Min skrifte: En synders bekendelser...

Hyggehjørnet d.  07. september. 2009, skrevet af NoNig
Vist: 3194 gange.

NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2009 18:51:08
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all

Så er det tid til endnu en spam-tråd fra Yours Truly.

For et stykke tid tilbage, gjorde jeg en svinegod handel og fik mig en rigtig billig MacBook Pro. I denne maskine installerede jeg min OCZ Vertex SSD på 120 GB, og stødte hurtigt ind i et ret stort problem.

Af en eller anden grund, vil denne MacBook Pro (4.1) ikke - på nogen som helst måde - starte op med noget Windows og SSD'en på samme tid. Med en alm. harddisk i maskinen er der ingen problemer.

Lad mig i samme ombæring proklamere, at Windows 7 har været en fryd i perioden med harddisken.

Problemet med SSD + Windows gjorde, at jeg var "tvunget" til at køre med Mac OS X only. I starten irriterede det mig groft. Selvom jeg er glad for Mac OS X, så er der jo en del ting der ikke sådan er "liiige" til og kræver noget man på jævnt dansk ville kalde for "work-arounds".

Efter nogle måneder med stor irritation og lede ved dette - til tider - ret så konservative operativsystem, er jeg nu begyndt at slukke ned for min "Windows-tænkende" hjernebark.

Og hvad har det så fordret?

Jo. For at sige det så enkelt som overhovedet muligt: Fuck det er for fucking forbandet mega nice!

Hele idéen med "det virker bare", er efterhånden ved at kravle ind under huden på mig. Selvfølgelig er der problemer af varierende grad. Ganske på samme måde som med Windows. Men i stedet for en re-install, div. småfuskeri eller andre mere lyssky metoder, så er der altid en "nem" måde at komme uden om diverse problemer.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at Apples popularitet gør det en del nemmere af være Mac bruger i dag, end for blot 3-4 år siden.

Med fare for at lyde som en Linux-bruger, så er det eneste negative ved Mac OS X helt klart udbuddet af spil. Der er tonsvis af muligheder for "casual gaming" - især fordi mange af disse tjenester er webbaserede, men derudover, så har enhver mindre titel en "Mac OS X equivalent".

Dvs. elsker du skak, Tetris, flipperspil eller andre midler til at fordrive tiden med, er mulighederne nærmest af uendelig oplag.

Enkelte større titler, eksempelvis spil fra Electronic Arts, Sierra/Valve, Blizzard eller sågar Microsoft, kan afvikles med Parrallels, VM-ware eller Crossover.

Kompatibiliteten kan være af svingende karakter, men der er jo også muligheden for at gøre brug af Boot Camp (med mindre man har en OCZ Vertex *øvbøv*).

OpenOffice, PhotoShop og et stort væld af de programmer jeg anvender på daglig basis afvikles uden problemer på Mac OS X. Det største problem har nok været tilvænningen af CTRL og ALT går over til CTRL, ALT og CMD.

Copy-paste, Alt-TAB osv. kan man sagtens bruge i Mac OS X. Så jeg vil nok sammenligne det med forskellen på en Sony Ericsson- og Nokia mobiltelefon. De kan jo, basalt set, præcist det samme. Måden man bruger den på og lidt ekstra funktionalitet kan være den eneste forskel.

Desværre er der så en ting der irriterer mig, stadigvæk. Det er nemlig den der "taknemmeligheds"-filosofi der lægger bag produkterne. Ikke så mege Apples: "Take it or fucking leave it. We're going to sell it to you anyway!" - men mere brugerskaren der ligger bag.

I Windows- og Linux verdenen er der, som regel, et særdeles veletableret og fornuftigt forum. Jeg har haft langt sværere ved at finde den samme imødekommende tankegang bag Mac-verdenens brugere.

Selvfølgelig findes der ekstremister og fanbois inden for samtlige kategorier, men igen. Den den: "Take it or fuck off" - har jeg oftest stødt på inden for Mac OS X.

Et godt eksempel er Photo Booth, der jo reelt set er et stykke legetøj. Funktionen med backdrops er genial som en lille sjov gag. Men når man køber en computer (Mac Mini, MacBook, MacBook Pro, iMac osv.), er det vel at forvente den slags virker.

Nu er jeg jo ikke specielt køn at se på, men derfor behøver Photo Booth ikke at føje spot til skade, når vi snakker min i forvejen skrøbelige selvtillid.

Fluks på Google, og prøve at finde ud af hvorfor lortet ikke fungerer som jeg havde ønsket.

99 ud af 100 tråde/forespørgsler blev mere eller mindre konsekvent afsluttet med bemærkningen: "You should be fucking greatful that Apple inplemented the function at all. If you don't like it, don't use it. Sucker!".

I en enkelt tråd, blev trådopretteren lettere irriteret på denne attitude (kan man bebrejde ham/hende?) og gik de andre brugere lidt på klingen. Det hele endte med en sindssyg Mac vs. PC debat, og viser med ret stor tydelighed den eneste anke ved dette operativsystem og filosofien bag.

Hvis lortet ikke fungerer, er det dig den er gal med.

Den var ikke rigtig gået i et tilsvarende Windows- eller Linux forum. Der er altid kompetent og kvalitativ hjælp at hente, og hvis ikke lortet er defekt har man blot glemt et flueben eller kabel et sted.

En anden ting der 'kan' være irriterende er måden man skal lære det hele at kende på. Før jeg selv fik en Mac, havde jeg kun leget med Mac OS X i kortere og længere perioder. Faktisk, har jeg aldrig haft en primær maskine der kun kørte Mac OS.

Men, som man siger: Nød lærer nøgen kvinde at spinde, der i denne Verden kunne oversættes til: "Nød lærer nørd at Google".

Det indforståede community bag Apples filosofi nærmest "kræver" at man har været med fra starten. Altså fra før Steve Jobs blev fyret. Selvfølgelig er der en masse hjælp at finde, men desværre er der en meget overlegen tendens til hovskisnovskeri i kulissen.

