været herhjemme efter arbejde, har min far altid været efter ham, når han har haft hans hobbykniv på sig.


BerG_D
 
Overclocker
Tilføjet:
02-09-2009 19:28:07
Svar/Indlæg:
196/7
Det er til grin.. jeg kender flere som har en hobbykniv på sig på arbejdet, og først ligger den til side når de kommer hjem. 😕


xystos
 
Superbruger
Tilføjet:
02-09-2009 19:42:45
Svar/Indlæg:
293/5
Det er skræmmende at se den retning vi er ved at tage i Danmark... til sidst må vi ikke køre med tomme flasker på vej til Føtex og benzin i tanken på bilen da det jo er potentielle molotovs cocktails.
Som du selv siger er EB absolut ikke objektive og skildrer altid deres historier så de kan få den største sensation ud af det, så der kan jo være andre forhold de undlader at tage med, men er det for "blot" at have kørt med en sådan kniv, og han ikke tidligere har været kendt af politiet for forhold der kan have haft med våbenlovgiving at gøre, er det decideret facistisk imo.

Hvis de vil håndhæve sådanne love uanset forholdende, så kan de jo blot stille sig op uden for en hvilken som helst byggeplads og arrestere 2/3 af alle håndværkere der er på vej hjem med værktøjet i bæltet.

Lovgivning på disse områder er svære, og det vil altid ramme mennesker loven ikke var tiltænkt. Bare en smule situationsfornemmelse og lidt sund fornuft kunne være at foretrække, men det er jo heller ikke til da der jo så ville være forskel på om det er Jonny nynacist, eller muhammed der står bag uniformen og skal vurdere situation over for f.eks en person med anden etnisk baggrund end dansk.

Mennesker og magt = bad mix


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af xystos d. 02-09-2009 19:45:10.


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
02-09-2009 20:09:20
Svar/Indlæg:
1471/40
Tag en tudekiks.
Lov er lov, og med lov skal land bygges.
Uvidenhed er ikke en undskyldning, for ikke at overholde loven.

#5. Nu har jeg altid kaldt en spade for en spade, so here goes 😀

At kalde en sådan dom for fascistisk, vidner om at du ikke helt har forstået det der med demokratiet. Hvad i alverden har det med fascisme at gøre, aner du hvad ordet betyder?

Så fedter du også lige lidt racisme ind i sagen, i sig selv en racistisk handling, hvad i alverden har denne forbryders etniske afstamning, med hans forbrydelse at gøre?

Så tilbage i rød stue med dig 😀

Som sagt siger jeg tingene uden omsvøb, dog aldrig uden den dybeste respekt for andres mening. I den kontekst skal dette ses 😎


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2009 20:09:32
Svar/Indlæg:
4230/89
ja det er sq fuldkommen latterligt sådan noget...
men mener nu også at have hørt noget i radioen om det her den anden dag(på P3), så det beviser vel bare at det ikke kun er EB der er ude efter en god historie 😛

men IMO en fuldkommen fejlvudering fra politiets side der...
man arbejdede sjovt nok på et lager, hvor han pakkede og åbnede pakker(et stykke arbejde hvor en hobbykniv kan være meget praktisk 😉), så er det da lidt til grin han straffes for at have knivene i lommen på vej hjem fra arbejde


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2009 20:12:27
Svar/Indlæg:
20170/383
#6

Jeg har skam respekt for det du skriver. Men hvorfor så alle de smileys ? Der er jo ikke rigtigt noget at grine af i det du skriver.


Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2009 20:20:30
Svar/Indlæg:
2872/90
Det jo sygt at man ikke engang kan gå med en hobbykniv mere uden at skulle gøres til en potentielt drabsmand..


Min kammerat fortale lige at han fik den dom fordi han ik kunne gøre tilsvarelig rede for knivende. Han kom ik fra arbejde af eller var på arbejde derfor er det åbenbart ulovligt. Han skulle vist abejde på en tank station og det var der han brugte knivende


Så man skal altså bare ik ha dem liggende uden at være på arbejde.. Damn. så skal jeg jo til at få min mester til at købe et våbenskab som jeg fremover kan ligge min kniv i.. :no:


#5
Ja eller snorrebånd da du kan bruge dem til at kvæle folk.. 😉
Ja det er desværre problemet at sådan love ramme uskyldige/uvidene folk.
Men det er vel en tendens alle de nye love har.. De skader somregl mere end de gavner..


