Bøjet/Ulige Bundkort omkring CPU Soklen

Bundkort / CPU d.  13. september. 2009, skrevet af Whiner
Vist: 659 gange.

Whiner

Overclocker
Tilføjet:
13-09-2009 17:46:16
Svar/Indlæg:
83/12
Hej, jeg har som tidligere sagt i en anden tråd brokket mig over mit bundkort var begyndt at opføre sig mærkeligt, og til sidst slet ikke ville virke. Intet skærmbillede når man starter maskinen op. :no:

Nu har jeg så her idag været ved og pille alting ud for at gøre plads til et nyt motherboard 😀

Her lagde jeg så mærke til hvordan mit gamle bundkort var helt vildt bøjet/bukket omkring CPU'en, eller hva fanden det så end hedder, ku ikke finde hjælp nogle steder da jeg ikke aner en kæft om hva jeg skulle skrive.

Men er der ikke nogle som kan forklare mig hvordan det eventuelt er sket, og hvad jeg kan gøre i fremtiden for at undgå det?
Og kan det muligvis have noget at gøre med de seneste problemer jeg havde med skidtet?
Ku ligesom godt forestille mig det er sket efter jeg havde monteret ny Køler for et par måneder siden, da det først begyndte at opføre sig underligt derefter.

Men har aldrig nogensinde oplevet noget ligenede.

Kan godt prøve at uploade et billede af problemet hvis det ka hjælpe.
Anyways kunne jeg også godt tænke mig at vide om jeg stadig vil have garanti på det når det jo ligesom er helt bøjet 😕
TheGreenFoX

Superbruger
Tilføjet:
13-09-2009 17:48:50
Svar/Indlæg:
1897/51
Du er da velkommen til at smide et billede så vi kan se det,....

Har du haft flyttet computeren efter at du skiftede køler? (lan etc.)

totalgamer

Overclocker
Tilføjet:
13-09-2009 17:52:26
Svar/Indlæg:
512/6
Ja, du beskriver selv din fejl.

"Ku ligesom godt forestille mig det er sket efter jeg havde monteret ny Køler for et par måneder siden, da det først begyndte at opføre sig underligt derefter."

Du har spændt din køler så meget at bundkortet er begyndt at bukke. Det sker, hvis man ikke bruger en bagplade. Så det er bare nederen. Der er måske garanti alligevel. Se om du ikke kan rette det ud.

Whiner

Overclocker
Tilføjet:
13-09-2009 18:13:54
Svar/Indlæg:
83/12
okay, er ved at få lagt nogle billeder op, og man kan sagtens se hvad jeg mener.

Ja, men har jo så bare ikke spændt det overhovedet, da det er sådan noget klik pis der skulle presses alt for hårdt ned før de sad ordentlig fast. Ka heller ikke helt se hvordan fanden jeg skal få den af igen 😳
Dog var jeg satme så forsigtig da jeg skulle montere den at det gjorde helt ondt i sjælen at skulle trykke så hårdt.
Og skulle jo gerne havde den Køler over på det nye bundkort, og ville utroligt gerne undgå det sker igen 😐

og ikke for at lyde helt dum, men hvad er en bagplade? haha 😛

Men ja, har prøvet at rette det ud så godt som muligt, men det lyder jo vildt voldsomt sådan som alting gir sig :'-(

Syntes så bare det er underligt at lortet først stod af så lang tid efter, vidste ikke det havde været skævt i så lang en periode!! 😲

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Whiner d. 13-09-2009 18:15:31.

totalgamer

Overclocker
Tilføjet:
13-09-2009 18:22:07
Svar/Indlæg:
512/6
Jeg er selv modstander af det der klik pis. Var jeg dig, ville jeg købe en ny køler for at være på den sikre side.

Evt kan du tage: http://www.coolerkit.dk/xigmat...

den kan også bruges med i7, hvis du vil opgradere. Så skal du bare købe en ny backplate.