Omvendt skal det dog siges, at jeg har nydt de første måneder med Mac OS X og min MacBook Pro. Jeg kan bedst sammenligne det med at gå fra en træls og tung Vista PC og over til en ny maskine med Windows 7.

En rigtig win-win kunne jo være muligheden for at installere Windows 7 på denne maskine. Så kunne jeg ditto spille lidt spil også. Det er nok det eneste jeg rigtigt savner. Altså muligheden for liiige at smide "Need for Speed Porsche", "Mafia" eller en anden oldie but goldie ind, og så bare få tiden til at gå på togturen.

Derudover?

Så er jeg ovenud lykkelig for maskinen og operativsystemet. Hvis du er Windows-bruger, og glad for Vista eller 7, er der nok ikke det store vundet ved at prøve Mac OS X. I princippet er mange af de gode punkter ret fælles for de to/tre.

Forskellen ligger blot i tilhængerne.
Det skyldes blot at vi er mennesker.
Og det her er min skrifte.
En synders bekendelser.
anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2009 19:13:17
Svar/Indlæg:
5891/423
Der er 2 drenge fra min klasse, som også har fået mac, og hold da helt op, hvor de reklamere med det 😐

Det fungere bare osv osv... og når de støøder ind i et problem, så er det altid softwarens skyld, ikke systemets 😉 😛
Men altså de går stadig i tankerne om der ikke kan komme Vira til en mac... 🤣 😲

Og så når man viser Win7 frem, så uden at man har vidst det hele, skyder de bare systemet ned gang efter gang... Første kommentar: "Den har en fucking langsom startup"

Så siger jeg så at det er HW'et der er lidt forældet.

næste kommantar:

Jeg kan ikke lide interfacet..

Så siger jeg man kan ændre det hvis man vil?

osv osv...

Så jeg har givet lidt op 😳


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2009 19:28:56
Svar/Indlæg:
8762/174
#1

Nogle MAC fans skal man bare holde sig fra da de er uden for pædagogisk rækkevide 🤣

Har slet ikke noget imod MAC på nogen måde og OSX køre super men det er bare ikke lige mig kan ikke lide forandringer 😀

Men træls at din SSD disk ikke virker i bærbaren Nonig der havde ellers været fart over feltet så med den i 🙂


Encrazed
 
Overclocker
Tilføjet:
07-09-2009 19:37:52
Svar/Indlæg:
809/50
Damn you Allan. Nu har jeg fået endnu større lyst til at eje en MacBook. 😩


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2009 19:39:15
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #1

Sådan er det jo generelt med fanbois/mærkedyr 😳

-> #2

SSD'en fungerer nu udemærket. Lynhurtig opstart osv. Jeg kan "desværre" kun køre Mac OS X, så længe jeg har den nuværende OCZ Vertex SSD. For at det ikke skal være løgn, så kom OCZ med en "MAC Edition" SSD, umiddelbart efter jeg havde haft alt mit helvedes til hyr med at få Windows til at fungere.

Men fuck it. Når jeg får råd, køber jeg nok en MAC Edition SSD, smider den i min MacBook Pro og smider den anden SSD i min workstation - når jeg da engang får det lort op at køre.

He he. Det er faktisk lidt skæbnens ironi at ingen af mine Windows-baserede computere fungerer som de skal, og jeg pt. kun bruger Mac'en.

Hvorom alting er, så har jeg jo MacBook Pro'en og en Toshiba Portégé R500 (Windows 7) at trække på. I starten brugte jeg stort set kun MacBook'en som medieafspiller (altså som DVD-afspiller koblet til min 24" Eizo) og sad med Toshibaen.

Nu ligger Toshibaen blot i skuffen og hygger sig 😳

-> #3

Bare husk på, at selvom det er en Mac, så er der intet som er selvsagt. Selvom Apple gerne forsøger at overbevise os om det modsatte.

Jeg kan i flæng nævne Time Machine, Photo Booth, div. kompatibilitet osv. der ikke liiige var som jeg troede. Men, det fungerer nu.

-> Alle

For lige at slå fast: Så er det Mac OS X jeg "anmelder" hér, og ikke om hvorvidt jeg er hyperglad for min MacBook Pro, der jo bare er en superfed bærbar.

Jeg ved godt, at det lyder lidt åndssvagt, men: Man vænner sig altså til automatisk lysstyrke på skærmen, lys i tastaturet og gestures. Der er ingen problemer i at flytte nogle af de "dumme" Windows-vaner over på en Mac, eftersom du kan højreklikke. Blot hold to fingre på trackpad'en- eller CTRL nede, mens du klikker på tasten.

Min Logitech MX610 fungerer også uden problemer. Men igen, jeg kan takke Apple for at jeg er blevet "glad" for at bruge trackpad. Der er ikke så meget "udenoms" 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 07-09-2009 19:43:09.


Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2009 19:44:43
Svar/Indlæg:
2620/327
#0 Det er jo altid dejligt, at man finder lige præcis dét, man kan lide. Men har du ikke altid været lidt skabs-macofil? Du er så bare sprunget ud af skabet nu - og det er sikkert meget sundt 😛
Aj, tillykke med den 🙂


yaryar
 
Overclocker
Tilføjet:
07-09-2009 19:59:00
Svar/Indlæg:
174/16
Syntes det er super du afslutter med en L.O.C. tekst

men ja Mac vs win debatten ender aldrig har selv prøvet både Mac og linumse..
er tilbage på win7 da problemerne som du selv beskriver kun er at man ikke kan bedrive tiden med et godt spil


OverLorD
 
Superbruger
Tilføjet:
07-09-2009 20:18:26
Svar/Indlæg:
1471/40
"Nød lærer nørd at Google".

Som du dog kan sige det. 😀

Bliv dog journalist eller forfatter. 😎
Uanset hvad du går og laver nu, er det spild at et stort litterært talent.


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2009 21:11:06
Svar/Indlæg:
2072/117
#0 Dejligt at høre, ved ikke om du har opgraderet til 10.6, men hvis ikke så gør det!

