Først og fremmest forstår jeg ikke hvorfor en Q6600 er dyre end en Q9550, nogen der kan give mig en grund til det, eller er det bare sådan det nu engang skal være?
Ellers, hvad burde jeg vælge til mit nuværende bundkort?
Eneste grund jeg kan se hvorfor man skulle vælge den Q6600 er at den kører med lidt højere multiplier. Men skal du ikke OC så må det bedste valg være en 9550
Jeg havde regnet med at oc'e, hvis mit bundkort ellers tillader det.. Hvis jeg OC'er den jeg har nu, kan jeg ikke gøre det stabilt, ved så ikke om det er mig, processoren eller bundkortet den er galt med
Der er en god forklaring til hvorfor Q6600 koster mere end Q9550, Q9550 er mere efterspurgt end Q6600 og derfor bliver Q9550 "masse-produceret" fordi der er mange efterspørgsler på dem. Så det er simpelthen derfor. Ihvertfald sådan jeg har forstået det :-p
Understøtter dit bundkort 45nm quad processor? Det er en god ting lige at tjekke op på det inden du går ud og investerer i noget ihvertfald. Kan huske mit "gamle" striker extreme kun kunne køre med 45nm Duo.
EDIT: Er enig med de andre i at en opgradering ville være lidt dumt, i det mindste vent lidt og invester i et Core i5 setup. Personligt venter jeg med opgradering af noget som helst før DX11 rammer os.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Elitesoldaten d. 09-09-2009 14:27:14.
DEt er nærmere fordi Q6600 er en tand ældre og var lidt toppen af den "generation" C2Q CPUer. Ældre "high-end" hardware har det med at holde priserne temmeligt godt selvom der kommer nyere, hurtigere hardware til.
Ved godt Q6600 ikke er det vildeste high-end. Men overdrivelse fremmer forståelsen 🙂
Ang. oc af E8400 på dit bundkort burde det være muligt.. såvidt jeg kan se sidder du med samme bundkort som mig.. jeg kører 3.780 ghz stabilt kun ved at pille ved fsb'en, se evt min profil for mere info.. min cpu er en EO.. :)