HVorfor købe en iPod?

Diverse d.  19. september. 2009, skrevet af darkplayer
Vist: 557 gange.

darkplayer

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2009 20:30:14
Svar/Indlæg:
1123/442
Jeg går med den tanke at invistere i en iPod, men jeg kan simpelthen ikke finde gode argumenter for, hvorfor jeg burde invistere i en? :'-( Jeg synes de er herre fede, men det er jo lidt dumt at bruge omrking 1100 kr. bare fordi man synes at den er fed? 😕

Så nu spørger jeg jer: Hvorfor burde man købe en iPod? Hvad er det fede ved sådan en fætter? 😀
arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2009 20:50:59
Svar/Indlæg:
2823/238
Kommer jo helt an på hvilken ipod du vil have...

en touch er fed, da du kan gå på nettet, se/høre podcast, spille alle mulige spil og hente programmer til den...

ellers er resten af ipods jo bare en musik afpiller, og jeg er sikker på at der er mange andre musikafspillere der er lige så gode...

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2009 20:52:01
Svar/Indlæg:
5891/423
Det er mode - derfor, ellers kunne man jo godt købe en Zune istedet? 🙂

korben

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2009 20:55:59
Svar/Indlæg:
1081/251
#0 du syntes at den er herrefed. Jamen er det så ikke grund nok til at du skal købe den. Jeg forstår ikke hvad det er du vil have svar på..

darkplayer

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2009 21:02:17
Svar/Indlæg:
1123/442
Jeg tænker mere på, hvad det er der gør iPods sp specielle i forhold til andre mp3-afspillere?

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2009 21:18:33
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Argumentet om, at du synes den er fed, bør vel være den eneste reelle begrundelse for at købe en over-priced musikafspiller? Det samme gælder jo for Ferrari, B&O osv.

Det først da jeg fik min iPod det gik op for mig hvor fed sådan en fætter er. Ikke fordi den er "bedre" end alle andre, men hey. Hvem besluttede at røde biler er federe en grønne?

Igen, det er et spørgsmål om smag, og allerede dét at blot spørger om en grund (tilladelse?) er vel din første fejl. Hvis du synes at de er så fede, så køb da for pokker en 🙂

Jack---

Overclocker
Tilføjet:
19-09-2009 21:22:24
Svar/Indlæg:
226/44
Ja det er nok smagssag, ligesom de andre nævner om B&O, så betaler man jo for designet, ikke fordi det specielt bedre 🙂 Og sårn har jeg det også med Ipod, den kan jo ikke meget mere end en MP3 afspiller til 250 kr 😛

Kaffe

Superbruger
Tilføjet:
19-09-2009 21:26:25
Svar/Indlæg:
422/10
har aldri g haft fingrene i en ipod før, jeg købte en ipod classic 120GB meget billigt her på forummet.
før blev der brug billige mp3-afspillere der bare gjorde jobbet.
men nu er min ipod min følge-svend 🙂

og hvorfor? fordi pladsen er fed. kanon god lyd fra den. størrelsen på den passer mig fint og menuerne og betjeningen er enkle. men mest af alt. lydbog og dens måde at huske på. midt inde i en playliste eller random musik rus, hopper jeg over til en podcast, så begynder jeg måske på en lydbog, den husker hvor jeg er kommet til og forsætter, når jeg vælger at gå tilbage til en af delene.
ville jeg bøde de der 1700.- eller hvad prisen nu er for en ny ipoc classic? nej. men jeg ville så købe en ipod nano med god hukommelse. til billige penge. eller en anden udgave af den.

men er man ikke til itunes (bruger selv nogen alterbativer engang i mellem) og ku høre musik, ser en par afsnitter af friends eller Farscape, whatever. så der andre at vælge imellem.

1 ❤ min silverback mp3 klods 🙂

*staverettelser v1.0*

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Kaffe d. 19-09-2009 21:31:09.