Og trackpad'en, har ikke prøvet bedre end den på min nye MBP.


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2009 22:01:22
Svar/Indlæg:
2823/238
Der er som nonig selv siger det, et par ting ved MAC OS X, som ikke helt er gennemtænkt...

Maksimér knappen maksimere ikke til fuld skærm, der bruger jeg et program som vist hedder right zoom, som så maksimere vinduer osv. for mig/mac osx...

Man kan ikke Ctrl + X et dokument eller billede man fx har i dokument mappen, og så Crtl + V ind i en anden mappe! Mega nederen, har prøvet at google, og ligesom beskrevet i #0 så møder man ikke den store velvillige attitude fra andre, og man får bare en "Det bare dig der den er gal med" eller "Sådan er det bare, du kan bruge enelleranden funktion til det som virker næsten lige så godt" og den typiske, det er jo bare noget windows fis, du har vænnet dig til!

Luk knappen, lukker ikke HELT ned for programmet, den lukker kun vinduet, men ikke for selve programmet, som så kører i baggrunden, og hvis man som jeg er vokset op med windows og nærmest fået det via modermælken som spæd, er disse små ting altså noget man ikke liiige vænner sig.

Jeg har stadig mange gange opdaget at jeg lige pludselig har en hav af aktive programmer, som bare suger ressourcer i baggrunden...

Når det så er sagt, så vil jeg altså også som #0 beretter, indrømme at en apple med dertilhørende mac os x faktisk er rigtig behageligt at bruge, man skal ikke "tænke" og bruge "snydekoder" for at få lortet til at virke, det jeg nok har vænnet mig mest til, er trackpadden.

Jeg er blevet rigtig god til at bruge den, jeg kan gøre et hav af ting bare med den museplade;
scrolle op/ned, og til højre og til venstre.

Scrolle helt ned til sidst på et dokument, eller til sidste post i en hwt tråd 😛 med et enkelt "swipe".

Rotere billeder til højre og venstre.

Zoome ind og ud, som på en iphone.

Alt+ Tab, eller "windows" + Tab skift mellem aktive åbne programmer, også kun ved brug af musen...

Der er mange som siger at man kan få meget mere rå hardware for samme penge, og ja det sgu rigtig nok, mit behov har nok også ændret sig lidt, da jeg egentlig ikke spiller særlig meget mere 😕

Men en lille Windows 7 skal der nok installeres som Dual boot på et eller andet tidspunkt (Oktober når jeg får det med posten 😛 )


#10
ELBO
 
Superbruger
Tilføjet:
07-09-2009 22:19:38
Svar/Indlæg:
363/26
#7, so agree 😎 . NoNig kan gøre dagen god, med en spam-tråd fra The King 😎


mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2009 02:22:45
Svar/Indlæg:
4216/223
#1 Mac kan godt få virus. Men der bliver ikke lave så mange fordi det er nemmere at lave en til windows.
Og ellers skal persone jo bare ha en ældre version af msn, så går der ikke længe 😀


#12
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2009 02:30:40
Svar/Indlæg:
4156/111
Jeg bliver bare aldrig gode venner med Mac OS X :no:

Jeg hverken kan, gider, skal eller må have noget med det styresystem at gøre 😀

Lige præcis det du skriver om mht. hjælp er nok til at jeg holder mig langt væk. Og jeg tror simpelt hen ikke på at jeg ikke kan fucke det styresystem op, for hold da op hvor kan jeg fucke windows meget op 🤣


Potteplante
 
Superbruger
Tilføjet:
08-09-2009 09:29:11
Svar/Indlæg:
872/67
OT

Første tanke L.O.C

min skrifte, en synders bekendelse.

Undskyld s*, det var ikke som det sku' gå. Jeg var den forkerte at stole på. Bare rolig. Jeg kan stadig nå at få det hele tilbage i hovedet igen. Dårlig karma, hvor' du henne? Ved godt du hader mig nu, men: her er min p**, kan du tilgive den? 🤣


Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2009 13:33:45
Svar/Indlæg:
4263/107
fuck jeg er så skuffet allan.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2009 17:38:36
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #5

Lidt MAChofil er man vel altid? 😛

-> #6

Havde jeg kunnet køre med Windows og min nuværende SSD på samme tid, havde et været en klar prioritet. Men som jeg skrev længere oppe, så lærer man jo meget når man er i nød. Dét til trods, så har jeg aldrig haft et horn i siden på Mac OS X. Tværtimod faktisk. Jeg synes kun at det er glædeligt, at man med Vista og 7 kan få mange af fordelene som Mac-brugerne har nydt godt af 🙂

-> #7

Jeg takker for roserne. Journalist og/eller forfatter har da også været ind over op til flere gange. Men pt. arbejder jeg på en fabrik, hvor jeg bare står og tjener til dagen og vejen. Lige nu, er det alt rigeligt til mig 🙂

-> #8

Det er også på listen over fremtidige investeringer. Lige nu, er der lidt mere presserende projekter 😳

-> #9

Jeg er både enig og uenig med dig. Det med de dumme Windows-vaner, kan jeg sagtens se bort fra, for det er sjældent der 'reelt' er behov for at maksimere et vindue, osv. og fremdeles.

Men du har fuldstændig ret. Når man jo er vant til det andet.

-> #10

Yay! I have found my higher purpose in life 😎 😀

-> #11

Det er kun uvidende folk der påstår, at der ikke kan komme virus på en Mac. Der kan komme skadeligt software i alle maskiner, om så det er en PC, Mac, mobiltelefon eller fladskærm.

Men dén debat er også ved at dø ud, efterhånden, som folk bliver lidt klogere.

-> #12

Søren, du kunne vende hoved og røv på en IQ-test, hvor første opgave bestod i at stave dit navn korrekt 😛 🤣

-> #13

Det var lidt det der var referencen, ja 😎 😛

-> #14

Jeg hverken kan, gider, vil og/eller har lyst til på nogen som helst måde at leve op til dine forventninger... 😛

- Men, hvorfor er du skuffet? :'-(


Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2009 20:32:06
Svar/Indlæg:
4263/107
Hmm bedre sent end aldrig!

