Router bøvl

Diverse d.  14. september. 2009, skrevet af sjoestedt
Vist: 256 gange.

sjoestedt

Overclocker
Tilføjet:
14-09-2009 21:03:54
Svar/Indlæg:
504/116
Hejsa,

Jeg har problemer med min kærestes router (D-link 5?? G-router). Min netbook, Lenovo S12, vil ikke logge ordentlig på hvilket ikke er et problem med alm. bærbare. Derimod har den ikke problem med min router som er samme model.

Jeg tænker at der er noget galt med routeren men at antennerne i de alm bærbare er stærkere end den i min netbook.

Jeg har prøvet at skifte kanal men same same. Netbook'en kan sagtens finde netværket men når jeg indtaster password og sætter den til at logge på sker der bare ligesom ingenting. Kun nogle få gange har den fanget netværket for så at smide mig af efter lidt tid.

Nogen der har forslag til hvad jeg kan gøre - eller er routeren bare delvist død?
Spagme

Superbruger
Tilføjet:
14-09-2009 21:20:44
Svar/Indlæg:
792/52
prøv uden password.

Spio

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2009 22:57:32
Svar/Indlæg:
1114/293
har selv en 524 og jeg havde problemer med at logge på når systemet kørte med WPA2-PSK sikkerhed.
den kunne også sagten finde routeren men ikke logge på.
den skulle lige ha en opdatering af firmware og vupti så har det kørt lige siden.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
15-09-2009 05:48:32
Svar/Indlæg:
4033/364
tror desværre ikke det er routerens skyld..

jeg tror at den sadist der udviklede programmet Access Connection til IBM fik lenovo til at love at de ville lave et helvede for deres brugere også..

ideen er rigtig smart, men der skal ikke meget til at den bliver rundtosset fordi den kan ændre IP indstillinger (og meget mere) i forhold til profiler.

Ellers kan det være du skal reinstallere, jeg har lidt samme problem med min T61.. den kommer på, men nettet virker ikke.. DHCP etc. kører som det skal.. men intet net.. så skal jeg tænde og slukke Wifi på kontakten foran.. så plejer det at virke..

Du kan prøve at påsætte din maskine med fast IP, det kan hjælpe.