#6 Ja en spade er en spade og du er åbenbart en hvis du mener det er okay det der.
Så skal alle os håndværkere skal ha et våbenskab så vi kan ligge vores hobbyknive inden vi går fra arbejde af..??
Desuden er der jo også en stærk lugt a racime. 7dages fængesel når man normalt for 3k i bøde.. Var det en butterfly kniv så iorden de giver ham en hårdere dom. Men 2 hobbyknive.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sir D_Devil d. 02-09-2009 20:25:38.


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2009 20:21:41
Svar/Indlæg:
2072/117
Latterlig dom!


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
02-09-2009 20:32:07
Svar/Indlæg:
1471/40
#8
Når jeg bruger smilies, er det for at signalere:

1: Noget er morsomt
2: Noget der gør mig glad
3: Sympati
4: Opmuntring
5: For at signalere, at det jeg skriver skal tages med et gran salt
6: At selvom der fra min side er brugt stærke ord og vendinger, mener jeg det knap så slemt

Der er også en del love og fororderinger i Danmark, jeg finder latterlige og vanvittige, men jeg prøver efter bedste evne at efterleve dem. I stedet for at skyde efter vores dygtige politi og knap så dygtige politikere, burde vi så ikke rette skytset mod det fåtal af vores medborgere, der nødvendiggør sådan love?


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af OverLorD d. 02-09-2009 20:34:47.


Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2009 20:38:36
Svar/Indlæg:
2872/90
#11

Det her har intet med autonume, indvandrebander, rockere eller andre som har hakket en kniv i et andet menneske. Men at en lov som er blevet lavet af politikere og håndhævet af politiet på ualmindelig dumvis. Den lov gør jo ingen gavn men gør tværdigmod alm. mennesker til kriminelle..

Desuden er det jo ik lige hobbyknive som alle unge går rundt med i byen eller Gik med for noget tid siden og stak for ned..



OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
02-09-2009 20:52:35
Svar/Indlæg:
1471/40
#12.
Nu spørger jeg måske lidt naivt, hvad laver en håndværkers arbejderedskaber i dennes bil efter fyraften, bekvemmelighed, dovenskab? Kunne disse værktøjer ikke opbevares på arbejdspladsen? Nu siger artiklen at han blev stoppet sin egen bil, ikke i en firmabil, så har politiet vel formodet at det ikke var arbejds redskaber.

Selvfølgelig er håndhævelsen af denne lov ikke særligt elegant eller hensigtmæssigt,men sådan er det for mange af os.



arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2009 20:58:27
Svar/Indlæg:
2823/238
I min firma vogn er der dolke og knive en masse... Det er jo det jeg bruger til daglig i mit arbejde...

Tror dog ikke at det er ulovligt sålænge man ikke har det på sig når man har fri.


morra19
 
Moderator
Tilføjet:
02-09-2009 21:04:07
Svar/Indlæg:
2672/468
Jeg kan godt se, at det kan skabe problemer for nogle, men på den anden side er jeg glad for loven. For helt ærligt, så skal knive sku forbydes i det fri, og de har INTET at gøre foran et diskotek, som var hvor manden blev stoppet.

Hvis man benytter sig af kniv på arbejde, så fint, men lad den blive på arbejde, eller smid den af når du kommer hjem. Det er sku noget fis at tro, at man ikke kan gå rundt uden.


hansen2605
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2009 21:04:40
Svar/Indlæg:
2845/99
#0

Man kan jo bare lade det ligge på arbejdet.... Syntes ikke straffen er slem, det er fint nok folk ikke kan gå rundt med et "våben" på sig fordi man er håndværker eller andet....


Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2009 21:50:42
Svar/Indlæg:
2872/90
#13 Altså hvis du ligger din kniv på en bygge plads så mangler den sikkert dagen efter. Og du kan jo ik bare ligge dine tinge rundt omkring hvor du arbejder..
Jeg har 3 steder jeg arbejder i denne uge, så skulle jeg ha en kniv hver sted eller hvad fordi jeg ik har en firma bil??

#15 som jeg skriver tidligere så er der fandme ik nogen som tager en hobbykniv med i byen. de tager sgu en ordenlig kniv som kan bruges.. Så loven virker jo ik særligt godt. Hvorfor gøre noget ulovligt når det alligvel ikke anvendes..
Har ikke hørt det var foran et diskotek. men alligvel 7dage for en hobbykniv. come on!!

#16 ET VÅBEN DET ER EN HOBBY KNIV.. haha. så skal det også være ulovligt at ha en negle klipper eller hvad?



xystos
 
Superbruger
Tilføjet:
02-09-2009 22:04:30
Svar/Indlæg:
293/5
#6

Enig... uvidenhed er ikke en undskyldning for ikke at overholde loven, men burde grunden/motivet ikke tages med i strafudmålingen. Jeg debatterer om en lov der gør at man kan komme 7 dage ubetinget i fængsel for at have en mindre hobbykniv i lommen uanset grundlag/opførsel eller andre forhold der giver en et fingerpeg om personens intentioner, er rimelig.

