boot fejl på ga-p35-dq6

Bundkort / CPU d.  12. september. 2009, skrevet af silentk
Vist: 387 gange.

silentk

Overclocker
Tilføjet:
12-09-2009 21:31:44
Svar/Indlæg:
48/10
hey.
har haft brugt ovenstående motherboard i min main computer i et par år efterhånden. tiden kom så til noget nyt der, og ville så bruge det til en "lille" htpc maskine. mit problem er så(og har jeg fundet ud af jeg åbenbart ikke er den eneste), at den køre i en evig cycle i forsøget på at boote op uden held. når lige et par sekunder igang og genstarter så.
ved det hele virker, og endda med det bundkort, men har stadig prøvet forskellige porte, ramstænger, grafikkort og hvad jeg ellers lige har kunne tænke på.

efter at have søgt lidt på problemet har jeg fundet en masse spørgsmål omkring det, men ingen rigtige løsninger bortset fra at det åbenbart kan løse sig selv på magisk vis nogle gange XD

håber der sidder nogle der ude som har stødt på en løsning :)
på forhånd tak

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2009 21:42:15
Svar/Indlæg:
4657/53
Tag strømmen fra den i 20-30 sek og prøv så.
hvis du har en stang pc6400 ram så sæt den i.

Det er bundkortets overclock beskyttelse, der køre i ring .
Hvis den ikke er overclocket , er det tit ram der ikke kan klare de indstillinger bundkortet sætter .

silentk

Overclocker
Tilføjet:
12-09-2009 22:01:37
Svar/Indlæg:
48/10
har jeg også haft prøvet :) også prøvet med både en 6400 stand og de 8500 ram jeg havde siddende i den før. og den nye processor kører ved højere hastighed end den gamle (dual core vs quad fra den gamle). lykkedes mig faktisk at få den op og køre med alle de ting der skulle sidde i den en enkelt gang, så jeg ved det faktisk kan virke XD men den crashede desværre under windows install, da den ikke rigtigt gad at få noget ud af de wd green series discs der sad i