#16, Ved godt at alle sælger de samme pumper, der er ikke sket nogle udvikling inden for pumper længe, selv da jeg startede med at lave vandkøling var det akvarie pumper man brugte og det er det så faktisk stadig. Og ved godt der er mere end bare en kobber klods i de nye køle hovder, så er det jo godt at jeg også kender et firma der har en laser skære hvis jeg får brug for det...
#17, Jeg har snakket med en køle teknikker for længe siden, han hjalp mig med udregninger og forklaring på hvordan man kunne lave det perfekte hoved. det bedste var at lave en klods og så med tilgang i den ene side og udgang i den anden, og så skulle den klods i midten være fylde med en masse 1 mm huller så man fik en stor overflade, men der skulle selvfølgeligt også være huller nok til at give et hurtigt flov gennem klodsen. Det eneste problem jeg kan se er at sådan nogle små huller måske vil stoppe til med tiden... og så at det kræver noget mere arbejde at få lavet en klods hvor hulleren går igennem og få den samlet med selve kobber pladen der skal ligge ned mod cpuén, og hvordan skal man lave sådan en samling så den har den beste varme ledende virkning. Ja det firma jeg vil starte op skal ikke være som fuldtids beskæftigelse, jeg har et arbejde ved siden af, men har fået så mange gode kontakter til folk der kan producer på CNC maskiner. Så i starten vil det kune være små ordre jeg vil lave ved dem, og så se om der vil komme noget salg i det.... Jeg ved godt at der er sket rigtigt meget i verden de sidste 5 år, det hele skal være grønnere og grønnere, så det er jo nok også derfor jeg spørger her inde om det har interesse. Jeg fokucere også meget selv på miljøet, spare pærer, min lejlighed slukker selv lyset efter et kort stykke tid, der er sensore i rummene. Jeg elsker nyt teknologi, jeg har en mac mini som medie center, en EEPC som lille netværks server, har leget med Mini-itx, bruger selv for det meste en bærbar computer, da de også bruger mindre strøm end stationære computere, men alligevel er jeg tilhænger af fed grafik, overclocking, og at man bare får en bedre ydelse ud af en stationær computer. Og så skal den jo selvfølgelig helst være lydløs, Jeg har også lavet et andet mod, hvor jeg havde købt sådan en blæser styring med temperatur indgange og tror det var 8 blæser udgange, men nøøøj det larmede for vildt.... så det gik jeg hurtigt fra igen. meget bedre med nogle lydløse 120 x 120 mm blæsere og så en stille vandpumpe.
Rart både at høre lidt for og lidt imod... sådan vil det jo altid være.