Overvejer at lave mit eget kabinet, da jeg ikke synes jeg kan finde nogen færdige løsninger der falder i min smag / pris. Udgangspunktet er at det skal være støjsvagt og så lille som muligt. Jeg vil gerne have det vandkølet, regner med jeg tager det her sæt + et 5.25" reservoir. [url]http://www.coolerkit.dk/cooler... Min ide er at nederst skal der være et rum til strømforsyning + radiatoren. Oven over skal bundkort og det andet skidt sidde. Regner med at at venstre side bliver en plexiglasrude, de andre i træ. Regner med at komme noget liggeunderlag eller noget på siderne som støjdæmpning. Og der skal være plads mellem bagpladen og der hvor bundkortet sidder så man kan føre kabler bagved bundkortet.
Det jeg sådan er meget i tvivl om er de ekstra blæsere der skal i kabinttet. Faldt over dem her da de ikke kan larme meget. [url]http://www.coolerkit.dk/noctua... Men er det ikke kun tre pin? Der er ikke plads til så mange blæsere på bundkortet, så skulle gerne have nogen der kan sluttes til molex stikkene fra psuen. Hvis der er nogen der er billigere som bare kan moddes til 7 volt ville det være godt.
Jeg vil stadig gerne have et par usb stik foran + en tænd/sluk knap hvordan laver man det?
Håber ikke det er for forvirrende, kom gerne med gode råd, tips og tricks.
2# Det behøver slet ikke at blive grimt. Men de 2 andre er nok rigtigt nok. Medmindre man vil ofre nogle penge på 1mm aluminium til alle sider, og så noget holdbart stål som ikke vejer for meget til "skelet".
toltalgamer. Der følger jo blæsere med til sættet er de ikke gode nok? Tager et par Scythe Slipstream til kabinettet.
#2 Ja jeg er også bange for vægten osv. Jeg skulle måske overveje et kabinet jeg evt, selv kan ændre lidt på. Kan i anbefale nogle kabinetter, der kunne se ud som på skitsen. Der skal bare være godt airflow uden det larmer. Kan godt lide din opdeling først meget grimt til sidst, bare lige så man er klar over det grimt 🙂
Det kræver virkelig du har værktøjet i orden ikke bare det sædvanlige håndværktøj til rådighed som de fleste har det.
Men rigtigt, du kan godt lave det i MDF plade fx, og så lave et rigtigt fedt design. Men det tager tid, bliver tungt og rigtigt dyrt. Og man skal virkelig være kreativ.
Det der ligner det du ønsker mest tror jeg er Silverstone TJ07. Men det koster også 2000 kr. Men tilgengæld et lækkert kabinet. Du kan have en 480mm radiator, eller en Monsta, samt en 240mm i bunden, samtidig med psu'en :D
Det er nok lige i overkanten af hvad jeg vil bruge. Tror jeg vil være lidt kreativ på det kabi jeg har. Faldt lige over dette http://www.youtube.com/watch?v... Så skulle det bare være med m84 sløring, man er jo ikke i milli for ingen ting 😀
Jeg ved bare ikke hvor jeg skal gøre af radiatoren. Hvordan får man den laveste temp?
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Monsterslam d. 13-09-2009 15:58:28.
Den laveste temp findes i bunden, hvor den skal trække luft op. Det kræver dog støvfilter og at kabinettet er mindst 2 cm over jorden.. Ellers er det i fronten. Men det er meget få grader vi snakker.