Grislum

Overclocker
Tilføjet:
20-09-2009 00:05:26
Svar/Indlæg:
302/31
Jeg har aldrig ejet en iPod, men derimod en Sony NWZ-S739F. Det er den musikafspiller jeg har hørt, som har spillet allerbedst. De medfølgende øretelefoner sublime og har indbygget støjreducering (både fysisk ved propper og digitalt ved at sortere støjen fra) spm du vil elske i busser, tog osv.
Og så ser den jo godt ud. :)

Sorry for OT egentlig, men jeg har netop aldrig kunne se hvorfor, jeg skulle købe en iPod, så jeg valgte Sony i stedet (til en start havde jeg en Creative Jukebox NX, den spillede også fantastisk, men var ikke en lutter designperle). Jeg synes især lydkvalitet og mange understøttede filformater, fm Radio og lignende features tæller højere en design.

kjaer

Overclocker
Tilføjet:
20-09-2009 01:43:42
Svar/Indlæg:
99/15
Jeg syntes også i starten en iPod var spild af penge, men da jeg først fik en, gik det op for mig hvor meget bedre jeg syntes den var. Ikke fordi den var fed, men på grund at den måde softwaren i den er skruet sammen på, den er bare så nem at bruge og finde rundt i, især nar man har touch-hjulet samtidig. Jeg synes ikke den spiller bedre end min gamle mp3-afspiller, men den her 100 gange bedre at bruge til hverdag.

Det skal dog lige siges at jeg ikke har prøvet nye afspillere af hverken sony eller creative, så ved ikke om de er blevet lige så gode i softwaren.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2009 06:41:39
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #8

Vi kan hurtigt blive enige om, at Apples iPods ikke har den bedste lydkvalitet på markedet... men! De leverer så til gengæld heller ikke den ringeste. Især de nyere modeller har en ganske habil lydkvalitet (både analog og digital).

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2009 10:15:23
Svar/Indlæg:
4156/111
De absolutte eneste grunde til at jeg har og har beholdt en iPod er:

1. Jeg har fået den gratis
2. Jeg elsker menuerne og enkeltheden
3. Jeg har ikke andre afspillere 😛

Hvad angår design så plejer en musikafspiller at ligge i lommen, og ikke hænge rundt om halsen i en guldkæde hvor alle kan se den, så for mig har designet ingen vildere betydning 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af FnaX d. 20-09-2009 10:21:27.

Anti-Pjerrot

Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2009 11:27:44
Svar/Indlæg:
2126/135
Jeg kan finde flere grunde til ikke at købe en iPod.

1. Pris
2. ydelse
3. Software
4. besvær

Jeg købte en iPod nano til min kone, som virkelig gerne ville have en. Problemet var først og fremmest itunes og dernæst problemerne med at smide musik over på den. Jo hvis man kun køber musikken fra deres butik og aldrig smider sin ipod i andres computere er den vel ok.

Men så kom min kone til at sætte den til en anden computer (hun skulle jo lige spille en sang til en fest) og pludselig er alt hendes musik væk og der ligger alt muligt andet...

Hvis det er det man ville - fint. Men det var det bare ikke.
Helt sikkert det kunne undgåes - men hvorfor helvede skal muligheden være der.

Hvad er det lige en mp3/musik afspiller skal.

Musik in - lyd ud. Oplad osv. Ret meget mere er pænt overflødigt.

Jeg har selv en Creative MuVo 4Gb. USB stick til ca. 250-300kr. Jeg drag/dropper min musik over på den, venter til det er kopieret og done.
Så er der ellers ingen problemer med den.

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2009 11:34:00
Svar/Indlæg:
6181/270
Jeg elsker min ipod nano 4G, den har enkle menuer og et pænt design.
Og lyden i den medfølgende hovedtelefon er rigtig god (syns jeg selv).

Meen prisen her er dyr, men jeg er utrolig glad for den selv om det er min første Apple produkt.