#15

Fordi du er hoppet med på Macvognen, biatch 😀


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2009 21:58:22
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #16

You just name the time and the place b i a t c h, and I'll slap you in da face 😎 😛


svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
15-09-2009 23:24:07
Svar/Indlæg:
2263/307
I kan begge to komme herop til mig, og få et los i løgposen, så Jeres pis det skummer ...


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2009 23:25:22
Svar/Indlæg:
20170/383
#18

Man er nok rigtigt mandig når man kan sidde der og gemme sig bag skærmen 😀 😛 hehe..


Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2009 23:53:25
Svar/Indlæg:
6624/113
Allan...




Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
16-09-2009 00:03:17
Svar/Indlæg:
2127/11
Hmm.. Jeg er også lidt skuffet Allan. Ikke over at du hygger dig med din Mac. Det ved du at jeg også er forfalden til, og en unibody står stadig på ønskelisten til en dag der er kroner til det. Næe nej.. Det er trådens titel, sammenholdt med indholdet, der skuffede mig. Naturligvis tænkte jeg også straks på en i øvrigt rigtig udmærket dansk rapting, og set i det lys, og med de ting du ellers normalt kan lukke ud, var indholdet ærlig talt lidt søvnigt. Det hænger måske sammen med at jeg altså heller ikke ser en Mac som det ultimative forræderi, men alligevel.. Jeg havde sat snuden op efter noget voldsomt og/eller saftigt, og så kom du bare med din udgave af en sang jeg har hørt fra flere venner og bekendte over det seneste år. Tsk tsk tsk, sløjt 😛

Jeg har, når jeg har snuset lidt rundt i div. Macfora, også opdaget det du beskriver. Macfanatikere er ikke meget klogere end Windåsefanatics åbenbart. Fred være med dem alle, om de så lever for at disse Apple, eller modsat hidser sig op på enhver der formaster sig til at påpege mulige fejl og mangler ved selvsamme firmas produkter. De fortjener ikke større opmærksomhed.

Tilvænningsproblemer er der altid. Flertallet af os er jo primært vokset op med Windåse, og at skifte til OS X, er lidt som efter altid at have haft Nokia, pludselig at stå med en Sony Ericsson. Jeg kan da huske at jeg var irriteret, da jeg - for en del år siden - foretog det skifte. Nu er det lige omvendt. Nokiaer er sgu sære at finde rundt i, og ikke mindst at skrive en sms fra.

Best of luck med dyret fremover. Forhåbentlig får du også Windows til at køre på et tidspunkt. Selv ville jeg ej heller undvære muligheden for at spille, that's for damn sure.


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2009 00:50:50
Svar/Indlæg:
2440/66
#21 mac folk spiller ikke. det er enten "for børn" eller også bruger de en konsol...


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
16-09-2009 01:07:23
Svar/Indlæg:
2127/11
#22 Det gør de Macfolk jeg kender 🙂


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2009 01:39:02
Svar/Indlæg:
2440/66
#23 ja, 7 kabale og minestryger som er std på windows er vel også en slags spil.


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
16-09-2009 02:38:15
Svar/Indlæg:
2127/11
Suk.. #24 Når jeg skriver at de spiller, så mener jeg at de spiller. Ganske almindelige fps spil, for nu at være lidt mere præcis.


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2009 02:39:03
Svar/Indlæg:
2440/66
#25 dem er der jo så mange af til mac 😉


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
16-09-2009 05:04:34
Svar/Indlæg:
2127/11
#26 Dels er der nogle til Mac, men har du der ud over hørt om Bootcamp? Almindelige Windåseprogrammer kører flertallet af dem jeg kender vist i Parallels.

Sæt dig nu lidt ind i tingene, inden du åbner munden ikke.. 😉


#28
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2009 11:11:14
Svar/Indlæg:
4156/111
#27

Hvis vi så sætter det lidt på spidsen så bruger de jo heller ikke Mac når de spiller, hvis de altså bruger bootcamp. For så kører spillet jo i windows 😛


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
16-09-2009 12:06:52
Svar/Indlæg:
2127/11
#28 BLAH! 😛


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2009 18:07:36
Svar/Indlæg:
23132/740
Jeg kan da lige pege, høfligt, på denne side: http://www.apple.com/games/


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2009 18:14:54
Svar/Indlæg:
2440/66
#26 hva så, jeg kan køre spil på linux med WINE. Gør det linux til en ideel spilplatform!?

#27 fantastisk.

#30 udmærket side dog - hvis man vil støtte apple imperiet. as usual præsenterer de det i en flot pakke. men jeg skal ikke røvkneppes af kim yun il #2 aka steve jobs.

kald mig bare en gammel sur mand der nærmer sig 30. 🙂 men efterhånden er HWT ved at gå fra PC -> MAC og konsol forum med konsol nyheder. det er sgu en skændsel at det gamle domæne overclocking.dk bliver re-directed til hwt.dk.



Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
16-09-2009 18:37:25
Svar/Indlæg:
2127/11
#31 Jeg er absolut ikke enig. Der er, og har længe været, nogle få tråde der ikke direkte relaterer til Windåsebaserede spillemaskiner. Jeg kan ikke se at de er steget i antal. Men i fald de er: So what? Hvis det er hvad folk køber, er det fint nok for mig at det er repræsenteret as well.

Mht din kommentar til #26 (dig selv), går jeg ud fra at den var møntet på mig. Igen kan jeg kun sige: Sæt dig ind i tingene før du forsøger at debattere. Bootcamp tillader dualboot, og man kører derfor bare Windowsspil i Windows. Det har intet med et Winelignende scenarie at gøre.

Parallels er noget i den stil, men virker så vidt jeg er orienteret fino med almindelige Windowsprogrammer. Jeg vil dog ikke tror at det er en god ide at køre nyere spil i en emulator.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Johnny d. 16-09-2009 18:37:50.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2009 19:18:02
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #31

Men, i stedet bukker du dig forover for Bill Jung Ill d. 3.? 🤣 😛

Spøg til side. Det er, med Mac som med PC, tilladt at tænke lidt selv. Så uanset hvor brugervenligt og imødekommende et interface, program eller produkt ser ud, stiller det trods alt lidt krav til brugeren.