Nu tænkte jeg ikke på udtrykket facisme i det politiske øjemed, altså facisme kontra demokrati, men mere ideologien bag som ofte er totalitær styre, men jeg kan stadig godt se at der var andre udtryk der havde været bedre såsom kynisk/hensynsløst eller ignorant jeg undskylder at jeg i farten udtrykte mig med forkerte vendinger.

Jeg er enig i at en våbenlov er på sin plads, men love er til for at opfylde samfundsnormer/principper og moraler.

Såsom, det er forkert at slå ihjel, for nu at tage et åbenlyst eksempel, ergo laver vi en lov der siger du ikke må myrde.

Det samme gør sig gældende med våbenlovgivingen. Ideologien bag denne er vel at man ikke må gøre andre eller sig selv fortræd, altså må du ikke have våben fordi de kan skade dig og andre. Vi laver en lov der siger at man ikke må gå med kniv. helt enig med denne lov. Men skal man være tro mod ideologien burde man så ikke vurdere forholdene i en sådan situation? Jeg fokuserer mere på grundlaget bag loven end jeg gør på selve loven. Han havde en kniv i lommen som han brugte dagligt på hans arbejde. Var hans motiv at skade andre? det er der jo ingen der kan vide, ud over ham selv, men forholdende som de er tilgængelige og beskrevet for os tyder på at han blot havde dem på sig fordi han ikke havde husket at ligge dem på sit arbejde, eller at han ganske enkelt ikke havde tænkt over dette. Det, for mig om ikke andet, virker som noget rigtigt mange af os ville kunne komme til i samme situation.

Skal en person som er iført mudrede vaders og er på vej ud fra en fiskesø i sin bil og som har en kniv til at ligge ved siden af 4 opsprættede fisk have samme straf som den der går med en kniv fremme og udtrukket på åben gade, snigende bag 2 turister med værdier? (for nu at gøre forskellen åbenlys)

Mht at blande racisme ind i det.
Jeg skrev blot de sidste linjer for at argumentere for hvorfor almindelig sund fornuft heller ikke ville virke. Dette var et hypotetisk eksempel og jeg brugte den situation jeg satte op fordi det var den første der kom til mig(så nu er jeg racist?) vi to(overlord) har åbentlyst forskellige meninger, og vi ville derfor ikke handle ens i visse situatiuoner. Så du havde måske vurderet, for nu at blive i emnet, at kniven var til fare for andre eller ham selv, hvor jeg måske havde vurderet at kniven var et værktøj som ikke blev set som andet i den tiltaltes øjne. Igen dette var et hypotetisk eksempel hvis lovgivningen havde været anderledes end den er og det var mere op til den enkelte betjent der stod i situationen.

Jeg forsvarer som sagt ikke at han havde en kniv i bilen, det var ulovligt. Men forholdende, som vi kender dem, taget i betragtning syntes jeg 7 dages ubetinget fængsel er urimelig, en bøde havde været mere på sin plads imo.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af xystos d. 02-09-2009 22:05:29.


#19
mtum
 
Overclocker
Tilføjet:
02-09-2009 22:25:53
Svar/Indlæg:
280/13
Der må sidde nogle betjente med røde ører dér. En hver idiot kan jo sige sig selv, at man ikke render rundt og stikker folk ned med noget, der knækker længe inden det går i gennem tøjet. Selv en bøde er i den sammenhæng ude af proportioner.

Naturligvis er det muligt at lade hobbykniven ligge på sin arbejdsplads, men skal man risikere fængsel og en straffeattest, bare fordi man en dag glemmer det?
Hvordan skal jeg så forholde mig, hvis jeg uden for arbejdstid skal bruge en økse fra Silvan til haven? Hvordan skal denne så bringes hjem på lovlig vis?


ScrapDog
 
Overclocker
Tilføjet:
02-09-2009 22:31:42
Svar/Indlæg:
565/60
Så vidt jeg forstod skulle han hente en ven nær et diskotek?
Våbenloven er alligevel så stram, så politiet har nok troet de skulle lave noget ballade.


#21
VDK
 
Superbruger
Tilføjet:
02-09-2009 22:52:56
Svar/Indlæg:
163/6
Dommen er vel ok - den følger jo blot lovginingen, som til gengæld er langt ude i skoven!

