Er der stadig interesse for vandkøling

Vandkøling d.  10. september. 2009, skrevet af Freaky.dk
Vist: 866 gange.

Freaky.dk

Superbruger
Tilføjet:
10-09-2009 20:12:42
Svar/Indlæg:
19/9
Hejsa Allesammen

Jeg ville høre hvor stor interasse der er for vandkølings ting, jeg har været ude af hardware verdenen en del tid nu, men har alligevel, læst en masse nyheder, men ikke selv brugt så meget tid på det. Nu er jeg så ved at starte mit eget firma op, og jeg overvejer meget kraftigt at lave vandkølings dele, der er mange spillere på markedet, men der er vel plads til lidt flere. jeg har forskellige ideer til vandkølings hovder og pumpe. Har da også overvejet at få lavet nogle prototyper og så sende dem til test her på siden. Jeg skal også selv ha lavet en test opstilling så jeg selv kan teste det hele igennem inden jeg sender til test.

Men hvad har i mest interasse for her inde, skal tingen være simple eller fancy, altå jeg tænkte mest på design skal det være et mat sort hoved eller et med farve og rude ???, hvad med slanger foretrækker i quick forbindelser eller med spændebånd/strips, selvfølgelig skal de bare laves med gevind, så man selv kan sætte på hvad man foretrækker.

Håber at få lidt god feed back.
tom81

Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2009 20:19:21
Svar/Indlæg:
20170/383

Jeg går ikke så meget op i design, mere om lortet virker. Derfor er jeg også ret glad for EKs sager. Der er noget nær det bedst, selvom der selvfølgelig er kommet bedre ting siden. Og så er det ikke ligeså meget bling-bling til overpris, som fx. Koolance er det.

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2009 20:41:49
Svar/Indlæg:
3233/128
heller ikke op i design men:

Ydelse og støj

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2009 21:05:02
Svar/Indlæg:
2845/99

Nu støjer et kølehoved ikke så meget 😛

Smader godt intiativ, men jeg syntes du skal kigge lidt rundt på nettet så du får en idé om hvad andre producenter har satset på og hvad der er blevet en succes.... Jeg kan også rigtigt godt lide EK´s produkter men syntes nogle gange de mangler lidt følelsen af "jeg har købt noget særligt"

Koolance laver rigtigt fede kølehoveder.... Bitspower er generelt også en rigtig stor spiller inden på markedet for casemod vandkøling :yes:

Det jeg ville være meget opmærksom på er at ikke at gå på kompromi med kvaliteten... Kan godt være aluminium er billigere og yder næsten ligeså godt som kobber, men tilgengæld opstår der altså nogle problemer i vandkøling og det begynder at korrigere....

Eventuelt tag kontakt til nogle af de store casemoddere på markedet og hør hvad de syntes om de forskellige ting og om de har nogle design idéer, eventuelt også giv dem en prototype det er noget som får gang i salget^^

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2009 21:38:34
Svar/Indlæg:
3233/128
Læs hvad han skriver min ven. pumper også.

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2009 22:06:01
Svar/Indlæg:
2845/99

Ja så det godt, var lidt for hurtig på tasterne 😛

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2009 22:31:05
Svar/Indlæg:
4107/224
Jeg er selv glad for lir, og personligt, så synes jeg virkelig det er fedt at kunne se ind i et kabinet, hvor der er god kabelføring og et fedt vandkølingssystem.

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2009 14:00:29
Svar/Indlæg:
3233/128
😛

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2009 14:30:52
Svar/Indlæg:
4310/364
Fuck kabel føring når man har vand på lortet. Ydelse og støj som der allerede er blevet sagt. Og understøttelse for diverse fittings samt sockets er også en meget vigtig faktor.

totalgamer

Overclocker
Tilføjet:
11-09-2009 17:13:21
Svar/Indlæg:
512/6
6# Så glæd dig til mit mod er færdigt :D Vinduet er lige blevet monteret, og ryddet dejligt op, samt malet, og så skal der en ordentlig spand vand i :D

0# Design går jeg selv meget op i, da jeg er casemodder, men ydelsen skal også være der!

Jeg vil hellere give 700 kr for et kølehoved som ser super lækkert ud, og som yder helt vildt godt, end jeg vil give 500 kr for et hoved som yder det samme, men ligner noget katten har slæbt ind.

