Acer - sikke noget irriterende noget

Diverse d.  13. september. 2009, skrevet af Mr. Anderson
Vist: 2255 gange.

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2009 23:16:50
Svar/Indlæg:
4107/224
Hej HwT'ere.

Jeg har en Acer Aspire 6530 ( http://www.laptops.dk/product_... )

Jeg har altid været skuffet over den lige siden jeg fik den for godt og vel et år siden efterhånden, men nu er jeg ved at være godt træt af den.

Først var jeg meget kritisk overfor et køb af en Acer, men fangede alligevel mig selv i at købe denne, da den jo har rigtig fine specifikationer.

Jeg fik den ind ad døren, og det første jeg tænkte da jeg så den var: ''Sikke da en flot bærbar!'' For det er virkelig en pæn bærbar.

Men da jeg så rigtig fik brugt den, blev jeg mere og mere skuffet. Den føltes ikke særlig solid, og generelt meget plastik-agtig.

Ak ja, men det var ikke alt. Når man tænker på der sidder en 2.1 GHz dual-core, 4 GB ram og et HD3650 med hele 512MB ram, så er ydelsen i den mildest talt forbløffende ringe. Den tager en 3D mark på ca. 3400 point, hvilket er helt fint, men det er ikke der hunden ligger begravet. 3D-mark viser jo ikke reelt hvor god den er til spil. Det var også en af grundende til at jeg købte denne bærbar, så jeg kunne slippe for at slæbe min stationære med til LAN-arrangementer.

I mindre krævende spil, giver det lidt sig selv, at bærbaren følger helt fint med, men så snart der kommer en grafisk opgave, der er lidt mere besværlig end barnemad, så halter den helt vildt!

Eksempelvis, så er Counter-Strike: Source ikke noget der er ret fedt at spille på den.
Jeg kunne køre CS:S FLYDENDE, med mit nVidia 6200LE grafikkort, og en 3000+ fra AMD (Stationær)! Jeg går ud fra, at min bærbar er LANGT foran mht. Grafikkort og CPU(??)

Min pointe er, at min bærbar kører CS:S i laveste opløsning og alt eyecandy på low/off lige så ''godt'', som hvis jeg smækkede opløsningen helt i top, og satte ALT, og jeg mener ALT eyecandy på. Vi snakker 16x filtrering 16x AAQS (aller hvad det nu hedder), samt reflect world.

Disse to indstillinger er der ingen forskel på overhovedet, udover selvfølgelig udseendet.

Problemet er, at der kommer random hakken og FPS-drops konstant, og det kan man ikke spille med. Og husk lige, det er selvom grafikindstillingerne er HELT i bund!

Jeg tænkte, at det kunne simpelthen ikke være rigtigt, så jeg håbede på at det bare var dét spil den ikke kunne trække.

Herefter prøvede jeg med Left 4 Dead, som er en tand mere krævende, dog ikke voldsomt meget.
Tak for kaffe. Ydelsen gik fra at være nogenlunde, til fuldstændig uacceptabel! Problemet er det samme som ved CS:S, bare i et helt andet omfang. FPS'en dropper hele tiden, og næsten hver gang man skyder, dropper FPS'en enten helt vildt, nærmest til det absurde, eller billedet går i stå i et kort øjeblik. Det kan man ikke engang spille med! CS:S kan spilles, ikke behageligt, men det kan spilles. Left 4 Dead - Ikke tale om!
Igen, med eyecandy helt nede, og opløsning ligeså, stadig det samme. En FPS der gynger konstant mellem 15 og 60 er under ingen omstændigheder spilbart. Heller ikke i crysis, hvilket jeg SLET ikke tør smide på den...

For sjov prøvede jeg også lige Bioshock, bare for at ende min pinsel på den mest barbariske måde.

Her kunne jeg knap nok se hvad der foregik, på grund af den massive hakken. Også i laveste ''alt''.

Siden har jeg kun spillet mindre krævende spil på den.

Den har det også med at blive afsindig varm, lige så snart den bare skal lave lidt. Jeg havde den på et tidspunkt i min sofa, hvor den har lidt svært ved at trække luft ind i sig, at den lukkede ned. Det er også klart.