Whiner

Overclocker
Tilføjet:
13-09-2009 18:33:31
Svar/Indlæg:
83/12
Så er billederne uploadet, og her ka i så lige få en smag af hvordan det ser ud.

Under CPU'en er der nærmest sådan en helt bule

#1 Ja jeg har flyttet rundt på maskinen et par gange, men må da indrømme jeg har været pænt forsigtig, da jeg godt var klar over hvad der ku ske.
Men kan overhovedet ikke love at den har været udsat for at bare ryk/bump i ny og næ 😕

TheGreenFoX

Superbruger
Tilføjet:
13-09-2009 18:38:05
Svar/Indlæg:
1897/51
Fulgte der ikke en bagplade med til den køler? (en plade til at sætte på bagsiden af bundkortet for at fordele stresset fra køleren)

Whiner

Overclocker
Tilføjet:
13-09-2009 18:44:46
Svar/Indlæg:
83/12
Nej det gjorde der ikke, men ville satme ønske der var en med dertil nu 😐

#4 Ellers en rigtig lækker Køler du har linket til der, ku da være man skulle overveje at sælge det lort jeg har nu og erhverve mig sådan en fætter, selvom jeg ville ha utrolig ondt af den person som ender med at bruge den :no:

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
13-09-2009 18:46:32
Svar/Indlæg:
792/52
Det der kommer ikke fra presset fra køleren. Så vil den være vredet den anden vej foroven. Det kommer fra monteringen.
Har du haft alle de der afstandsstykker under bundkortet?
For hvis der har manglet sådan en i, kan det nemt ske at det har været årsagen, ellers så er det fordi du ikke helt forstår intels klik system, evt. stå med det i hånden og så se hvordan det egentlig fungerer istedet for bare at trykke, for der skal altså ikke trykkes særlig hårdt hvis de står i den rigtige position inden man trykker dem ned i bundkortet.

Men, prøv at se om dit gamle bundkort ik stadig virker, når det ikke er monteret i kabinet, for det kan godt ske at nogle af lodde punkterne har ramt din bagplade og gjort så den ikke ku starte op. Så måske du er heldig at kortet stadig virker.

Mvh. Spagme

TheGreenFoX

Superbruger
Tilføjet:
13-09-2009 18:47:34
Svar/Indlæg:
1897/51
Uden en bagplade så er den køler en 608g bundkorts-dræber!

Whiner

Overclocker
Tilføjet:
13-09-2009 18:53:47
Svar/Indlæg:
83/12
Nu tog jeg mig altså også rigeligt med tid, men har ingen erfaring med det kliksystem udover med standard køleren som også var et helvede at få på. :no:

Ikke nok med det, så har jeg faktisk brugt rigtig lang tid på at finde fidusen i skidtet, for jeg ku sku heller ikke forstå at de var så svære at få i 😩

Men ja, havde som sagt ingen erfaring, så ku virkelig ikke vide om det var meningen at det skulle være sådan. Men fik skidtet på, også var den skid slået. Dog var der jo en bagside af medaljen 😳

Og mht om bundkortet virker uden at være i kabinettet, så har jeg stadig samme problem med at der intet skærmbillede kommer. Selvom det hele starter op og kører. Dog er der ingen bip som den plejer når den går i BIOS.
hehe, desværre.. 🤣

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
13-09-2009 18:58:52
Svar/Indlæg:
792/52
Nå okay, så er lortet sgu nok brændt af. Men ja, klik systemet er lidt tricky nogengange. Men jeg har en xigmatek hdt s1283 på, og den vejer mere end din, og er også monteret uden bagplade, og der er ingen problemer. Og jeg tror din og min er ca. lige høje så de vrider omkring det samme i bundkortet. Vil ikke mene du behøver ny køler. Men find stock køleren frem, og sid og kig lidt på de clips der. Evt. udskift nogen på din nye køler hvis du har fået dem ødelagt lidt.