Så gå efter kvalitet og design, uanset prisen. Man kan dog godt lave nogle "discount" udgaver, men det er personligt dem jeg ikke vil købe.

Mht. pumper, så laver nogle som ikke fylder specielt meget. Lav noget alá DDC pumperne, bare med bedre flow. Kunne også være D5, bare i en mindre version, med bedre ydelse.

Men hold dig for guds skyld til kobber, og ikke aluminium.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af totalgamer d. 11-09-2009 17:13:55.

Freaky.dk

Superbruger
Tilføjet:
11-09-2009 19:07:05
Svar/Indlæg:
19/9
Tak for de mange svar.

#2 Ja ydelsen er også meget vigtig for mig, har gået at tænkt på om man kunne lave lidt et alm hoved, men så lave nogle tynde kobber plader med masser af små huller ind i hovedet og så lave så der er en lille afstand mellem hver plade, så man får en størrer overflade inde i hovedet, men nu skal jeg snart til at igang med de første prototyper. Og ja pumpen regner jeg også med at lave i kobber, og så måske lave lidt køle ripper rund om selve huset hvor rotoren sidder i. Synes bare det er svært at finde en motor til formålet, synes jeg har søgt og søgt på forskellige dc motorer. så det kan vær at løsningen bliver at lave sin egen.

Jer er også tilhænger af at det hele skal være i kobber. og ikke blande alu og kobber sammen.

Jeg regner med at lave min egen internet butik, men ved ikke om det er nødvendigt at vidrer sælge til andre leverandøre. Men det må tiden jo vise, om jeg får solgt bare en lille smule.

Hvad med fittings og slanger, vil i gerne have at man køber dem sammen med hovedet, eller køber i dem andet steds fra ???

Har kigget på alle de andre producenter der laver hovder, og jeg synes også at EKs hovder er rigtig fede.

Hvad med hjemme designet hovder, hvis i nu selv vil have lavet jeres private design, ville det være en ide at lave så man selv kan sende en auto cad eller google skets up fil til mig og så vil jeg få dem lavet i virkeligheden, leverings tiden vil selvfølgeligt være lidt længere... men så får man også sit helt eget design...

Har også set på nogle sider hvor man kan købe kabinetter som allerede er moddet og malet. jeg har også tænkt på at lave mine egne computer kabinetter som så passe rigtigt godt sammen med det vand jeg også selv ville producere.. har lidt ideer at man kunne købe et kabinet, der bare var grund malet, og så kan man bare male det ligesom man gerne vil. Jeg har også nogle gode kontakter til firmaer der kan skære tape ud i forskellige former så man så kan male kabinetter ligesom man gerne vil have det, altså feks, lave flammer eller andre motiver på kabinettet.

Håber ikke det er for meget at læse, men jeg har bare gået med så mange forskellige ideer i længere tid.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Freaky.dk d. 11-09-2009 19:10:10.

totalgamer

Overclocker
Tilføjet:
11-09-2009 23:39:52
Svar/Indlæg:
512/6
Det lyder rigtig lækkert med eget design. Det ville være en fed feature, men vil tage lang tid for dig at producere, hvis du får mange kunder.

Mht. fittings skal man selv kunne vælge. Gå efter at lave hovedet, ikke fittings. Lav alt i kobber. Det du selv siger med plader er vidst ikke den bedste idé, da det kun er den nederste plade som har kontakt. Men at lave det ned til den nederste plade tror jeg skaber en masse turbolens, og derfor lave temps. Men sørg for at have det testet ordentligt.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2009 23:56:09
Svar/Indlæg:
20170/383
Vil nødig være dem der tager modet fra dig. Men. Er du klar over hvad der skal til af teknisk design, maskiner osv... for at kunne lave kølehoveder der kan begå sig på markedet?
Fx ek bruger jo uendeligt mange timer på at teste diverse prototyper, lave nye modeller osv inden de rammer det helt rigtige design. Og det er bare for et enkelt kølehoved, du snakker også om at lave pumper selv. Måske du ikke helt er klar over hvad det indebærer?

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2009 23:56:38
Svar/Indlæg:
20170/383

totalgamer

Overclocker
Tilføjet:
12-09-2009 00:23:53
Svar/Indlæg:
512/6
12# Ham der startede Swiftech f.eks. han er da stor nu ? Jeg går ud fra det var en enkelperson. Jeg er selv cirka 15 år, og jeg vil da gerne hjælpe til.

