#8: Man behøver ikke overhead.. Det ved strømforsyningen godt. Er tallene korrekt skrevet er de ampere der står på spændinger er konstant. Langt de fleste kvalitets-strømforsyninger kan godt tåle et meget kortvarrigt peak på 20-30% esktra ampere mere end det der står.
Personligt har jeg aldrig brændt en strømforsyning af..... og det er jo løgn, når ejg tænker dybere over det. 🙂
Havde en 400watt strømforsyning jeg brugte i min testbænk(raidmax), og den døde desværre da jeg ga' den crossfire med to X1900-grafikkort sammen med en tung AMD-processor, for et par år siden. Min 330watt chieftech holdt ud, lige indtil benchmark, og den kører fint stadig(8år gammel) selvom den lukkede systemet ned. Den silverstone 450watt jeg fik derefter kører stadig i min egen pc, og har det fint, selvom den er blevet presset, med både quad-SLI 7950, crossfire, dualcoreprocessorer osv. Jeg har aldrig haft et nedbrud, og den lever sin pension i min stationærer idag, hvor den lever et stille liv. Min PC peaker idag ved 190watt, trods quadcore Phenom9750, 4harddiske, grafikkort (ati 3650) osv. og de 190watt er endog eksternt, internt er det så 20% mindre, hvilket vil sige ca 150watt.
Tænk på bærbare PC'er. deres strømforsyning er oftest kun 90watt, trods grafikkort, dualcoreprocessor, harddiske, skærm osv. strømforsyninger er efter min mening det emst overhyppede i pc-verdenen, og langt størstedelen giver alt for mange penge for noget som de aldrig får brug for.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af red_martians d. 13-09-2009 15:23:39.