Whiner

Overclocker
Tilføjet:
13-09-2009 19:00:00
Svar/Indlæg:
83/12
#8 Orv, men der manglede faktisk 1 enkelt afstandskrue nederst i venstre hjørne. Ka det godt ha forårsaget sådanne ødelæggesler helt deroppe i den anden ende af kortet? :'-(

#9 Det aner jeg ikke noget om, men ku jeg sku godt forestille mig. den er jo ikke ligefrem lille 😀
Og forstår da heller ik at Arctic Cooling ikke har smidt sådan en dævl med i emballagen 😲

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
13-09-2009 19:07:22
Svar/Indlæg:
792/52
Neej det vil jeg ikke mene ku gøre noget, at lige den manglede.

Men har lige siddet og kigget lidt på det klik system.

Og det gælder simpelthen om at få de to hvide tapper igennem bundkortet inden, den sorte tap bliver trykket ned og udvider dem. Så hvis du sørger for at de sorte spidser er drejet sådan at de bare skal klikkes ned for at låse, (ikke dreje) inden du monterer køleren, så burde der ikke være noget problem, hvis du samtidig også sørger for at de hvide spidser sidder nede i bundkortet inden du klikker den sorte lås ned. Kan godt ske du skal ha en skruetrækker til at trykke de hvide igennem bundkortet uden at trykke på de sorte.

Meget svært at forklare egentlig.

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2009 21:35:55
Svar/Indlæg:
2845/99

Tvivler meget på at køleren har forudsaget det der 😐

Har selv været hård ved det system et par gange men selvom du havde bagplade osv på så havde det ikk ændret noget....

Du har været for hård ved bundkortet og du har fået din straf 😛

Xigmatex er så vidt jeg ved også med push pin, dog tvivler jeg lidt når jeg ser den som bliver linket til længere oppe 😕

For dem jeg har ejet har været med push pin 😐

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
13-09-2009 22:31:15
Svar/Indlæg:
792/52

Det er fordi der bliver linket til en Black edition eller sådan noget. Den første xigmatek hdt er med push pin.

Whiner

Overclocker
Tilføjet:
15-09-2009 17:40:09
Svar/Indlæg:
83/12
Ja det bare flot! Nemt at bruge push pins min bare røv.
Nu har jeg så døjet med og få den pis køler på mit nye bundkort i over 3 timer, og har indtil videre fået 1 åndsvag pin i, den gled ind som smør. resten er lige ved at knække bundkortet før de vil i. Hva sker der for sådan noget lort? er virkelig frustreret over at det skal være så svært...

Selv Intel's Stock Cooler er nemmere at få på. Men den her kan jeg simpelthen ikke få i uden vold, og har langt fra tænkt med at smadre et bundkort mere pga en for dårlig produceret CPU køler :no:

Disse pushpins er jo lavet helt anderledes end den der sidder på Intel's 😕

Ku godt bruge en hjælpene hånd med det skidt, men kender nada som har forstånd på de dersens "push pins"

tatoo1956

Overclocker
Tilføjet:
15-09-2009 18:10:17
Svar/Indlæg:
1630/101
Hmm, kan se at det er noget alvorligt hø.. jeg gør altid dét at jeg monterer sådanne "besværlige" cpu-kølere inden kortet bliver monteret / afmonterer MBO inden jeg kaster cpukøleren på - jeg ved godt at det er "set i bakspejlet" for dig men jeg har selv købt en NorthQ Siberian Tiger II for at slippe for møjet. Er oveni så heldig at have købt et nyt AMD Phenom II 955 setup og det er den ene rigtige vej som Intel burde lære nowet om istedet for det "klikpis" :no:

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tatoo1956 d. 15-09-2009 18:11:07.

