Spam!

Software d.  13. september. 2009, skrevet af per_folmann
Vist: 324 gange.

per_folmann

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2009 09:26:20
Svar/Indlæg:
176/83
Hej der!

Jeg har som sikkert mange andre, et problem med spam,
det er både på min private web-mail og min arbejdsmail,
er der noget jeg kan gøre, for at komme det til livs,
jeg har prøvet at svare på nogle mails, og de fleste er dem med at man har vundet 4 milliarder euro, eller en der har arvet en syg onkel, og man skal hjælpe med at forvalte en formue :'-(
Det er rimelig surt når jeg betaler for domain hos dandomain,
Er der forskel på udbydere mht. spam, for jeg er selvfølgelig frisk på at skifte?
ville det hjælpe at installere SPAMfighter, er der nogle der har erfaring med dette?

Venligst

Per
TheGreenFoX

Superbruger
Tilføjet:
13-09-2009 09:30:04
Svar/Indlæg:
1897/51
Altså det er nok lidt sent nu men:
Åben aldrig spam mails (ej heller besvar dem). Hvis du åbner dem så er du nemlig sikker på at du fortsat vil få tilsendt spam.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2009 09:44:15
Svar/Indlæg:
4657/53
Det dummeste du kan gøre ,er og svare på dem.
Og så skal du bruge noget andet end Outlook Express eller noget andet fra MS, til og starte med.
Når du henter mail med noget fra MS ,så er junk mail lavet på den måde at de ringer hjem, Så den der har sendt mail ,for en bekræftelse at der faktisk er en stakkels bruger i den anden ende.
Så har man en positiv mail adr. som kan sælges vidre.

Du kan starte med Mail washer et godt program som der findes en gratis vers. af
http://www.mailwasher.net/

Du skal bare sætte den op med de samme mail kontoer .
Så kan du se hvilken mail der er junk og hvad du skal bruge.
Og slet det du ikke skal bruge.

Det er lige meget hvilken udbyder du har eller hvilken domæne du har ,Du vil altid få junk mail.

tatoo1956

Overclocker
Tilføjet:
13-09-2009 10:08:39
Svar/Indlæg:
1630/101
Problemet med en "spamfiltrering" hos din udbyder er at du risikerer at få filtreret vigtige mail fra allerede hos ham. Brug et spamfilter som spamfighter e.l. og træn det til at filtrere fra efter dit eget ønske.
Du slipper alligevel aldrig for at skulle checke efter ind imellem men du får dem ikke åbnet på den måde 🙂 .

syska

Superbruger
Tilføjet:
13-09-2009 17:43:22
Svar/Indlæg:
1085/26
tatoo1956#
vrøvl ... fleste udbydere har et online interface hvor de kan se hvad den har sorteret fra, dem som ikke har, er ik' seriøse.

Bliver en mail sorteret fra af et filter, så er det med 99.99999% sikkerhed afsenders skyld fordi de bryder åbenlyse regler som indikere at det kunne være spam. Dvs reelt set ikke dit problem, men afsenders. Kan også være han er listet i en RBL. Så igen ... afsenders problem.

Men selvf ... den kan også vendes om ... og sige det er dit problem ... men det ville jo svare til at bruge snail mail og sige at det var ens egen skyld fordi afsender ikke smider nok porte eller den rigtige addresse på 🙂

Smider dit domain over i www.gratisdns.dk og opret derefter en http://www.google.com/apps/ konto ... og administer dine domains der ... meget nemmere og er gratis.

Du kan så bare beholde dit hotel hvor du har det nu.

// ouT

per_folmann

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2009 08:20:06
Svar/Indlæg:
176/83
Hey igen 🙂

Jeg takker for alle de gode svar.
Kan godt se det er noget bæ. at åbne og svare på spam,
jeg prøver en spamfigther, og at skifte til gratis dns 😉

Hvis det bliver total håbløst, må jeg skifte e-mail adr.