Det kan godt ske, at jeg bare er en sur ung mand, der nærmer sig de 25, men jeg er bare blevet så træt af evindelige opdateringer, genstart osv.

Efter skiftet til Mac OS X, så er det gået op for mig hvor "simpelt" tingene kan gøres. Ikke at Windows, af dén grund, er noget juks, det er nok blot en slags "no bullshit"-faktor der tiltrækker mig. Jeg er, efterhånden, ved at nå til et punkt, hvor tingene skal tændes og bare virke de ca. 30 sekunder jeg skal bruge dem.

Med en SSD i min MacBook (og i Dell'en, for den sags skyld), tager det rent faktisk kun liiige to minutter, når man skal tjekke et eller andet på vej ud af døren. Der er en lang række faktorer der spiller ind, når jeg nu er så tilfreds med Mac OS X, som jeg er gået hen og blevet.

Først og fremmest, så er jeg blevet lidt mere magelig. Hvis jeg da, i en alder af snart 25 somre, må bruge et sådanne ord. Jeg kan godt lide, at tingene bare virker, og til dét formål vil jeg gerne smide lidt ekstra knaster.

Det kan godt ske, at jeg lyder lidt gammelfar, men det er - her på det seneste - gået ret grumt op for mig, at de eneste vi - som mennesker - har at disponere over, er vores tid på denne Jord og hvordan vi vælger at tilbringe den.

Af selvsamme grund har jeg trukket mig ud af crew, valgt at arbejde på daghold i stedet for aftenhold, for at være mere sammen med de mennesker jeg elsker og holder af. Og ja, det lyder ufatteligt plat og Hollywood-agtigti, men hvis en given computer (eller hvilken som helst anden løsning) i det lange løb kan spare mig for nogle sure opstød... er det så ikke det værd?

Igen, vi snakker om personlig opfattelse og valg, og jeg kan selvfølgelig ikke fortælle hverken dig eller alle andre hvordan I skal leve jeres liv eller hvilke valg I skal foretage. Jeg kan blot berette om, at jeg har haft en positiv oplevelse.

Nogle vælger så at slå det tilbage med "du er en spassermongolbarn"-kommentarer, andre slår det hen i og med uvidenhed og nogle enkelte (tror jeg) misundelse. Nu snakker jeg naturligvis ikke om folk der end ikke ville have skænket det eller et andet givent valg en tanke, overhovedet. Men snarere det faktum, at ja. Mac var engang noget sært voodoo-shit.

Jeg kan så kun fortælle, at jeg er blevet positivt overrasket.

Ironisk nok, startede det hele med, at en af mine gode kammerater - som ellers hader Apple og Macs - blev tvunget udi at skulle bruge en sådanne på daglig basis. Han er, til dato, den eneste jeg kender der kan få en Mac til at gå i ged, blot ved en simpel berøring, men det kan han altså.

Han fik mig sporet ind på banen, og jeg har siden da været tabt til "filosofien". Steve Jobs kan, for så vidt, rende og hoppe, så længe det han laver ikke fejler noget. Jeg har fået fingre i det jeg søgte, og har blot villet berette min oplevelser herom.

Men, lad mig fortælle dig min kære ven, at fordomme, idiotdogmer og latterlige kommentarer forekommer på begge sider af hegnet. Det samme gælder for ignorance og jalousi 🙂


Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2009 19:25:33
Svar/Indlæg:
6181/270
#33 HVad med at vi alle sammen bøjer os for Allan Jung ill? 🤣 😛

Ej jeg må også bekende at Appleprodukter faktisk ikke er dårlige ting selvom jeg fik det af vide at det var det væreste lort fra en af mine kollegaer.

Jeg har fik mig en Ipod Nano, som er F***** nice, og nu vil jeg også have en Iphone. :yes:

Allan, du kan bare det der med lange indlæg som ikke får en til at falde i søvn.


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2009 21:17:10
Svar/Indlæg:
2440/66
#32 bootcamp lyder som en lejr, lavet af kim yung il #2. se svaret fra #28 - MAC og Linux ER og bliver ikke gode spilplatforme ifht windows (endnu) - punktum.

#33 allan jung il. jeg har kun skimmet din stil igennem - jeg beklager, men jeg har ikke tiden til en hel roman. så måske har jeg misset lidt detaljer. men! jeg bøjer mig ikke for kammerat gates. det burde du vide efter vi har diskuteret dette emne flere gange 😉. I WILL NOT TAKE IT FROM BEHIND! den røvpuler kan holde sit produkt for sig selv - eller rettere - jeg nægter at betale for det. men jeg har en software fe, som i ny og næ installerer hans styresystemer på min maskine mens jeg sover. jeg går i seng og der står linux mint på skærmen... og jeg vågner op til en vista. shit happens?!

tro det eller ej. jeg har rent faktisk brugt mac, da jeg i mine meget unge år havde grafiker drømme. der var det _platformenen_ (og er det stadigvæk). jeg er stadigvæk traumatiseret af de oplevelser. derfor må jeg af sundhedsmæssige grunde ikke komme nær et apple produkt. specielt er de hvide og pink apple produkter dem jeg har det sværest med.

hvor mange gange jeg ikke har smidt en diskette i skraldespanden, blot for at glemme, at windows så slettede den hvor en mac spyttede den ud. nej allan jung il, nu skal jeg fortælle dig lidt om kim jung il #2. han nægter andre laver hardware så de kan kører hans system. det kræver faktisk store modificeringer at køre OS X på std. pc hw. han tillader kun at der er et æble på tingene. faktisk vil han også forbyde pærer, da han mener de giver dårlig karma. han tager vild overpris for tingene, specielt nu hvor han er begyndt at bruge intel som leverandør, men formår alligevel at få folk til at købe hans ting, for han pakker dem ind i et lækkert design og hjernevasker folk til at tro, konkurrentens produkter stinker. hans rekvalmer om hvor dårligt andre systemer er - igennem så mange år - er ligesom hans store forbillede, kim jung il - den store leder - fantastisk propaganda. de minder meget om hinanden. jeg tror dog, at visse linux distro'er som er meget OS X-like i GUI m.v. vil kunne tilfredsstille selv dig, allan. it's time to be free.