Whiner

Overclocker
Tilføjet:
15-09-2009 18:25:14
Svar/Indlæg:
83/12
Prøvede at montere den inden MBO var i Kabinettet. nu har jeg så prøvet at smide det ned i kassen, for at de små "støtteskruer" eventuelt skulle tage noget af presset. Men syntes stadig det er alt for voldsomt at der skal så meget power til for at få sådanne nogle latterlige Push Pins i. Men man må da sige de lever op til deres navn .. 😲

Ville ønske det man boede i USA eller at det var muligt og sagsøge det skod firma som har lavet de sataner her. Altså Arctic Cooling, det såmænd ikke Intel's skyld, da jeg syntes deres stock kølere er meget meget nemmere at få på 😕

Ville ønske der var nogle som boede nær Hadsund som eventuelt har erfaring ang de push pins der :yes:

Så ku jeg godt bruge en hånd! For har stadig ikke fået monteret skidtet.. 😩

Whiner

Overclocker
Tilføjet:
15-09-2009 18:53:31
Svar/Indlæg:
83/12
Tænkte på om madolie kan skade noget hvis man lige dypper spidsen 😛

De fungere jo ligesom Ravplugs i mini format :'-(

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2009 19:03:14
Svar/Indlæg:
2845/99

Nu stopper du altså, de skal jo ikk presses i, så enten har du ultra svage arme eller så er det fordi du kliker dem i.... de skal jo stå i åben position så de kan bevæge sig frit inden i låsen og når de så er trykket ned skal de bare lige drejes så er de låst....

Whiner

Overclocker
Tilføjet:
15-09-2009 19:11:08
Svar/Indlæg:
83/12
#20 Hvis du så bare fattede at disse her hverken skal drejes, bukkes eller hives i.. Så ville vi måske tale samme sprog og slap lige lidt af. 🤣

Altså, de virker overhovedet ikke ligesom Intels Stock Push Pins, tværtimod skal disse Presses ned, men kan da høre på det hele at jeg nok bliver nød til at finde et billede frem så i kan se hvad jeg mener 😐

Og for at undgå flere misforståelser skal den vende modsat end på billedet. Ihvertfald ifølge Brugsforvirringen ..

hansen2605

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2009 19:15:05
Svar/Indlæg:
2845/99

Mig som tænkte på min egen jeg har ejet....

De det er skam også lette.... de skal bare presses i... eventuelt så tag dem ud og og brug sådan et her sæt istedet; http://www.coolerkit.dk/ek___m...

Det burde virke....

Whiner

Overclocker
Tilføjet:
15-09-2009 19:43:37
Svar/Indlæg:
83/12
bare og bare, det ka du sagtens sige :no:
som om jeg ikke har prøvet det op til flere gange nu. Men vil da heller ikke smadre mit nye MBO af samme årsag vel?
Er snart begyndt at tro disse skod pins eventuelt er for store i forhold til standarden, for de er alt alt for stramme at Presse ned igennem de forbandede hvide plugs, om de så sidder halvt, helt eller en blanding af det hele, så er de ligestramme. 😩 Jeg vil bare ha pisset til at virke. Men fuck it, så må man vel skrive en mail til AC, og høre om det virkelig kan være rigtigt.

Kan da godt ske det bare er mig som er evnesvag, men syntes nu jeg har prøvet alle løsninger.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Whiner d. 15-09-2009 19:44:31.

kasper2

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2009 19:52:47
Svar/Indlæg:
996/49
men bare få smidt det gamle mobo til rma;)

Whiner

Overclocker
Tilføjet:
15-09-2009 19:59:42
Svar/Indlæg:
83/12
haha, det skal jeg nok 😉
Nu vil jeg lige prøve at få det rettet ud når jeg engang har fået den her køler på <.<

taker

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2009 22:14:50
Svar/Indlæg:
292/84
det kan jo også være at de hvide pins er er 0.1mm kortet en den ene du har fået montert eller at den ramme der er rundt om soklen er en lille smule for høj hvor den skal ligge an på bundkortet en skam du bor så langt væk for jeg ville gerne hjælpe dig med at monter den

tatoo1956

Overclocker
Tilføjet:
18-09-2009 13:13:43
Svar/Indlæg:
1630/101
#26 har virkelig en god pointe dér.. mål evt. om der er forskel og slib evt. om nødvenligt :'-( . Sikke noget lo.., ville også blive pisset af hvis det var mig.