For mig er dette en konsekvens af den konstante "enkeltsagspolitik" hvor fokus for de enkelte partier er at slikke hr. og fru. Danmark i røven, istedet for et bruge energien på noget mere visionært...som jeg sjældent synes er oppe og vende i samfundsdebatten 😕

Hvad er farligst: at have en kniv eller at køre spritkørsel...? Det ser ud som om han var sluppet billigere ved at have lagt hobbykniven hjemme og kørt hjem påvirket istedet, hvilket jeg synes er langt mere farligt?

http://www.sikkertrafik.dk/b80...


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
02-09-2009 22:57:27
Svar/Indlæg:
1471/40
Selvfølgelig er der en række forhold, der skal tage i betragtning når den dømmende magt udmåler straffen. I dette tilfælde har altså både byretten og landsretten fundet tiltalte skyldig, landsretten har så ment at den oprindelige straf var for mild. Dette er vilkårene i et demokrati. I denne sag kan straffen forekomme tåbelig, ja endog vanvittig for nogle, andre finder straffen passende. Sådan vil der altid være nogle der finder nogle love og domme forkerte, men vi er nødt til acceptere at dette er vilkårene. Jeg påstår ikke at vores politiske og juridiske er perfekt, det kan nærmest karaktiseres som det mindst ringe.

De øjeblik det enkelte individ begynder at "fortolke" lovgivningen efter egen overbevisning og bekvemmelighed, er vi ude på et skråplan. Skulle vi kun adlyde de love som vi personligt finder fornuftige og rimelige, så ville det IMHO gå grueligt gal.

Sammenligningen med lystfiskeren i de mudrede vaders er da meget sjov, men ikke særlig valid i denne sammenhæng. Der er stor forskel på de to situationer, og politiet skulle nok udøve den fornødne dømmekraft i begge tilfælde.

Med hensyn til det racistiske, går min harme på at du nævner "Jonny nynacist" i uniform, du indikerer hermed at en betjent, med blondt hår og blå øjne, skulle handle anderledes, når den mistænkte hed Muhammed, end hvis han hed Brian. Du dømmer hermed store dele af politibetjentene som racister. Vi har i Danmark verdens bedste ordenshåndhævere, der sammenlignet med det rakkerpak der kalder sig politi mange steder verden over, er de rene engle.

En ting kan vi nok blive enige om. Den nye våbenlov, tåbelig eller ej, er simpelthen ikke kommunikeret godt nok ud til borgerne.


#23
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2009 23:04:08
Svar/Indlæg:
5750/124
Man skal huske at han blev taget med knivene liggende i bilen lørdag aften kl. 01 på vej ind til et diskotek. At jeg ikke ville antage ham som en voldelig type ud fra hvordan han ser ud, men jeg kan stadig godt se hvorfor politiet var klar, da han holdte helt alene og uden nogen andre i nærheden.

At jeg så mener det er at trække den for langt at give 7 dages fængsel og smadre hans drengedrøm om at blive politibetjent, det er noget andet. Der mener jeg dommeren er gået forvidt 😳


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
02-09-2009 23:04:09
Svar/Indlæg:
1471/40
#21.
Fuldstændigt enig, vi savner netop politikere med visioner og vilje til at ændre samfundet til det bedre. Desværre kan de tælles på en hånd, de få vi har. Desværre har denne leflen for folkestemningen og opinions målinger bredt sig til alle partier, men vi har de politikere vi har fortjent 😩


TaKemE
 
Overclocker
Tilføjet:
02-09-2009 23:09:10
Svar/Indlæg:
121/1
Nu var han i byen for at hente en ven.

Det var sikkert bare en fejl, men man kan aldrig vide om han taler sandt, eller om han havde dem med så han lige kunne hente dem hvis de kom i slagsmål.

Hvis han slap uden straf, kunnen alle andre jo også bare tage knive fra arbejde med i byen.


Svaret blev redigeret 3 gange, sidst af TaKemE d. 02-09-2009 23:13:27.


underklokker
 
Overclocker
Tilføjet:
02-09-2009 23:23:08
Svar/Indlæg:
33/3
Næste gang jeg skal bruge en hobbykniv i hjemmet køber jeg den i Harald halv pris over nettet, så kan det jo være det er posten som ryger i spjældet 🤡
Tænk sig !! ingen regninger i 7 dage 😀

Når der så er gået 6 dage mere, bestiller jeg sgu en til.

