#0 Har du overvejet AMD i stedet (mulighed opløsning af kerner, og derved bedre performance i quad optimerede spil)? (Har dog ikke regned på prisen ifht dit nuværrende setup)
Der bare slet ingen grund til så stor på PSU når det er en budget PC. Så hellere en god 350-400 watt. Det er også længe fint til at trække et 8800GT eller HD4850 fx.
I nogle titler er et 4850 1gb altså hurtigere end et med 512mb. Feks i crysis hvor et 4850 1gb faktisk slår et 4870 512mb. 😲 Se selv. http://www.guru3d.com/article/...
Min fejl. Jeg kunne umiddelbart kun finde bundkort som understøttede DDR2 - men havde ikke researchet ordentligt. Jeg siger mange tak for hjælpen indtil videre!
@19 Jeg tror du tænker på AM2 og AM2+. Det foreslåede setup er et AM3 setup, der som ShArX nævner i #3 bruger DDR3 RAM, så du kan bruge de RAM du selv foreslog i dit oprindelige forslag.
mht. chipset, ser det ikke umiddelbart ud til, at det kan svare sig at købe et 790x chipset, frem for 770. Jeg regner ikke med, køre SLI eller noget, eller skifte CPU'en indenfor den nærmeste fremtid.