-> #66
Driftsikkerhed?
Jaeh, tjoeh. Det er vel, som så meget andet mekanik, et spørgsmål om flid og lidt held.
Dem i min omgangskreds, der har haft lidt ældre biler, har været mindst lige så godt kørende, som dem med nyere og finere biler. Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke har forstand på biler, men kigger oftest lidt mere nøgternt på det.
Min Golf II stod mig i kr. 70.000,- fra da jeg købte den, til jeg solgte den igen. Dvs. alt lige fra, købspris, diesel, forsikring, oliefilter, dæk (vinter/sommer) og alle mulige småting. Altså, alt i alt.
Jeg nåede at runde 70.000 km, den dag jeg solgte den. Så, med al retfærdighed, kan den vel siges at have kostet mig kr. 1,- pr. kørt kilometer.
Igen, jeg ved ikke så forfærdeligt meget om biler, men min umiddelbare opfattelse er, at det er i "den gode ende".
Det varierer jo, fra person til person og hvilken teknologi bilen er udstyret med, men som jeg ser det, vil der vel altid være mest fornuft i en ældre sag - desværre. Der burde være politiske tiltag der gør det attraktivt at købe nyere, mere miljørigtige og ikke mindste sikre biler 🙂
Gensend lige den sms, så er du flink 🙂