Superbruger
Tilføjet:
12-09-2009 23:35:13
Svar/Indlæg:
284/89
Jeg har siden mit MCE blev samlet og sat op i januar i år, kørt med Media Portal 1.
Jeg vil nu gerne dele min erfaringer med jer, da jeg selv har brugt denne side meget og det er altid rart at kunne give lidt igen. :yes:
Det gode;
Media Portal kommer med et ganske fornuftig design, der gør det let at brug/overskue, samt et flot grafisk layout.
Der er taget højde for at alt tekst godt må være noget større, på en tv-skærm, end på en computer skærm, da man jo oftes sidder længere væk.
Menuen er let at finde rundt i, dog noget langsomt, hvis man spørg mig.
Der er finde muligheder for opsætning af programmet. Dog kræver det, at man har lidt/noget PC viden/erfaring, især hvis man ønsker at tilføje eller ændre mapper.
Men når først det er gjort, så er det meget enkelt.
Den remote som fundet med mit tvtuner kort, virker perfect til Media Portal, og den er en af bare mange mulige remoter som programmet kan.
Det dårlige;
På trods af et ellers rimelig dyrt tvtuner kort, er det aldrig lykkes mig, at lave en optagelse via Media Portal, som bare kommer i nærheden af mine krav (og de er alså ikke særlig høje)
Selv med alt i højest/bedst kvalitet, var der hakker hvert sek. i alle optagelser. Gik det helt galt, kom lyden også gerne 2-3 sec forsinket.
Endvidere har mit Media Portal været utroligt ustabilt og havde meget let ved at fryse. Både ved afspilling af musik og film, såvel ved optaget tv.
Det uvisse;
Dette kan være både dårligt design af programmet, eller manglede viden, fra dem som sad 2 hele dage, 40cm fra skærmen og sagde mange sjove ord.
Installiation af Media Portal var let og hurtig, men da vi skulle få den til at finde tv-kanaler, blev det en helt anden snak. For den uerfarede (som vi var), var det alså ikke lige til, at få hverken computer eller media portal til at rette sig, efter det vi sagde 🤣
Så her ville lidt hjælp nok være kærkommen
Alt i Alt
Alt i alt blev jeg aldirg rigtig glad for Media Portal. Jeg var glad for selve mit MCE, men aldirg programmet der styrede det.
De mange nedbrud og de dårlig optagelse, blev til sidst for meget, og i dag (bogstavligtalt) røg Media Portal ud og blev erstatet af "PowerCinema" og "xbmc"
Allerede under en optagelse-test, har dette vis sig, at være en betydlig bedre løsning, ingen hak, lyden passer osv.
Begge programmer er også betydlige hurtigere end Media Portal. XMBC kommer dog med det ene minus, at skiften ikke er ret stor, hvilket er lidt æv på min blot 26" skærm, fordi jeg kun kan zoome 4% ind.
Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af pete45 d. 12-09-2009 23:35:50.