#46 og i grunden hele crew:
Problemet, med den konstruktivt eller velmente kritik, er, at folk kommer forskellige steder fra. Jeg ser også dem der udelukkende skriver når de har noget negativt at sige, og tænker i mit stille sind "idiot". Men jeg arbejder til daglig selv i grupper, og er vant til at se fx rettelser af stavefejl som hjælp, ikke kritik. Faktisk er jeg en af dem der har kommenteret stavefejl, og dermed tilsyneladende - uden at ville det - har været med til at påvirke Mads negativt. Nu kan jeg godt nok ikke huske om jeg har kommenteret stavefejl i lige netop hans arbejde, men i princippet så om ikke andet.
Det er forbandet svært at undgå at træde nogen over tæerne, uanset om tanken bagved er god. Når man lægger et stort stykke arbejde i et eller andet, kan det også være svært at tage imod kritik. I mit daglige virke arbejder jeg som nævnt i grupper, på et universitet. Oprigtig talt er jeg ofte spændt til hvad der føles som mere end jeg kan klare, men fordi min indstilling til konstruktiv kritik er præget af netop gruppeånden, tager jeg ikke sådanne rettelser personligt. De øger arbejdsbyrden ja, og det kan føles voldsomt, men men et personligt angreb er det yderst sjældent.
Med den bagage in mente, bevæger jeg mig rundt i min lille del af verden. Sådan er det jo. Du taler og tænker ud fra de ting du selv kender til. At det foregår på skrift gør ikke just tingene lettere. Misforståelser opstår meget lettere. Af samme årsag plejer jeg at smide kommentarer om selve testen i samme kommentar, så jeg tror at jeg sender et signal om at jeg er venligt indstillet. Der er absolut ingen ide i at træde mennesker der gør en stor indsats over tæerne. Især ikke, hvis vi skal forholde os til den forhåndenværende sag, Mads. Jeg kan nemlig godt lide fyren, og synes han har leveret nogle kanon artikler i sin tid på sitet. Men det garanterer jo ikke at det bliver forstået sådan, desværre. Er man presset nok, kniber det sgu med at være objektiv. Især når vi ikke kan komme uden om, at der altså er nogle grødhoveder herinde, der altid lige skal markere deres utilfredshed, stort set for utilfredshedens skyld alene.
Omvendt, som indlæggene her i tråden lægger op til, duer det altså heller ikke, at vi ender med slet ikke at kunne tillade os at kommentere andet end rosenrødt. Det ville være at overdrive, og ville latterliggøre hele siden imho. Mon ikke nærmere tidens løsen er, at crew ikke skal belastes så hårdt? Det er altså frivilligt arbejde, og bliver man stresset og kørt ned af det, er den helt gal med arbejdsfordelingen. Enten må der flere mand på, en omfordeling af byrderne, eller færre artikler. Vi får se. Det lader jo til at der er styr på tingene.
Til Mads: Hvis jeg har kommenteret på småfejl i dine artikler, og det har været medvirkende til at skubbe dig ud, beklager jeg dybt. Det har været ment i en positiv ånd, andet kan jeg ikke sige.
-edit-
..og respekt for at du har modet til at blive hængende og færdiggøre det arbejde du har liggende, og hjælpe de nye videre i systemet. Det kan sgu være svært når man går kold. Jeg har selv været der, også ifm frivilligt arbejde. Det er godt skuldret, og giver håb hvad fremtidige artikler angår. De har en god læremester i dig.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Johnny d. 09-09-2009 20:40:50.