Windows 7 genvej hvordan?

Software d.  22. september. 2009, skrevet af Silent Sniper
Vist: 994 gange.

Silent

Skribent
Tilføjet:
22-09-2009 20:14:34
Svar/Indlæg:
3222/205
Kunne godt tænke mig at få mine drev i toppen af min desktop som på min Vista se billede.

Hvordan kan det lade sig gøre? (Normalt kan man blot trække "denne computer" op i toppen af skærmen og slippe ikonet)
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2009 20:26:00
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Kan du ikke lave en ny toolbar og så smide genveje til dine drev ind på den?

EDIT: Jeg har lige prøvet ad. Den kan desværre ikke flyttes, men den ligger i det mindste i proceslinjen. Måske der er noget 3. parts hejs der kan det du efterlyser. Men ovenstående er i hvert fald mit bud 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 22-09-2009 20:53:53.

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2009 21:09:15
Svar/Indlæg:
2958/84
Er det ikke fordi at din toolbar er låst, at du ikke kan flytte den?

SkylineGTR

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2009 21:14:53
Svar/Indlæg:
2011/185
jo det kan du sagtens.

Tryk på start knappen og der efter højre klik med musen på "computer" i start menuen og vælg "vis på skrivebordet".

Så har du den ude på skrivebordet 😀

Du kan også sagtens lave genveje til dine harddiske ude på skrivebordet:
Tryk start, og tryk + åbnen "computer", markerer den harddisk du vil have ud på skrivebordet og højre klik med musen, vælg så kopier. Gå tilbage til skrivebordet og højre klik igen med musen og vælg "indsæt genvej".

så har du genvej til din harddisk ude på skrivebordet. Og det genteger du bare evt. med vært enkelt harddisk du vil have ud på skrivebordet.

Windows 7 er et herligt styresystem når først man har lært at kende det rigtig 😲

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af SkylineGTR d. 22-09-2009 21:21:31.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-09-2009 21:31:32
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Nej. Hvis jeg "unlocker" den, kan jeg blot flytte min "Computer"-toolbar, rundt på proceslinjen.

-> #3

Jeg tror, at han vil have noget alá det i hans link. Altså en proces/værktøjslinje i toppen af skærmen 🙂

gorgy_dk

Superbruger
Tilføjet:
23-09-2009 12:13:27
Svar/Indlæg:
178/7
hej ja jeg har det samme jeg vil sku da også gerne have 1 meny bar i toppen af skærmen der kan auto heide når musen ikke lige er oppe på den så man har 1 rent skrivebords billed uden alle mulige genveje
det kunne man både med xp og vista
har skrevet til windows ris og ros for at få 1 løsning ingen reaktion
så det kunne da være fedt hvis 1 af jer kunne trikset 🙂

Lenze

Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2009 12:59:29
Svar/Indlæg:
1003/92
Har samme problem...
Plejer at have en skjult toolbar med mine spil ude i højre hjørne. 😕

Morphos

Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2009 15:57:03
Svar/Indlæg:
53/6
Jeg bruger en gadget der hedder "Drive Info" - den er jeg ret glad for da jeg selv kan bestemme hvilke drev som vises i den. Var det måske en mulighed ?.

Silent

Skribent
Tilføjet:
23-09-2009 18:08:13
Svar/Indlæg:
3222/205
Ja det er sku ret (!/(¤& at noget såå simpelt ikke kan lade sig gøre ☹

Et tillægs spørgsmål, efter et par opdateringer og genstart af maskinen skal jeg klikke på min bruger hver gang jeg starter maskinen op hvordan får den blot til at logge ind?

I XP kunne man nøjes med at slette brugeren ASP.net machine noget i den retning.

gorgy_dk

Superbruger
Tilføjet:
23-09-2009 21:34:49
Svar/Indlæg:
178/7
jeg har deaktivert bruger kontroll inde i kontrol panel . så slap jeg af med det problem + jeg slipper for at skulle tilade at køre et program jeg lige har dobbelt klikket på for at instalere 🙂
har haft den til at lave 1 andet flip ... køre med evulation copy altså helt legalt hentet fra mickrosoft og efter 1 af deres sikkerheds opdateringer så skriver den plusselig at windows ikke er Ægte og jeg skal aktivere den hvilket sender mig til en WGA side med vista og xp WGA og ingen af dem virker til Win 7 selvfølgelig :'-(

problemet løste sig selv da jeg OC'ede for højt op og den smed boot filen så jeg aligevel måtte geninstalere .
hvilket ikke tager længe i forhold til xp og vista 😀

@moc

Superbruger
Tilføjet:
24-09-2009 17:52:39
Svar/Indlæg:
34/0
Åben kør boxen og skriv [netplwiz], så åbner Brugerkonti boxen.
Maker den bruger der skal logge ind og fjern fluevingen i ´Brugerer skal angive........´
så bliver du bedt om at indtaste din adgangakode 2 gange, det var så det.
Næste gang du booter systemet kommer du direkte ind i win 7 eller vista hvis det er det du køre med. :yes:
Mvh.@moc

Har du noget vigtigtfor
i morgen,
sø kør forsigtigt idag.