Men for omkring en uges tid siden, havde jeg den stående på et bord i mit klasselokale, og sad og spillede Defence Grid: The Awakened, fordi vi havde fået en fritime. Efter ca. 30 minutters spilletid, gik den i sort. Den var blevet afsindig varm, men kunne fint trække luft ind. Den har stået fladt på et træbord, så det er ikke der den er gået galt. Jeg tænkte bare ''suk'', og smed den ned i tasken. Der er godt nok noget varmere i mit klasselokale end der er hjemme ved mig selv, men det burde den sgu ikke knække sammen af. Den tændte fint igen da jeg kom hjem.

Senest er skærmen på den begyndt at lave sådan nogle fine, små, horisontale, lilla strejer på mørkere steder på skærmen, hvilket er pisse irriterende når man ser film på den, og der er mørke scener. Jeg er 100% sikker på det er en eller anden mærkelig løs forbindelse i skærmen, da det forsvinder hvis man retter lidt på bærbaren. Dette skal dog ikke være en undskyldning, da skidtet bare skal virke!

Jeg fik ikke nævnt, at jeg skrev til laptops.dk at jeg havde problemer med bærbaren mht. spil, og så sagde de at jeg skulle sende bærbaren ind til Acer i England. Er det ikke butikkens ansvar at sørge for sådan noget, når det er inden for de 2 års reklamationsret man har i Danmark?

Her er en liste over ting jeg har prøvet for at få den til at yde bedre.

1: Hentet drivere til grafikkort direkte fra AMD/ATi, i stedet for dem der fulgte med.

2: Geninstalleret Vista, hvis nu problemet lå dér.

3: Installeret Windows 7, i håb om at det ville afhjælpe mit problem.

4: Ja, jeg HAR tjekket at processorens ydeevne står til 100%

5: Lukket ALLE andre programmer i baggrunden ned.

6: Skiftet til klassisk visning, inkl. pkt. 5.

Jeg har tilmed en kammerat med den helt samme maskine, købt det helt samme sted, der har de nøjagtig samme problemer, bortset fra skærmen. Så det er ikke kun min der er et problem med. Det gør det selvfølgelig bare mere mystisk.

Nu blev det godt nok en MEGET lang tråd, men jeg håber i fik læst det hele.

Opsumering

Acer er noget lort og jeg skal have en anden bærbar :'-(

Go' søndag aften.

Problem løst.

Mange tak til Gripen90

Update

Nyt problem.

Bærbaren bliver så varm, at jeg ikke kan spille på den uden cpu'en lukker ned. Ikke engang hvis jeg har bærbaren i ''luften'' kan den spilles på ordentligt. CPU'en clocker ned til 500mhz når processoren når 95 grader, og så hakker det ad H til, i alle spil.

Hvis man har den på et bord lukker den ned, fordi CPU'en bliver over 100 grader varm. Der er intet støv eller noget som helst, og køleren fejler ikke noget. Man brænder sig på det luft den spytter ud nemlig...

Det er da irriterende...

Tråden blev redigeret 3 gange, sidst af Mr. Anderson d. 16-09-2009 09:05:55.
LlamaAgenten

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2009 23:38:14
Svar/Indlæg:
1129/113
Du har tjekket strømstyring? Smidt den op på høj ydeevne?

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2009 23:49:48
Svar/Indlæg:
4107/224
#1 Læs #0

yaryar

Overclocker
Tilføjet:
14-09-2009 00:04:47
Svar/Indlæg:
174/16
Forstår dit indlæg 100%

er selv problem knuser og finder af maskiner til folk og har flere gange stødt på problemer når det drejer sig om netop Acer bærbar!

har fået så meget erfaring med dem at jeg vil råde dig til, hvis du stadig har garenti på den at aflevere den i den butik du har købt den i og forlange den lavet på garentien, jeg ved af bitter erfaring at de reps der bliver lavet ikke holder og at du bare får de samme problemer igen, her er det så at du skal blive ved med at forlange den lavet og når du så har fået den lavet 3. gang og du igen står i butikken så kan du fortælle dem at nu vil du ikke lege med mere og de derfor må hoste op med dine penge igen så du kan købe en anden!
nu kommer der sikkert en masse om at det kan man ikke osv. men jo det kan man faktisk godt har fået refunderet pengene for 3 stks. Acer bærbare til dato.

så mit råd kræv den fikset på garentien.

