Det meste er s'mæn blevet sagt, du mangler bare at tage en beslutning. Det kan ingen af os gøre for dig.
Det eneste jeg kan tilføje er, at Corsair imo ikke er en brugbar psu. De leverer varen strømmæssigt, derom ingen tvivl. Men de coilwhiner ofte, og deres blæsere larmer imo for meget. Du vil blive overrasket, når du er vant til en fanless, that's for damn sure.
Jeg skiftede selv fra en gammel Chill 400W til en VX550, og bandede Corsairen langt væk det første lange stykke tid. En lille test jeg lavede første dag jeg havde den, siger det meste: Jeg sad 1,5m fra kabinettet hvor Corsairen sad i, og med hovedet helt oppe i min Chill. Selv der hørte jeg Corsairen tydeligst. Ikke fordi den larmer vildt (med mindre den skruer helt op for blæseren, for så larmer den fandme!), men fordi min Chill bare er super stille. Jeg har den endnu, og den skal i et htpc bygge jeg skal i gang med senere på året, lige præcist fordi den er hamrende stille.
Mht Chill generelt: De har haft en periode hvor det kneb alvorligt med kvaliteten. Alt for mange gik i smadder, og nogle tog noget hardware med sig i faldet. Jeg ved ikke hvordan de ligger kvalitetsmæssigt nu, men det skulle være blevet klart bedre. Ud fra hvad jeg indtil videre har læst mig frem til, er CM eller OCZ dog et par rigtig gode bud. Ift en fanless skal du dog ikke forvente at juble. Noget siger de altså, især hvis de belastes, og sidder i et lille kabinet, hvor varmen fra resten af komponenterne kan påvirke dem.
Hvis du er glad for din psu, ville jeg nok overveje, at smide nogle af de overflødige kabler over højre skulder i stedet. Modguides til det kan vist findes rundt omkring på nettet.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Johnny d. 06-09-2009 21:05:09.