Har lige opdateret min gfx driver da jeg fik besked på det kunne hjælpe mod crash i NFS.
Den crasher først efter jeg lige er begyndt på løbet, jeg kan køre lidt. Så går den i hak og siger "NFS Shift er holdt op med at fungere" Det gjorde den også inden opdateringen af driveren.
Så kan det godt være på grund af din bærbar. NFS shift har nemlig ikke officelt understøttelse af bærbar chipsæt/grafik GPU.
Citat fra bag på spil cover under system krav:
"Supported video cards: Ati Readon X1800 or greater: Nvidia Geforce 7800 GT or greater. Laptop versions of these chipsets may work, but are not supported"
Så dit spil crash kan mulig hvis skyldes at spillet ikke understøtter det chipsæt/GPU der sider i din bærbar.
Du kan evt. prøve den patch der lige er kommet til spillet. Men jeg tvivler på at det virker fordi at den patch ikke direkte retter nogen fejl, men bar tilføjer et par nye funktioner i spillet. Men du kan prøve:
Motion blur ødelægger både spiloplevelsen og trækker vanvittigt i resourcer, så deaktiver det møg, og sæt resten af indstillingerne på medium og undgå opløsninger over 1024x768