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2009 00:26:24
Svar/Indlæg:
4107/224

Det var dejligt at jeg ikke er den eneste!

Problemet er bare, at jeg ikke har købt den i en fysisk butik, og at dem jeg har købt den hos, siger at jeg skal sende den til Acer i england... Er det rimeligt at jeg skal gøre det?

Så vidt jeg ved, så er det butikkens ansvar inden for garantiperioden, at sørge for sådan noget, eller er jeg gået helt galt i byen?

Man kan da sammenligne det lidt med kød man køber i supermarkedet.

Jeg køber en pakke kød, og da jeg så kommer hjem, så finder jeg et stykke et eller andet der ikke skulle have været der. Når jeg så går op til den butik jeg har købt det hos, så siger de at jeg skal gå ud og få det ombyttet hos det slagteri de får det fra...

Jeg kan forstå det, hvis reklamationen er overskredet, men producentens garanti er på 3 år, så har man jo 1 år ekstra, hvis man indleverer hos producenten.

Er jeg helt gal på den, eller?

Nu skrev jeg også, at jeg har en kammerat med præcis samme maskine, der har de nøjagtig samme problemer i spil, som min har. Det må jo betyde, at det er en fejl ved netop den serie.

Vil du ikke mene, at der er et eller andet galt ud fra min beskrivelse?

Jeg kan da lige uploade en video med left 4 dead, så i kan se hvad jeg mener...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Mr. Anderson d. 14-09-2009 00:29:19.

yaryar

Overclocker
Tilføjet:
14-09-2009 00:31:23
Svar/Indlæg:
174/16
🤡 der må jeg være dig svar skyldig

de maskiner jeg har tumlet med er alle handlet på nettet men i danske netbutikker så som SHG osv. og de har bare fået maskinerne sendt retur til deres DK. adresse
så hvordan det virker der hvor du har handlet den må og skal stå på deres side under handels betingelser.

men ellers har du da en fin maskine til at afspille musik på og hvis du skulle kede dig en lille omgang 7kabale 🤡

ej sorry ved hvor iriteret man bliver på det Acer skrammel 😎

yaryar

Overclocker
Tilføjet:
14-09-2009 00:39:07
Svar/Indlæg:
174/16
de Acer maskiner jeg har tumlet med er alle stået af når de er blevet brugt til at spille på!

ved med sikkerhed at 2 af dem afgik ved døden pga. af varme når de blev presset grafisk, inden de blev erklæret døde fik de begge ny grafikkort, nye ram, ny HD, den ene sågar nyt MB. men lige meget hvad de gør ved dem så løser de aldrig deres største problem nemlig varme

den 3 maskine er et helt kapitel for sig selv som man burde skrive bøger om for det var simpelt hend bare en der ville tjene penge!
eks: den var med vista og da drengen som købte den ville ha XP ja så formaterede jeg den da bare og lavede en xp install. på den, da den så gik ned og drengens moder ringede til supporten, efter jeg havde testen den og fundet dens HD død, ja så var deres svar til hende at det var fordi der var blevet instaleret XP på den det kunne den Hd ikke arbejde med så hun skulle købe en vista skive af dem og installere den!

endnu engang: køb aldrig Acer bærbar.

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2009 00:46:56
Svar/Indlæg:
2440/66

jeg er uenig. har kun gode erfaringer med acer bærbare. jeg har dog aldrig spillet på dem.

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2009 00:47:08
Svar/Indlæg:
4107/224
#6 LOL

Det er bare ikke rigtigt vel? Så kan jeg sgu godt forstå Acer er noget skrammel, når det er sådan en form for intelligens vi har med at gøre, bare fra supportens side af...

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2009 00:54:16
Svar/Indlæg:
4107/224
Det er egentlig sjovt du lige nævner musik, for det har den også utrolig svært ved at spille ordentligt, hvis CPU'en ikke står på 100% Hvis den eksempelvis står på power-saver, så bliver youtube lige pludseligt et kæmpe problem for den...

Archilife

Overclocker
Tilføjet:
14-09-2009 01:25:46
Svar/Indlæg:
228/8
Der er ingen grund til at gøre det her til Acer-bash, jeg har selv haft gode erfaringer med Acer, dog mest som kontormaskine. Dog har jeg prøvet crysis på en acer gemstone, det gik fint..

Men supernedern med din maskine - og ekstra træls at Laptops.dk opfører sig sådan, men sådan er de nogengange :no: heldigvis er de ret rimelige hos acer support. Bare giv dem et kald, og så sender de dig nogle labels, og så kommer der en fragtmand med en papkasse og henter den (det er i al fald det jeg har oplevet hos dem før). De har endda forholdvis hurtig service 🙂

Lyder til du har set dig ret sur på acer - så det farver dine udtalelser en del. Kan godt forstå supporten reagerer som de gør dog - jeg arbejder selv med support engang imellem, og hvis jeg fik en krone hvergang et-eller-andet geni ringede ind med en dødsdiagnose så var jeg rig. Derfor vil de gerne have maskinerne med std software for at kunne udelukke softwarefejl, oss selvom det lyder åndssvagt. Eksempelvis har jeg oplevet nye bærbare som ikke kunne køre XP, simpelthen fordi der ikke var lavet xp drivere til hardwaren. Når folk så prøver alligevel og begynder at fifle med drivere, så sker der sjove ting som du nok ved.
Og nå ja, hvis nu I havde taget brændt recovery-partitionen ud som det anbefales, så behøvede I ikke købe noget af Acer 😕

Archilife

Overclocker
Tilføjet:
14-09-2009 01:28:18
Svar/Indlæg:
228/8
Hov, der glemte jeg lidt at troubleshoote dit problem.. prøv lige at gendanne maskinen til fabriksindstillingerne. Install CS:S med det samme, og så kør lige et map offline og se om det stadig giver fps-drops. Hjælper det ikke, så kan vi I det mindste udelukke software problemer 🙂

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2009 01:37:34
Svar/Indlæg:
4107/224

Jeg har ikke den originale partition mere, da jeg glemte at få brændt den ned efter jeg installerede windows 7 på den.

Dog var en af de første ting jeg installerede på den CS:S, og det var det samme som beskrevet i #0

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2009 01:41:25
Svar/Indlæg:
4107/224
Her er en lille video der viser problemet. Dog ser der noget værre ud end det egentlig er. Det er så pga. fraps.

Men lydene der hakker, og de fps drops man kan fornemme, de er der også når fraps er slukket.

http://peecee.dk/upload/view/1...

Archilife

Overclocker
Tilføjet:
14-09-2009 02:22:16
Svar/Indlæg:
228/8
Ja det ser godtnok ud rimeligt ad helvede til.. jeg har en ibm med ati kort, som har det der ati powerplay strømbesparelsesgøgl. Jeg har lagt mærke til det kan slå til af sig selv nogle gange - har du været inde i ati ccc og tjekke op på det?

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
14-09-2009 12:53:56
Svar/Indlæg:
15982/637
Vi har B2B support på Acer, IBM/Lenovo, HP og fejlraten er godt og vel den samme over hele linien. Når vores faste tekniker har for travlt så sætter jeg jævnligt div. laptops op så de er køreklare til virksomhedskunder. Det er helt ekstremt få hardware fejl vi behandler, oftest er det fejl 40 og korrupte software installationer, men nogle gange kan der snige sig en HW fejl ind, og så må den jo udbedres - pisse irriterende jovist, men sådan kan ske med alt.

Jeg har selv en Acer Aspire 5930G og bruger den som spille PC til LAN mv. og jeg har aldrig haft problemer her (P7350, GF9600GT-M). Spiller TF2, BIA, Prey etc.

Yderligere kan jeg anbefale at folk gør dette med mellemrum.
http://www.octeamdenmark.com/f...

Det er spild af energi at bashe, jeg har haft Dell, HP, MSi der har fejlet hos mig. Mine nuværende Acer og Fujitsu Siemens har jeg aldrig haft problemer med, men derfor afholder det mig ikke fra at prøve HP el. MSI igen senere.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 14-09-2009 13:05:57.