Freaky.dk

Superbruger
Tilføjet:
12-09-2009 06:41:00
Svar/Indlæg:
19/9
#11. Ja tror også det ville være en god ting med eget desing. jeg har også selv lavet mine hoveder en gang i sin tid, min far havde sit eget firma før, så han har en gammel manuel fræser stående, så der lavede jeg mine første hovder på, det tog tid men resultat var rigtig godt... men nu kan en CNC jo lave det samme som jeg brugte 2 timer på 10 min, så skal aldrig lave det på sådan en maskine igen.

Med hensyn til kabinetter, tænkte jeg på at lave et grund kabinet, og så hvor man kan sætte forskellige fronter på, og sider i forskellige udformninger. Jeg har også arbejdet med case modding før, det var også i starten, hvor man satte plexi glas vinduer i siden, og malede mine ventilator, før man kunne få LED ventilatore. og malede selvfølgeligt hele kabinettet.

#12. Ved godt det kommer til at tage langt tid at designe og teste, men sådan er det jo bare, sådan vil det jo altid være hvis man selv skal starte noget op. Med hensyn til pumper synes jeg at det har jeg da rimeligt styr på. så nu skal jeg bare igang med at teste...

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2009 09:44:56
Svar/Indlæg:
20170/383
#14 #15

Og hvordan ser markedet ud nu??
Du skal tænke på at dengang Swiftech og EK blev startet op var markedet for det helt nyt. Se bare på de kølehoveder der blev lavet dengang, de var ret simple, faktisk bare en kobberklods med riller i og så en plexitop ovenpå.

Forskellen på dem og så det #0 vil er/var at de førnævnte herrer fokuserede på en ting alene, nemlig CPU-kølehovedet. #0 vil allerede lave kølehoveder, pumper, netbutik osv.. Det jo allerede dødsdømt fra starten.

Hvad angår pumper, hvorfor tror du/i at Laing laver pumper der står Swiftech/koolance eller noget helt 3. på ?
Fordi det slet ikke kan svare sig for et nystartet firma - eller for den sags skyld et veletableret forma - at begynde at lave pumper selv når der findes firmaer der ikke har lavet andet i mange mange år.

Det at kunne bruge en CNC maskine er jo ikke lig med at få succes med at kølehoved. Har du overhovedet prøvet at skille et af de nyeste kølehoveder ad og kigge indeni dem ?
Det er ikke lavet med CNC maskiner alene, men også med laser-skårne riller og andet gejl.

Jeg tror virkelig slet ikke du er klar over hvor omfattende det er.

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2009 10:06:24
Svar/Indlæg:
2845/99

Og hvor meget forstand har du på kølehoveder?

Det er fint det danner turbolens, men det er altså rimeligt skidt i et kølehoved har man fundet ud af efter nærmere studier.....

Den bedste varme overførsel i et kølehoved får man ved at have en stor tilgang af vand, indskrænke denne og derved presse en masse vand hurtigt igennem et lille område med massere af køleriller/klodser for at skabe et stort overflade areal for derefter at give massere af plads til at vandet kan lede varmen væk i store mængder...

Du kan bruge turbulens ved radiatoren, men kølehovedet er en skidt idé.....

og som #16 siger

Markedet er på ingen måde til at man kan starte et firma nu, bare det du overvejer det siger at du muligvis lige burde vågne op og tænke over hvordan verdenen ser ud nu og hvor mange store firmaer ikke kan overleve men en person som er helt nyåbnet (og med røde tal på konto´en nok) har nok 1% chance for overhovedet at blive stor og 0% chance for at overleve på nuværende tidspunkt....

Freaky.dk

Superbruger
Tilføjet:
12-09-2009 11:19:07
Svar/Indlæg:
19/9
#16, Ved godt at alle sælger de samme pumper, der er ikke sket nogle udvikling inden for pumper længe, selv da jeg startede med at lave vandkøling var det akvarie pumper man brugte og det er det så faktisk stadig. Og ved godt der er mere end bare en kobber klods i de nye køle hovder, så er det jo godt at jeg også kender et firma der har en laser skære hvis jeg får brug for det...

#17, Jeg har snakket med en køle teknikker for længe siden, han hjalp mig med udregninger og forklaring på hvordan man kunne lave det perfekte hoved. det bedste var at lave en klods og så med tilgang i den ene side og udgang i den anden, og så skulle den klods i midten være fylde med en masse 1 mm huller så man fik en stor overflade, men der skulle selvfølgeligt også være huller nok til at give et hurtigt flov gennem klodsen. Det eneste problem jeg kan se er at sådan nogle små huller måske vil stoppe til med tiden... og så at det kræver noget mere arbejde at få lavet en klods hvor hulleren går igennem og få den samlet med selve kobber pladen der skal ligge ned mod cpuén, og hvordan skal man lave sådan en samling så den har den beste varme ledende virkning. Ja det firma jeg vil starte op skal ikke være som fuldtids beskæftigelse, jeg har et arbejde ved siden af, men har fået så mange gode kontakter til folk der kan producer på CNC maskiner. Så i starten vil det kune være små ordre jeg vil lave ved dem, og så se om der vil komme noget salg i det.... Jeg ved godt at der er sket rigtigt meget i verden de sidste 5 år, det hele skal være grønnere og grønnere, så det er jo nok også derfor jeg spørger her inde om det har interesse. Jeg fokucere også meget selv på miljøet, spare pærer, min lejlighed slukker selv lyset efter et kort stykke tid, der er sensore i rummene. Jeg elsker nyt teknologi, jeg har en mac mini som medie center, en EEPC som lille netværks server, har leget med Mini-itx, bruger selv for det meste en bærbar computer, da de også bruger mindre strøm end stationære computere, men alligevel er jeg tilhænger af fed grafik, overclocking, og at man bare får en bedre ydelse ud af en stationær computer. Og så skal den jo selvfølgelig helst være lydløs, Jeg har også lavet et andet mod, hvor jeg havde købt sådan en blæser styring med temperatur indgange og tror det var 8 blæser udgange, men nøøøj det larmede for vildt.... så det gik jeg hurtigt fra igen. meget bedre med nogle lydløse 120 x 120 mm blæsere og så en stille vandpumpe.

Rart både at høre lidt for og lidt imod... sådan vil det jo altid være.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2009 11:31:43
Svar/Indlæg:
20170/383

Er der ikke sket nogen udvikling inden for pumper??

JEg er sikker på at både Laing og Grundfos er dig meget uenig i det. Men det er klart, du ved nok bedst selv kan jeg høre.

Jeg kan også rigtigt høre du har været ude og snakke med en masse mennesker der tror de ved en masse om emnet. Det er da også fint nok du har snakket med en køletekniker. Men hvor meget erfaring tror du selv den mand har med at lave kølehoveder til Computere ?? nok sådan ca 0 års erfaring.

Swiftech, EK, Koolance og den slags har efterhånden været på markedet i mange år og udvikler konstant nye prototyper til test osv.. Det er simpelthen nødt til for at følge med udviklingen. Og de mennesker er ikke bare tilfældige mennesker der har fået en god ide. Det er folk der ved nok om skidtet, og de er også nødt til at indhente hjælp fra ingeniører og den slags, hvis de da ikke selv er ingeniører.

Jeg må indrømme, de himmelråbende naivitet i troen på at du kan gøre det hele meget bedre, både ud i at lave pumper men også kølehoveder kan jeg kun sidde og grine lidt af. Det er slet ikke for at være ond, men kom da ned på jorden til os andre igen.

Og hvorfor kommer al den snak om at spare på strømmen nu også ind i billedet ??...

Freaky.dk

Superbruger
Tilføjet:
12-09-2009 11:51:35
Svar/Indlæg:
19/9
#20, Jeg siger ikke at der ikke er sket udvikling inden for industrielle pumper det er jo et helt andet sekment, tror ikke så mange ville have en 1 kw pumpe stående ved siden af sin computer, men kan godt være jeg skal undersøge markede lidt mere, synes bare jeg har været igennem rigtigt mange pumpe producenter, små pumper. jeg ved ikke hvor små pumper grundfoss producere men ikke et mærke jeg har set inden for privat computer markedet.

Ja ved godt det ville tage tid at udvikele og få nye ideer, men hvis man ikke prøver kommer man jo ikke vidrer...

Jeg er skam nede på jorden, det har jeg være lige siden jeg blev født. Og hvor har jeg skrevet at jeg tror jeg kan lave det meget bedre end alle andre... måske jeg kan lave det anderledes og måske er det bedre.

Og omkring det jeg skriver med at spare strøm, tror jeg der er mange der tænker på det, så nok ikke så mange som førhen der går ud og invister mange penge i ekstreme computere... men det er kun en føleslse jeg har.

totalgamer

Overclocker
Tilføjet:
12-09-2009 12:15:08
Svar/Indlæg:
512/6
Jeg syntes bare at du skal gøre det. Hvis du alligevel har maskinerne og kontakterne til det, så er det da bare at komme igang. Hvis det kun er som en hobby, så gør det jo ikke så meget. Det kan være det koster nogle penge i kobber og andet materiale til at starte med, men hvis det virker godt, er de godt givet ud.

Jeg ville personligt gerne støtte en dansk forhandler.

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2009 12:41:05
Svar/Indlæg:
2958/84
Hvorfor vil du lave en pumpe i kobber, et dyrt matriale, når du skal give 5-600,- for en D5, så tør jeg ikke tænke på hvad den nille koste i kobber.

Det næste som jeg ser du vil rende ind i er en masse patenter, der vil begrænse dine udviklings mugligheder.

Hvis jeg var dig ville jeg satse på salg af det eksisterende.

det der erritere når jeg kikker på vand på de danske hjemmesider er at fitings bliver oplyst i tommer og at slanger er oplyst i mm. og så er der nogle der sælger fitings uden at ha slanger der passer til.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2009 12:50:21
Svar/Indlæg:
20170/383

Du kunne jo allerførst begynde at læse lidt på hvordan en pumpe egentlig virker.

Både slanger og fittings bliver oplyst efter størrelse. Det er fordi der findes både 12mm slange og 1/2" slange = forskel på ca 0,7mm. I praksis betyder det dog ikke det store. ligeså ved som 3/8" også passer sammen med 10mm slange/fittings osv..

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2009 13:30:44
Svar/Indlæg:
2845/99

Bare inden for de sidste 2 år er laing DDC pumpen foreksempel blevet opdateret 3 gange.... Vandkøling bliver opdateret hele tiden, det er bare ikke specielt meget...

Din idé med en masse små huller i direkte idiotisk..... Den vil komme til at koste flere 1000kr og stadig ikk have specielt god ydelse....

Prøv nu at kig på alle andre kølehoveder, alle highend modeller bruger det princip jeg beskrev for dig, på den ene eller anden måde....

Små kanaler tæt på cpu´en hvor vandet bliver accelereret ned i for at komme op igen....

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2009 13:52:41
Svar/Indlæg:
2958/84
#23 jo, jeg syntes bare at det er ret søvndyssende at arbejde med to måle enheder når man sider og skal bestille og samtidig holde styr på om du nu har det rigtige antal/typer fitings samtidig med, det kunde gøres meget bedre, måske et bestilingssystem der automatisk gjore en opmærksom på hvor mange stusser der indgik i det man har bestilt, ja ja det er måske en bagatel, eller bare mig der er lidt firkantet. 🙂

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2009 14:02:50
Svar/Indlæg:
20170/383

Bare dig der er lidt firkantet 🙂 Hehe..

Eneste løsning på dit "problem" vil være at ovebevise amerikanerne om at metersystemet er vejen frem 😛

nutman

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2009 08:26:10
Svar/Indlæg:
397/35
Nu vil leg gerne give mit besyv med. Det er jo altid rart, når nogle danske folk får lyst til at lave vandkølingsgrej. Se f.eks. de helt nye LUND reservoirer hos Vcore.dk (http://www.vcore.dk/shop/searc... ). Med lidt omtanke og teknisk snilde burde man da kunne starte en niche-produktion.

Der er mange veje, man kunne gå. Hvis du vil lave vandkølehoveder, så kig evt. på muligheden for at lave hoveder til de kommende 6-kerne i7 og i9 CPU'er.

Men istedet for at lave selve komponenterne, kunne du jo også kaste dig over tilbehør til eksisterende produkter. F.eks. monteringsudstyr til både pumper, reservoirer og evt- kølehoveder? Jeg tror godt, folk vil give penge for et lækkert monteringskit til socket 1166 og 1366, så de kan tage deres gamle kølehoveder med over til den nye socket-standard...

Og hvad med at lave ting på bestilling? Jeg kender da en del casemoddere, som godt kunne bruge en som dig til at lave spcialfremstillede ting, uden at det koster en bondegård i vektorarbejde, opstartsgebyr, afgift til staten og hvad ved jeg...

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2009 15:05:42
Svar/Indlæg:
2845/99
Hvis du laver en pulverlakerings hal i nærheden af brøndby, så bliver jeg ihvertfald fast kunde på uge basis 😉

Freaky.dk

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2009 17:12:24
Svar/Indlæg:
19/9
#27 - Tak for kommentaren, jeg har godt kigget på det LUND reservoirer, sådan noget er ikke noget problem at lave. Ja jeg skal nok kigger på alle de forskellige processore der er på markedet, og så se om man ikke kan lave nogle smarte hovder til dem. Jeg ved ikke hvor let det er at lave monterings sæt, der er jo meget stor forskel hvordan beslagene og inlet og outlet er på det forskellige køle hovder.
Ja jeg vil meget gerne lave ting på bestilling, har overvejet at lave kabinetter jo og så har jeg tænkt på at lave en basis version, og så lave forskellige fronte, sider som man så kan vælge og så får man allerede der et lidt mere custom design.

#28 - bruger du så ofte pulver larkering ???, Jeg kunne også lave så man kunne vælge hvilke farve man ville have kabinettet i og så lade dem stå som grundmalet og så male dem når jeg får bestillingen. Men ved ikke hvor stor interasse der er for det, normalt ville man jo nok lave alle udskæringer, og teste det hele inden man malede hele kabinettet.

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2009 17:43:00
Svar/Indlæg:
2845/99

Ja jeg bruger ganske ofte pulverlakering 😛

Ja man skærer først, maler bagefter, alt andet bliver noget tis 😉

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2009 17:46:36
Svar/Indlæg:
2958/84
Mener ikke at man grundmaler før man pulver lakere og hvis du vil fremstille dine kabinetter i stål så beskytter en grundmaling ikke mod rost.

Er du helt sikker på at det er det her du vil?

Freaky.dk

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2009 18:07:19
Svar/Indlæg:
19/9
Hvor meget giver du så for det, eller er det gratis/venne tjæneste ???

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2009 18:11:08
Svar/Indlæg:
20170/383

Det er vel ret svært at vide hvad man vil give, når man ikke kender til dine evner.

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2009 18:26:44
Svar/Indlæg:
2845/99

Normalt er det venne tjenester, men ellers ved jeg at tom fra chilled-pc ordner det med sublimt resultat hver gang for en 1000-1300kr :yes:

Freaky.dk

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2009 22:34:36
Svar/Indlæg:
19/9
#31 - Nej man grundmaler normalt ikke før pulverlakering, men normalt maler man altså emneren lige efter de er produceret, hvis det er sort jern, går der ikke længe før de begynder at ruste, der skal ikke meget til, ved godt der normalt er en olie kappe på pladerne, men hvis man først har skåret og bugget pladerne begynder de hurtigt at ruste der hvor de er bearbejdet. tror mange af de kabinetter vi køber er elektro galvaniceret så er det jo lige meget. Det kommer også an på hvad man vil have malet, hvis man skal have malet noget meget specaelt altså mynstre og andet er pulver lakering ikke egnet. Så ville jer foretrække våd lakering med en lille maler pistol. Og ja hvis jeg laver kabinetterne i alu er det jo også lige meget så ruster de ikke.

#34 - har du ikke nogle projekter du kan vise lidt billeder af, vil meget gerne se hvad du har fået lavet ???

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2009 06:29:22
Svar/Indlæg:
2845/99

har ikk lige så meget liggende på min nye harddisk, men du kan jo vente et lille stykke tid så er mit tj07 færdigt hos maleren så bliver det samlet og skudt billeder af det (harddiske der dør 😩 )

Freaky.dk

Superbruger
Tilføjet:
18-09-2009 16:45:54
Svar/Indlæg:
19/9
#36 - rigtige mænd tager ikke backup ;) Ja vil med glæde vente... Jeg har også lige bestilt lidt hardware i går, noget wire modding watercooling modding og et lille lian li kabinet. så vil jeg lige lave mit første nye mod og så selv lave vandkølings hovder til det, så kan jeg få taget nogle billeder så i kan se hvad jeg kan lave. Nu er mit firma også snart startet op, og skal til at i gang med at udvilke en hjemmeside, jeg har ikke så meget forstand på det. Andet end at bruge nogle standart programmer til at lave det med, så skal have hjælp af lidt forskellige personer, men det har heldigvist indviget i at hjælpe. Ville også gerne have en side hvor der er forums og brugere, men også så man kan købe dele.