hilsen, jonas pingvin.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af hightower d. 16-09-2009 21:17:51.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2009 22:11:07
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #35

Jeg tror, at problemet - for de fleste nørder - opstår når produktet sælges som en færdig pakke. Det er nok dér, at småkagerne krummer for "os". Vi vil jo gerne have muligheder for at modificere, tilpasse, ændre, udskifte og brokke os. Referér det til min kommentar om de fanatiske Mac-brugere der, konsekvent, mener at problemet er brugeren og ikke produktet.

Det er noget forbandet fis, og det kan du og jeg, og alle andre, vel hurtigt blive enige om.

Jeg kan også sagtens følge din logik, et langt stykke af vejen. Der hvor jeg mener at Apple fejler, er deres support og garanti. Ser man på specifikationer, software og ikke mindst pris, så er der jo hurtigt en parallel til eks. HP Business, IBM/Lenovo Thinkpad osv. - Den mest markante forskel er supporten. Men, Mac bliver jo heller ikke solgt, som sådan, som de mest perfekte løsninger der opfylder alles behov. De bliver solgt som et livsstilsprodukt med en dertilhørende filosofi.

Måske vi snarere skal acceptere denne filosofi, frem for det der ligger bag. Som computernørd, er jeg - overordnet set - heller ikke alt for begejstret for Apple og deres reklamationer (eller, lad mig sige: behandling af klager). Det ændrer dog ikke på, at skal man bruge computeren til alt andet end at spile de nyeste spil, kan en Mac i de fleste tilfælde jo netop opfylde dét behov.

Bootcamp er blot et kompromis, for folk der gerne vil udstråle ét, men i virkeligheden har lyst til noget andet. Eller, blot gerne vil have det bedste fra begge verdener, og for at være helt ærlig, så er det vel ikke så forbandet kriminelt? 🙂


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2009 22:36:51
Svar/Indlæg:
2440/66
#36

men hvad er det MAC kan som en PC ikke kan. (se rekvlamen; "im a pc" - hvor MS påpeger hvor dyrt æble er ifht microblød - og de har ret for een gangs skyld). selv design lækre PC'er findes jo (sony vaio m.v.)

jeg kommer aldrig til at forstå hvorfor man skulle købe en MAC... dem som jeg har hørt sige det er fantastisk er 1) grafikere 2) kvinder 3) folk der siger windows / 2 knaps mus er for svær at betjene.

selv ikke hvis jeg satte en plus/minus liste op ville der være meget som faldt ud til æbles fordel - og bl.a. af de grunde jeg nævner, vil jeg aldrig støtte det foretagende, som i min bog er værre end Redmond & co. og dem er jeg ikke alt for glad for.

men okay, du har eksperimenteret med æblet. fint nok. det er som at være utro med en dame på 200kg. shit happens. (undskyld til de kvinder, som er overvægtige som måtte læse tråden) - men hvorfor ikke eksperimentere med linux? det er fedt at være fri, selvom man i ny og næ forbander inkompabiliteten langt væk (og, at det ifht OS X, som er bygget på unix BSD kerne, er ret ulogisk for en windows bruger i starten, at sætte sig ind i). jeg glæder mig til linux mint 8 kommer (forhåbentlig i november)... der er tilmed mange GUI muligheder på linux.

vi kan hurtigt blive enige om der findes knoldsparkere af fanatikere på både mac og linux fronten. bare på linuxin.dk er der nogle som giver nogle svar, der ikke er pæne (eller skal vi sige, de har en elite attitude og skræmmer nybegyndere væk) og mac folk vil nok typisk sige pc folk er som køer på en mark - de tænker ikke selv.. eller er ikke så "hippe".


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2009 22:55:28
Svar/Indlæg:
2440/66
men, man kan også sige det er lidt et spørgsmål om religion og erfaring. jeg er ateist - i am free. men du har ret i at det er de færreste nørder som kan lide apple... og ja - jeg må sige jeg tilhører den kategori - når man får det at vide af en som er datalog.

pis, nu har jeg efterhånden også skrevet en hel roman.



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2009 09:06:47
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #37

Problemet er ikke hvad den ene kan, som den anden ikke kan. Problemet er, at de begge kan det samme. Og lad os være helt nøgtern, så er det jo bare computere. Men, som du ved, så har "folk" det jo med at klynge sig til smålige argumenter og petitesser.

Nogle er vilde med Windows, eller - lad mig omformulere - de hader Mac OS X og Linux. Hvorfor? Er det fanatisme, racisme eller ren og skær dumhed?

Jeg hælder mest til det sidste. For, igen, det er jo for pokker bare en computer. Jeg kender da også mennesker som hader tyskere af hele hjertet, til trods for, at de aldrig har mødt en tysker. Det giver jo nada mening.

Hvorfor skulle man hade andre, over noget så dumt som en nationalitet, religion, overtro eller valg af computer og operativsystem? Det er simpelthen for dumt til at jeg nogensinde kommer til at fatte det... Det er jo, for fanden da bare en computer 😕


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2009 10:48:23
Svar/Indlæg:
2072/117
#35 Hvordan kan du sige at Mac og Linux er dårlige spilplatforme?
Tror det du henviser til at spiludvalget ikke er så stort, men det er slet ikke det samme som at det er en dårlig platform når det kommer til at programmere.
Ret mig hvis jeg tager fejl.

