Acer, med batteri problem

Diverse d.  16. september. 2009, skrevet af Spagme
Vist: 258 gange.

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
16-09-2009 13:58:58
Svar/Indlæg:
792/52
Hej.

Damen har en Acer Extensa 5620. Den er 14 mdr. gammel, og kun brugt til skolebrug.

Jeg har for et par måneder siden installeret Win 7 x86 RC 7100 på den, og det virker upåklageligt.

Men her for 2 dage siden, er den begyndt at skrive at batteriet er ustabilt, og det bør udskiftes da computeren kan lukke ned når som helst.

Der er et rødt kryds der blinker hen over batteriet, men den holder stadig strøm i + 2 timer.

Jeg har bare personligt aldrig hørt om et batteri der bliver defekt, på den måde. Normalt holder de dårligere og dårligere strøm, så de til sidst ikke kan oplades på.
Men det her er kommet fra den ene dag, til den anden, uden nogen symptomer eller fejl.

Har snakket med Acer, og ham jeg snakkede med havde ikke hørt om det før. Han sagde så at der kun var 6 mdr. garanti på batteri og lader.

Men er der nogen der ved om det kan være batteriet der er i stykker. Eller eventuelt bundkortet?

Har prøvet at lade batteriet fuldt op og pillet det ud af bærbaren og lade det ligge adskildt natten over, uden nogen forskel.
MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
16-09-2009 14:27:55
Svar/Indlæg:
5039/109
Kan du ikke fjerne advarslen i windows? Du ved jo at det virker, så slå advarslen fra, hvis man kan.

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
16-09-2009 14:30:33
Svar/Indlæg:
792/52
Jo det ku da egentlig være jeg skulle prøve det.
Men det fjerner jo ikke den eventuelle fejl der måske gemmer sig.

For hvis det nu er bundkortet, er der vel en slags garanti på den endnu.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
16-09-2009 14:57:04
Svar/Indlæg:
5039/109
Du har 6 måneders reklamationsret tilbage. Hvis fejlen er at det lige pludselig holder op med at virke, så bemærker du det nok. Det er selvfølgelig ærgerligt at miste det du lige var i gang med.

Der ligger et stykke print i batteriet, med noget data på, denne data er nogle gange helt i skoven, og kan ikke stoles på.

Archilife

Overclocker
Tilføjet:
16-09-2009 15:46:51
Svar/Indlæg:
228/8
Jeg prøvede noget lignende på en Macbook.. det var de maks ligeglade med hos fona :no: