Jeg har læst lidt mere på lektien, og må indrømme at jeg hellere vil invistere i en Intel frem for AMD. Er klar over der er penge at spare hos AMD, men det er vel også en smags-sag samt en prioritering af hvor mange penge man vil smide efter systemet.
En Lynnfield processors ulempe er vel at p55 chipsettet ikke understøtter 2 16xpci, hvor x58 gør. Fordelen må vel være at priserne på Lynnfeld-CPUerne er billigere taget frekvensen i betragtning. En såkaldt konkurencedygtig mellemklasse-platform. Jeg vil dog indledningsvist ikke investere i et ekstra grafikkort. Det var blot planen at det skulle være muligt at køre optimal CF engang ude i fremtiden. Jeg vil nok i sidste ende vælge at købe i920, og investere i et af de nye ATI-kort der er på vej, når introduktionsprisen er faldet. Selvf. med lidt oc😉 Umiddelbart troede jeg at socket 1156 ville erstatte socket 1366.(host) Efter hva jeg har læst mig til er dette ikke tilfældet. Derimod læste jeg en spændende artikel i hvor der nævnes at:
" De formodede planer er, at Intel på sigt vil lancere kraftigere processorer med flere kerner, baseret på en ny, endnu mere kompakt fabrikationsproces og en mikroarkitektur, der angiveligt vil gå under kodenavnet 'Gulftown'. Gulftown vil komme til 1366-soklen. "
Så ved køb af et high end x58 motherboard, er man vel godt kørende til fremtidige opgraderinger 🙂