#39 Jeg kan ikke lide tyskere, men har mødt massere 😛


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2009 16:08:56
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #40

Præcis. Og der er jo, efterhånden, et ret godt udvalg af spiltitler, netop til Mac OS X 🙂

- Så er det også bare helt i orden 🤣 😛


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2009 17:27:39
Svar/Indlæg:
2440/66
#39 had er et stærkt ord. jeg vil hellere oplyse folk om hvad det er de køber, når de vælger at støtte æble. personligt hader jeg ikke nogen, som køber æble. livet er for kort til det - og det er deres individuelle valg. men, personligt hader jeg hvad æble står for og vil derfor aldrig støtte det firma, og jeg håber personligt også at lortet går konkurs en dag. grundene har du stående. selv køber jeg gerne intel - men jeg kender så sandelig flere som aldrig ville købe fra dem. heldigvis har man et valg - noget som hvis det stod til kim jung il #2 aldrig skulle være tilladt. eftersom der bliver gjort en stor indsats til folk ikke skal have lov til at vælge. men nok om den sag. jeg håber du vælger at tage opfordringen om at prøve at eksperimentere med linux op en gang og laver en fyldigt beskrevet tråd igen. en macbook med linx på er lige til youtube...

#40 i og med der stort set ikke eksisterer ret mange spil ifht windows, vil jeg mene at platformen for afviklingen af spil, er ikke er optimal.

hvad så vidt angår programmeringen, kender jeg desværre ikke nogen som programmerer spil. mon man kan få hr carmack til at komme med nogle bemærkninger... de sidste jeg læste fra ham omkring det emne var at PS3 var noget værre crap at programmere til.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2009 17:32:44
Svar/Indlæg:
20170/383
#42

Jeg har ikke meget at sige omkring Mac som sådan. Jo, Mac er for kællinger, og ja jeg er firkantet og snæversynet 😀

Men det er vel efterhånden offentligt kendt at stort set alle spiludviklere er temmeligt kede af at programmere til en PS3. Vel også derfor at den på trods at tilsyneladende uendelige regnekraft generelt stadig ikke kan følge med billedkvaliteten på en Xbox360 🙂

NÅ, det var lige lidt OT fra mig..


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2009 17:36:41
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #42

Jeg har skam prøvet Linux (Ubuntu og Knoppix/Dappix) og synes at det er rigtig lækkert med et operativsystem der kan skræddersyes på dén måde. Havde man så blot mulighed for afvikling af DirectX (ønsketænkning, ved det godt) eller et større udbud af OpenGL-titler, så havde man jo en habil platform til... ja, praktisk taget alt!

Desværre, ganske som med Windows og Mac OS X, så kan de forsk. operativsystemer - hver især - være nok så geniale på en lang række punkter. Der er blot et par markante forskelle der gør, at ingen af dem er helt perfekte.

PS3 er nok noget crap, pga. Power arkitekturen. Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg gætter bare.

-> #43

Jeg har jo heller aldrig benægtet at jeg er en kælling 🤣 😛


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 17-09-2009 17:37:15.


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2009 18:20:20
Svar/Indlæg:
2440/66
#43 ja sådan kan man også sige det 🙂

#44 prøv mint. den er som ubuntu, blot gjort endnu nemmere og optimeret lidt (bygget på ubuntu). der hvor linux falder kort er brugervenlighed og drivere (specielt HW fabrikanterne svigter). installation af software kan være svær - meget svær. ligeså med drivere. der er lang lang vej endnu for linux. tilgengæld er det rart man selv kan vælge GUI: KDE GUI hvis du gerne vil ha' noget visuelt lir - selv foretrækker jeg gnome. men KDE 4.3 skal jeg ha' prøvet. men intet system er perfekt, ganske rigtigt -- selv kører jeg linux på den bærbare og vista på den stationære... 😳


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2009 18:26:15
Svar/Indlæg:
20170/383
#44

En kælling måske, men en sød kælling ❤ 😉


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2011 23:34:13
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Alle

En lille update, og kald mig bare træls. Men i aften kan vi fejre jubilæum. Kinda.

Jeg har, siden jeg fik Mac'en, holdt lidt styr på hvornår der er noget i vejen osv. Lidt drilsk, kunne man vel indskyde, at det er nemt for en Mac - da der jo sjældent er problemer. Men onde tunger ville nok svare igen med: "Ja. Men en computer der er slukket 90 % af tiden skal jo ikke genstartes" - alt sådan noget.

Anywho.

Det er i aften, aftenen på dagen, hvor jeg har set det 10. kryds i kalenderen.

Jeg har nu haft dette stykke dejlige elektronik i over to år, og der skulle altså gå 863 dage, inden jeg fejre en dekadent-genstart 😀




... P.S.: Og ja. Det er inkl. strømnedbrud 😛


oban666
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2011 08:17:00
Svar/Indlæg:
1440/318


svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
01-05-2019 16:07:38
Svar/Indlæg:
2263/307

Det skrives til protokols, at netop denne Macbook er solgt. Vi vender smilet nedad i respekt. Og inviterer Nonig på nokneadbrød med bacon og leverpostej.

Kæft, er det 10 år siden???



#50
Gob
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2019 15:38:20
Svar/Indlæg:
557/100

Har ikke noget imod MAC, har bare ikke råd. 🤣  Gider jeg at give så mange penge for en bærbar!. Næh. 🤣



#51
jbv
 
Overclocker
Tilføjet:
03-05-2019 20:09:18
Svar/Indlæg:
137/0

Trådstart er fra 2009, sidste indlæg #48 fra 2011

 



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2019 22:20:38
Svar/Indlæg:
5874/1287

Hvad laver NoNig i dag?? 



Anomynous
 
Superbruger
Tilføjet:
03-05-2019 22:41:09
Svar/Indlæg:
382/14

Rygtet lyder at han er blevet fast pølsevender i pølseboden på hjørnet ved kongen nytorv.



svedel77
 
Grafiker
Tilføjet:
04-05-2019 09:36:57
Svar/Indlæg:
2263/307

Hvad laver NoNig i dag?? 

Skrev Burgurne d. 03-05-2019 22:20:38

Han har fået 2 børn med kæresten - samme kæreste idag som dengang. Og taget en uddannelse som lærer. Arbejder og bor i Viborg.