SÅ KAN HAN LÆRER DET 😀


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af underklokker d. 02-09-2009 23:50:11.


matcho
 
Superbruger
Tilføjet:
02-09-2009 23:53:26
Svar/Indlæg:
63/0
Bare et lille pip:Dem som kaprede de 3 fly 11 september brugte hobbyknive.


underklokker
 
Overclocker
Tilføjet:
03-09-2009 00:46:41
Svar/Indlæg:
33/3

#27

jep og som om det ikke var nok !!!. Deres landsmænd skjulte kemiske/atom bomber og raketter alle steder, og alle vegne.........................ja der var så mange så man ikke se skoven for bare træer.............simpelthen.

Og så kom store PIP, og han brugte bomber, maaaasser af bomber. Store pip bombede faktisk så meget at man aldrig fandt nogle kemiske våben heller ikke atombomber?????.

Men kære PIP

Den der ikke laver noget, laver heller ingen fejl :'-(

Jeg stoler 100% på vores dygtige politiker, det er ligesom alle de love og regler de laver bare er så rigtige, eller det siger de ihvertfald selv.

Jeg synes også det er fedt man ikke kan skelne mellem ret og rimeligt mere.

Men måske havde de en mistanke om at han ville kapre 3 biler og lave et rambuk mod Lars løkkes skurvogn, eftersom han havde en hobbykniv ligesom de der flykapre også havde hobbyknive.

Og så er det fandme iorden med 7 dage i spjældet.


xystos
 
Superbruger
Tilføjet:
03-09-2009 01:12:28
Svar/Indlæg:
293/5
22#

Det var absolut ikke min mening... Jeg ville bare illustrere 2 modpoler, der kunne vurdere den samme situation vidt forskelligt.

Altså at den ene betjent havde fordomme/følelser over for personen aka johhny nynacist, og den anden betjent Muhammed måske så for let på situationen.

En anden illustration kunne være at betjent "tidligere racer" så lidt mildere på en der kørte 20 km/t for hurtigt, end betjent "datter kørt ned af fartbølle" gjorde.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af xystos d. 03-09-2009 01:13:03.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2009 06:37:41
Svar/Indlæg:
23132/740
Jeg så det i nyhederne i går aftes. Det er fuldstændig sindssygt. Først en bøde, og så en uge i spjælderen.

Da jeg stod i butik, havde jeg ofte en armé af hobbyknive til at ligge i handskerummet. Af selvsamme grund. Jeg brugte dem på arbejdet, og glemte at lægge dem fra mig når jeg tog hjem.

Derudover, så har jeg, stort set lige siden jeg blev konfirmeret, altid haft en kniv på mig. Årsagen er simpel: Det er pissepraktisk.

Fucking insane. Der er så mange andre ting i dette samfund der var værd at rette sin opmærksomhed imod.


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
03-09-2009 07:16:03
Svar/Indlæg:
1471/40
#30.
Da ruder konge var knægt (jeg sad ved siden af ham i 3'de klasse 😉 ) slog lærere og forældre løs på os børn, dagens ret var tørre tæsk. Det var helt normalt, alle gjorde det. Da man fratog lærerne retten til at revse eleverne, var der mange af de ældre generationer, der mente at nu var alt af lave.

I vikingetiden gik de "fleste" også rundt med knive, sværd, buer og andet isenkram, det var praktisk.

I dag er de fleste normale mennesker enige om at det vist, var meget godt at man vedtog denne lov. Samfundet udvikler sig, er dynamisk, således også lovgivningen.

#29.
Sådan er det når det er mennesker der håndhæver loven, måske man skulle udtage patent på "Robocop" 🤣


#32
mtum
 
Overclocker
Tilføjet:
11-09-2009 22:23:55
Svar/Indlæg:
280/13
Det kan godt være, at der er tale om en hovsa-løsning med denne lovgivning, men det er jo lidt ligesom det maskeforbud, der kom, da man var blevet tilpas træt af autonome på nørrebro. Politikerne giver politiet et ekstra redskab til at pågribe folk, inden selve balladen opstår. Til trods for denne maskelov render politioet jo heller ikke rundt og giver burkaklædte kvinder bøder.
På samme måde må enhver betjent med sin sunde fornuft jo kunne skelne mellem, om folk er i byen, eller om der er tale om glemte arbejds-effekter i bilen.

Det virker lidt demonstrativt fra politiets side, eller også har den pågrebne været en smule flabet, og fået en behandling derefter.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mtum d. 11-09-2009 22:36:33.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2009 03:29:46
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #32

Rigtig god pointe. Og, trods alt, så er det jo de færreste af os der kender samtlige aspekter ved den pågældende dom. "Problemet" opstår blot, når det er øjensynligt "uskyldige" der falder under for paragraffen.