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2009 13:51:04
Svar/Indlæg:
4107/224
#15 Tak for tippet, men mine erfaringer med Acer er altså for negative til at jeg køber sådan en igen.

Jeg har prøvet alt for at udelukke en evt. fejl 40, som det nok kan tydes ud fra mit indlæg i #0.

Jeg mistænker meget kraftigt min CPU for at være synderen, Da mit HD3650 og dit 9600GT er nogenlunde lige gode.

Din Processor er i en helt anden boldgade. Det kunne være det var sådan en jeg skulle have gået efter i stedet for.

Jeg gav 7000 for den for 10 måneder siden, og til de penge, kræver jeg en PC der i det mindste kan køre Source spil ordentligt.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
14-09-2009 14:27:32
Svar/Indlæg:
15982/637
#16: Ja jeg købte min d.27september 08 for 6999.- også (i computer city).

Det er muligt at din CPU'en bliver for varm, så prøv evt at tage bundpladen af og se om der sidder støv mv i profilen, det kan virkelig påvirke køleevnen især i på laptops.

Archilife

Overclocker
Tilføjet:
14-09-2009 14:29:25
Svar/Indlæg:
228/8
Hvad er dine temps egentlig (altså hele molevitten, cpu, mobo, gfx, osv)..

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2009 14:38:40
Svar/Indlæg:
4107/224
Jeg har tjekket den for støv, så det er ikke der synderen ligger begravet.

Temps er høje, ligesom på en hver anden bærbar med nogenlunde processor og grafikkort.

Der sidder én stor fed køler på grafikkort og cpu, så den bliver temmelig varm. Jeg har testet den på mit arbejde, ude i vores fryser. Der er der -18 grader. Det gør ingen forskel overhovedet.

Jeg tror temps på CPU'en er omkring 75 grader når den er belastet.

Den ligger på 69 grader mens jeg skriver dette indlæg. CPU'en idler på 2% ca.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Mr. Anderson d. 14-09-2009 14:40:34.

draven

Superbruger
Tilføjet:
14-09-2009 14:40:24
Svar/Indlæg:
187/2

Har for nogle år siden siddet med samme maskiner og der var min oplevelse en anden.
Her var der en del fejl på Acer, nogle få på HP og faktisk stort set ingen på IBM (det var så før Lenovo overtog helt).
Når man så skulle igennem RMA proceduren var det igen en delt oplevelse.
Bare det at komme igennem til Acer tog gerne omkring 30-45 min. mens man stort set med det samme kom igennem til HP og IBM.
HP og IBM blev lavet onsite eller i DK, mens Acer skulle til Tyskland og her tager de sig gerne god tid.

Derfor har jeg aldrig kunnet få mig selv til at anbefale Acer. Jeg ved godt de kan have ændret sig men tvivler på det er blevet meget bedre.

Så udover jeg mener du får bedre produkter andre steder end Acer, skal man tænke på det ikke kun er selve produkten man betaler for men også support og RMA.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
14-09-2009 15:32:04
Svar/Indlæg:
15982/637
#20: Vi laver onsite på Acer i 90% af DK men på B2B plan. Vi enten opretter en onsite fra kunden eller modtager onsite opgave fra Acer.

For 3år siden købte jeg en HP der mistede baggrundsbelysningen. Det tog næsten et halvt år med div. tlf opkald og manglende support før der skete noget, og det endte med at jeg fik laptoppen refunderet.

1år senere købte mine forældre en HP maskine der, efter 1år og 11mdr futtede bundkortet af. PC'en blev indleveret til reperation og fik skiftet bundkortet uden omkostninger mv.

Min pointe er at ingen oplevelse kan bruges som generalisering. Det varierer så utroligt meget hvordan ens oplevelser med et given produkt kan udarte sig.

Efterhånden består forskellen mere i design og konfigurations muligheder mv, fpr når du skiller skidtet af kan de se samme hardware på tværs at mærkerne - i det meste er det jo foxconn heleskidet. F.eks min Acer har en køleløsning fra foxconn og min 3år gamle Fujitsu siemens bruger også en foxconn køleløsning.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 14-09-2009 15:35:03.

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2009 19:49:28
Svar/Indlæg:
4107/224
#21 Point taken. Bærbaren er sådan set god nok, men til 6999 kr, så synes jeg godt nok at den skal kunne spille source spil ordentligt. Akkurat lige så godt som din, til nøjagtig samme pris, og købt stort set samtidig.

Jeg ved du er en mand med erfaring, så jeg kan udemærket se din pointe. Jeg skal bare have en anden bærbar end den her. En der rent faktisk kan spilles på. Jeg ville være godt tilfreds med at få sådan en model som du har.

Problemet ligger bare i, at det ikke er en fejl på min (udover de strejer der kommer på skærmen nu). Det er en fejl der er på den her model. Processoren må være vildt dårlig til at kommunikere med resten af systemet, eller også er den bare så ringe, at den ikke kan en skid, ud over at køre ganske glimrende på desktop og div. småspil.

Grunden til at jeg ikke sendte den ind tidligere, var fordi jeg brugte den til studie. Lige i øjeblikket bruger jeg den ikke ret meget, så nu har jeg chancen for at få sendt den afsted med de fejlmeldinger jeg har beskrevet.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
14-09-2009 20:01:25
Svar/Indlæg:
15982/637
#22: Det kan jeg udemærket følge dig i. Der er intet mere irriterende end en ustabil maskine.
Har du prøvet at tjekket hvornår blæser styringen går igang på laptoppen og evt med antal rpm (ikke sikkert der er rpm aflæsning). Har du mulighed for at oplyse bundkort rev. og bios ? Det kan være jeg kan finde en nyere bios på den hvis det er, det er ikke altid de nyeste lige ligger på acer's site - der skal man nogen gange "længere ind".

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2009 20:25:06
Svar/Indlæg:
4107/224
#23 Jeg skal lige tjekke op på det, så melder jeg lige tilbage

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2009 20:31:15
Svar/Indlæg:
4107/224
Det her er hvad CPU-Z siger...

http://peecee.dk/upload/view/1...

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
14-09-2009 20:41:14
Svar/Indlæg:
15982/637
#25: Tjekker lige på arb. i morgen om der er noget nyere.

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2009 20:52:43
Svar/Indlæg:
4107/224
#26 Jeg nægter simpelthen at tro det!

Efter jeg smed den nyeste BIOS fra Acers hjemmeside, kørte det hele bare perfekt!

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
14-09-2009 21:05:20
Svar/Indlæg:
15982/637
#27: Tænkte nok det muligvis kunne hjælpe 😉
Men jeg kan godt tjekke om der ligger en nyere hvis det er ?

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2009 21:14:21
Svar/Indlæg:
2885/268

Fejlen ligger i mærket ( Acer )

Jeg personligt har aldrig set en Acer bærbar køre godt
uanset om de skulle klare spil eller ej så har dem jeg har set aldrig ydet serlig godt

jeg kan bla nævne 2 vidtforskællige gamle bærbare for at du har noget at sammenligne

Jeg var nede ved en lokal computer forhandler for en del tid siden han havede 2 brugte bærbare maskiner den ene Acer og den anden Asus

Acer

Intel dual core 2 ghz
2 GB ram
160 Gb HDD
Ati et eller andet jeg ikke kan huske men skulle være okey godt

Asus

intel pentum m 1.6 ghz
1 GB Ram
80 GB HDD
Ati Redeon 9700

Denne Asus performerede ca 70% bedre end den Acer Hvilket lyder total tåbeligt når Aceren står bedre på papiret

Og sådan sammenligninger har jeg altså set mange af
og derfor skal jeg aldrig købe det mærke

Den dag det lykkes dem at lave noget som rent faktis virker
den dag ville jeg måske overveje at købe en

Mvh Dennis

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
14-09-2009 21:18:09
Svar/Indlæg:
15982/637
#29: Jeg siger stadig opsætningsfejl mv. Sætter dem op dagligt sammen med IMB/Lenovo,HP og lidt Asus ved special indkøb.
Igen de brugte HW komponenter afviger ekstremt lidt fra hinanden i div. laptop mv. De fleste bundkort er jo foxconn producerede og mange af køleløsningerne er også. Rammene kan nemt være Kingston, Hyundai, Nanya - der er så utrolig meget i dem der er det samme.

Det er så nemt at se sig gal på et mærke på basis af en dårlig oplevelse. Hvis jeg gjorde det pr. princip, ja så ville jeg aldrig kunne samle en PC.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 14-09-2009 21:20:33.

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2009 21:18:45
Svar/Indlæg:
4107/224
#28 Det må du MEGET gerne. Alt der kan få den til at køre bedre, er velkommen!

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
14-09-2009 21:23:32
Svar/Indlæg:
15982/637
#31: Har du prøvet at hente den seneste VGA driver også ? den kan måske give lidt.

Archilife

Overclocker
Tilføjet:
14-09-2009 21:36:20
Svar/Indlæg:
228/8
Som Gripen siger, der kan være mange grunde til den forskel - og med mange 'fælles' komponenter så er det garanteret et spørgsmål om konfiguration.. jeg har haft mange fine acer bærbare mellem hænderne over de sidste par år.

Lækkert at du fik den forbedret med den bios :)
Så opdater resten af molevitten så spiller den sikkert 🙂
Håber du bliver glad for din Acer igen.

Haha ja, man kan jo gå hen og blive uheldig med stort set alle mærker

draven

Superbruger
Tilføjet:
14-09-2009 21:39:02
Svar/Indlæg:
187/2
#21 Det er også B2B vi snakker om. Der var kun bærbare i virksomheden og omkring 200 af dem. Derfor mener jeg godt jeg kan generalisere lidt.
Men som sagt er det også er par år siden og ved ikke hvordan det ser ud idag.

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2009 21:40:49
Svar/Indlæg:
4107/224
#33 Jeg har aldrig været glad for min Acer, først nu 🤣

Seneste drivere til grafikkortet er hentet. Alt er som det skal være 🙂

Og så med Windows 7, så kører det hele bare som smurt i Olie.

Alle programmer og mapper åbner desuden også meget hurtigere nu.

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2009 21:42:11
Svar/Indlæg:
2885/268

Opsætningsfejl hmm tja måske men så skulle det sku ske under instalation af windows xp

Begge maskiner på det tidspungt havede lige fået lagt en ny instalation ind af windows xp
og alle driver var de nyeste som kunne findes

så jeg kunne ikke forstille mig at der skulle være en opsætnings fejl at hente der

men det ændre jo trods alt ikke på det faktum at Acern står langt stærker på papiret men bliver total jordet af en bærbar som skulle ifølge papiret være ca 60% langsomere

Det burde jo være modsat ikke ?? altså at det burde være aceren som skulle være langt hurtiger - sådan ville jeg da ihvertfald have det til når man kigger på papiret

//Dennis

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af poulsen48 d. 14-09-2009 21:50:09.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
14-09-2009 21:57:47
Svar/Indlæg:
15982/637
#36: Jo selvfølgelig. Med refurbished laptop er der desværre mange der glemmer at pakke el. installere grafikkort driveren hvis ikke den er decideret integreret i chipsettet (f.esk Radeon X1100). Nogle glemmer også lige at loade default bios. Men jeg er også sikker på hvis jeg fik den Acer imellem hænderne så ville den også være de 60% hurtigere 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 14-09-2009 22:00:04.

Archilife

Overclocker
Tilføjet:
14-09-2009 21:58:34
Svar/Indlæg:
228/8
Ja.. og alle symptomerne understreger jo også at der ligger en fejl og gemmer sig et sted ikke?.. som det var tilfældet for #0 - så ku det jo være et biosproblem, lidt svært at tage under installationen af windows ikke sandt?
Som sagt så laver de forskellige producenter ikke ret meget hardware nu om dage.. det er mest design og softwarepakke de står for. Indmaden er langt hen af vejen fra de samme fabrikanter (eksempelvis Foxconn som Gripen90 nævner) på tværs af bærbar-mærker.
BTW pas på at bruge udtryk som '60% langsommere' medmindre du har dokumentation til at bakke det op.

@Gripen90
Arh, du kom først hehe.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Archilife d. 14-09-2009 22:00:04.