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2019 16:56:37
Svar/Indlæg:
5874/1287

Er han slet ikke aktiv på hwt eller andre fora mere? Han har (næsten) altid været garant for gode indlæg og kommentarer. Hvis du ser ham, Svedel, så hils ham fra alle os oldgamle HWT'ere.



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2021 16:15:25
Svar/Indlæg:
23132/740

Burgurne skrev d. 03-05-2019 22:20:38

Hvad laver NoNig i dag?? 

Jeg er folkeskolelærer på en skole i Viborg 🙂

 

Anomynous skrev d. 03-05-2019 22:41:09

Rygtet lyder at han er blevet fast pølsevender i pølseboden på hjørnet ved kongen nytorv.

Det var ikke en fast stilling, men en engangsting. Så snakker vi heller ikke mere om dét 😎

 

svedel77 skrev d. 04-05-2019 09:36:57

Hvad laver NoNig i dag?? 

Skrev Burgurne d. 03-05-2019 22:20:38

Han har fået 2 børn med kæresten - samme kæreste idag som dengang. Og taget en uddannelse som lærer. Arbejder og bor i Viborg.

Ding ding!

 

Burgurne skrev d. 04-05-2019 16:56:37

Er han slet ikke aktiv på hwt eller andre fora mere? Han har (næsten) altid været garant for gode indlæg og kommentarer. Hvis du ser ham, Svedel, så hils ham fra alle os oldgamle HWT'ere.

Jeg kigger forbi, fra tid til anden, men der går lang tid mellem at jeg logger på 🙂



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2021 16:17:44
Svar/Indlæg:
5874/1287

Davs NoNig

Long time no see! Håber du nyder livet, selvom det foregår udenfor hwt.dk's rækkevidde 😉



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2021 16:20:13
Svar/Indlæg:
23132/740

 

Burgurne skrev d. 13-01-2021 16:17:44

Davs NoNig

Long time no see! Håber du nyder livet, selvom det foregår udenfor hwt.dk's rækkevidde 😉

Det kan du tro jeg gør. Jeg bor i et dejligt hus, med min dejlige kæreste og vores to [noget af tiden] dejlige børn. Vi bor i et dejligt område og jeg har et dejligt job.

Generelt. Så er det hele vist bare ret dejligt 😉



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2021 16:23:25
Svar/Indlæg:
5874/1287

Det er så modsat mig. Min kone døde 30/7 2020 af lungekræft efter vi havde været sammen i 16188 dage (44 år 3 måneder 3uger og 5 dage). Jeg bor stadig i det samme dejlige hus, hvor jeg har boet nu i 31 år, men er nu stoppet med at arbejde. Livet bliver aldrig det samme uden hende. 

Godt at høre, at du og din familie i det mindste er kommet godt gennem (indtil videre) alt dette Corona-noget. 



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2021 16:34:32
Svar/Indlæg:
23132/740

 

Burgurne skrev d. 13-01-2021 16:23:25

Det er så modsat mig. Min kone døde 30/7 2020 af lungekræft efter vi havde været sammen i 16188 dage (44 år 3 måneder 3uger og 5 dage). Jeg bor stadig i det samme dejlige hus, hvor jeg har boet nu i 31 år, men er nu stoppet med at arbejde. Livet bliver aldrig det samme uden hende. 

Godt at høre, at du og din familie i det mindste er kommet godt gennem (indtil videre) alt dette Corona-noget. 

Det gør mig ondt at høre. "44 år 3 måneder 3 uger og 5 dage" er nu heller ikke at kimse af, men jeg forstår så udmærket - jeg kan heller ikke forestille mig et liv uden min kæreste (eller 'kone', som man vistnok også gerne må sige efter snart 16 år sammen, som en elev proklamerede).

Vi er mestendels kommet godt igennem. Jeg har en [nær] kollega, der mistede sin mor til COVID-19, så på den måde kom det tæt på. Vi har været enormt privilegerede, da min kone har et arbejde som er meget forstående over for hjemmesituationen [jeg har været sygemeldt siden slutningen af oktober, grundet svimmelhed, af endnu ukendte årsager] og vi har masser af plads og steder at gå tur i området. 



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2021 16:52:09
Svar/Indlæg:
5874/1287

Det lyder godt, så sørg nu for at nyde familien mens du har den. Vi kom hjem fra ferie i Caribien 22/2, og konen troede hun havde fået lungebetændelse. Men 8 uger senere havde hun tabt 12 kilo så hun kun vejede 42 kilo, og da hun så påbegyndte kemo-behandling, fik hun det meget værre. 

Så den blev stoppet igen, og vi fik at vide, at nu var der kun morfin og kærlig pleje tilbage. Jeg fik så en terminal-orlov og gik hjemme og passede hende indtil 6 dage inden hun døde. Hun døde på sygehuset. Vi nåede at få 2½ måned sammen efter stop med kemo, hvor hun havde det nogenlunde, og jeg fik et intensivt kursus i tøjvask, lægge bukser op og andre huslige ting, men vi huskede også at nyde tiden og hinanden i fulde drag, så længe det kunne lade sig gøre. Fik bl.a. installeret en seng i stuen, så vi om aftenen kunne ligge og holde i hånd mens vi dels så TV og dels snakkede om vores liv. Vi var lukket MEGET ned her hele hendes sygdomsperiode, for med en ondartet aggressiv lungekræft, så skulle der ikke meget covid19 til at stoppe hende helt. 



mfcods
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2021 17:23:15
Svar/Indlæg:
4216/223

#60 yay, he's back-ish

 

#61 auvs mand. Jeg kan slet ikke forestille mig den situation 😕



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2021 19:17:04
Svar/Indlæg:
23132/740

 

Burgurne skrev d. 13-01-2021 16:52:09

Det lyder godt, så sørg nu for at nyde familien mens du har den.

Tro mig. Det gør jeg også 🙂

 

mfcods skrev d. 13-01-2021 17:23:15

#60 yay, he's back-ish

 

#61 auvs mand. Jeg kan slet ikke forestille mig den situation 😕

'Ish 😎