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2009 22:22:10
Svar/Indlæg:
2885/268

Det var taget ud af et simpelt regne stykke

men det er nåde klart at begynder man at gå i detajler så er det nok ikke 60%

men taget ud fra at Aceren har en Dual core på 2.0 Ghz hvor imod at den anden har en single core på 1.6 Ghz

Aceren havede en HDD på 160 GB
Asus havede kun 80

og sådan kan jeg blive ved

Mvh Dennis

Jeg vidste ikke på det tidspungt at du kunne fixe en Acer

jeg kender en nærig vognmand som har en oldtids gammel acer tror nok den har 512 mb ram eller sådan noget

kan du også fixe den ?? hehe

når man tænderen så tager den 30 min om at blive færdig med at starte windows op
når den er helt færdig så kan man trykke på internet explorer og vente 20 min på at den starter op

og jeg lyver ikke den er så langsom og de tider der er nævn passer 100%

det hjælper naturligvis at formater men selv efter en ny instalation er den ikke rat meget hurtiger end den er nu

jeg har sagt til ham at han burde kyle den ad h til og købe noget nyt hehe

men som sagt er han nærig

Mvh Dennis

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2009 00:38:03
Svar/Indlæg:
2440/66
Gripen90 har fat i den lange ende her.

Det der med mærke bashing er simpelthen for unuanceret. skal man vælge det, skal det være en speciel produkt serie (aka IBM's deathstar harddiske).. enten er der en hardware defekt (eller forkert bios opsætning) eller software som skal re-installeres, eller også er det fejl 40.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af hightower d. 15-09-2009 00:39:23.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
15-09-2009 09:29:00
Svar/Indlæg:
15982/637
#31: Jeg har lige tjekket op på bios til den, men du har fat i den seneste. Der ligger ikke lige nogen nyere el. beta'er 🙂

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2009 11:16:48
Svar/Indlæg:
4107/224
update #0 :'-(

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
16-09-2009 13:13:15
Svar/Indlæg:
15982/637
#42: Åbn for den og få heatpipen af og rens CPU og alt andet der køles af heatpipen. Rens med noget isopropylalkohol og smør et lag kølepasta på delene igen.

Det er mulig at de nuværende heatpads mv el. hvad der ellers er brugt er blevet porøse og ikke leder varmen ordentligt.

Da jeg skiftede min kølepasta blev det muligt faktisk at køre OCCT stress test på laptoppen uden OCCT stoppede pga. temp-warning.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Gripen90 d. 16-09-2009 13:14:06.

SIOUX

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2009 14:09:59
Svar/Indlæg:
1478/40

jeg må sige ta jeg er meget tilfreds med mine acer bærbare. Det første jeg gør når jeg modtager dem, er at bios opdatere og installere med frisk install og friske drivere, da min erfaring siger mig at mange af de pre-installs der laves er uduelige.

Har feks. ofte oplevet at der er pre-installeret et win-32 system på en laptop med 4gb ram (især dell laptops preinstalls). Vista viser 4gb, men det kan ses i taskmanager at den kun bruge de 3 selvfølgelig.

Til 0#

Selvom din køler, og luften derfra er meget varm, betyder det ikke nødvendigvis at der er ordentlig kontakt, da de sider meget tæt, og 1 mm er nok til at CPUén bliver meget var...især i en bærbar...ligeledes vil CPUén varme alle andre dele i din computer op, hvis den ikke har ordentlig kontakt med profilen.

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2009 21:34:59
Svar/Indlæg:
4107/224
Jamen ryger min garanti ikke ved at pille skidtet ud af den?

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2009 11:15:57
Svar/Indlæg:
4107/224
Så der lige en ny opdatering, til dem der stadig vil bidrage lidt...

For en måneds tid siden sendte jeg min bærbar ind til reperation, og umiddelbart fiksede det både flimmer på skærmen og varmeproblemet.

Men det er så dukket op igen, samt et par nye problemer der er dukket op.

Da den blev sendt til reperation blev der kun skiftet grafikkort, men det har tydeligvis ikke hjulpet (ret længe).

1. Varmeproblemet er tilbage, dog ikke lige så slemt som det plejer

2. Computeren kører af H til igen, selvom jeg har opdateret BIOS.

3. Flimmer på skærmen

Så den skal nok en tur til reperation igen... dumme Acer!