Klogere inde for hardware-verdenen

Diverse d.  25. september. 2009, skrevet af MartinJO
Vist: 574 gange.

MartinJO

Superbruger
Tilføjet:
25-09-2009 20:51:09
Svar/Indlæg:
344/42
Hey HWT.

Er der nogen der har nogle gode hjemmesider hvor man kan læse om en masse ting omkring computer. Jeg ved godt jeg kan lære noget herinde, men der bliver tit skrevet om rigtig meget jeg ikke forstår og så gider folk ikke sidde og forklare det hele igennem, så vil jeg hellere læse om det selv :)
jeg har søgt lidt rundt på google, men synes det er lidt svært at finde en god side hvor alt står :)

- MartinJO

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af MartinJO d. 25-09-2009 21:54:50.
burningbenja

Overclocker
Tilføjet:
25-09-2009 20:53:20
Svar/Indlæg:
201/28
wikipedia

der står godt nok ikke alt, men du kan lære meget grund stof der inde

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af burningbenja d. 25-09-2009 20:53:48.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
25-09-2009 21:10:25
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg har opbygget min viden ved, at hænge ud siden her, samt på engelsksprogede hardwaresites. Det er helt normalt, at man ikke fatter det store i starten. Men hvis man sørger for, at få læst en masse anmeldelser, og navnlig artikler vedr. diverse teknologier, begynder man stille og roligt at forstå det meste.

Så mit råd til dig vil være, at gøre det samme, og give det noget tid. Men også, at lade være med at overdrive tidsforbruget - men det giver jo sig selv. 🙂

Endvidere er det naturligvis ikke en dum ide, løbende at købe noget tidssvarende hardware, som man man rode med.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Emillos d. 25-09-2009 21:14:24.

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2009 21:34:38
Svar/Indlæg:
4221/223
#0 du kan evt skrive nogen ting ned som du ikke forstår, og så kan folk prøve at "oversætte" dem. Jeg har selv problemer med mange ting/ord hvad de er eller betyder. Men plejer gerne at kunne få noget ud af at snakke med andre om det. Eller google -> fora og hvad der ellers er 🙂

MartinJO

Superbruger
Tilføjet:
25-09-2009 21:44:21
Svar/Indlæg:
344/42
#1, ja wiki er meget godt en gang imellem, men dækker bare ikke så meget ind over pc verdenen synes jeg..
#2, Jeg bruger også tid på siden her, og læser alle de artikler jeg synes er spændende, men jeg synes godt nok der er mange ting som alle de kloge skribenter skriver, der er svært at følge med i :).. Det med løbende at købe hardware synes jeg er en dyr bedrift :)

#3, ja det kunne måske være en idé.

js9600

Overclocker
Tilføjet:
25-09-2009 21:51:56
Svar/Indlæg:
235/0
For at bevare interessen så tag udgangspunkt i dit eget hardware - hvis hardware er det du mener med "PC". Du har noget Corsair ram, har du gennemhøvlet deres forum? Asus bundkort? Dyk ned i detaljer ang. det der rykker - ved enden af tunnelen vil du opdage at din viden og måden du har skaffet den på kan overføres til alt muligt andet. Hvis du kender alt til Asus bios, chipset og hvad deraf følger har du også styr på alt det nye du køber næste uge. Kan for den sags skyld skifte til AMD! Skal selvfølgelig stort set kunne fatte hvad der bliver skrevet, men handler egentligt mere om at være på et niveau hvor input kan håndteres og bringe en lidt videre. Ingen fatter en pind når det kommer til stykket 😛 så glem det med at finde de helt rigtige kilder. Går ud fra du allerede har de sider der leverer fyldige reviews osv.? Ikke noget ondt sagt om Wikipedia, eksakt viden er guld men "PC" ting er ikke fast defineret ret lang tid ad gangen. Ikke for en hobby bruger i hvert fald. Dit problem er måske du ikke kan affinde dig med at du ikke fatter en skid? Velkommen i flokken 🤣

MartinJO

Superbruger
Tilføjet:
25-09-2009 21:58:00
Svar/Indlæg:
344/42
#5, puha det var en stor mundfuld :).. men ja når man kommer lidt længere ned i sagerne og det begynder at blive kompliceret, så fatter man ingenting, og jeg flere artikler man læser om det, jo mere bliver der bare proppet på at flere mærkelige ting :).. Men ja nok en god idé at få styr på sit eget kram :) Tak for svaret js

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2009 21:58:25
Svar/Indlæg:
3162/326

Du kan evt. stikke snuden forbi min blog ind i mellem, der skriver jeg om alt muligt broget og blandet inden for "computerverdenen"..

www.hardwareblog.dk

Mvh. Mads 🙂

MartinJO

Superbruger
Tilføjet:
25-09-2009 22:19:22
Svar/Indlæg:
344/42
#7 mange tak mads, den ryger ind blandt mine favoritter så :)

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2009 23:09:52
Svar/Indlæg:
2958/84
Tekninskskole har kørt et åbent kursus ( FlexLearn ) et kursus ved navn CompTIA A+, det er et mere eller mindre et selvstudie i grundlæggende Hardware & Software samt lettere fejlfinding, der til får du efter endt kursus et CompTIA A+ certifikat, der er ca. 1.000 sider fagengelsk der skal tygges igennem + en del mellem test og en sluttest.

Hvis man ikke har været med fra omkring 80'ern så er det en god ting også hvis man er indraseret i et professionelt arbejde senere evt.

Læse nærmere her:

http://www.sde.dk/SDE/site.asp...

187man

Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2009 23:16:11
Svar/Indlæg:
3340/386
#0, den er svær 😉
Min råd er: man lærer mest ved at rode med computer hardware selv, altså selv sidde og skille tingene ad, sæt det op, teste det. Finde drivere osv.
Plejer selv at google noget, hvis jeg støder på noget ukendt 😛

jmose

Moderator
Tilføjet:
25-09-2009 23:28:38
Svar/Indlæg:
3863/538
Jeg kan kun tilslutte mig det der allerede er sagt..Start med at læse, vær nysgerrig og rod med det selv...

Hvis du er bange for hvad, hvordan og hvorledes så spørg - men regn som udgangspunkt ikke med at du får det på et sølvfad. Vores brugere vil meget gerne hjælpe...Hvis du selv gør en indsats 😉

Nu er jeg godt nok skribent og Red. Ass....Men af uddannelse er jeg slagter. Har arbejdet på slagteri i 15 år (alt i alt) Min første pc byggede jeg i starten af 1999, det er ikke så forfærdeligt længe siden..Dvs jo hvis du lige kigger på udviklingen er det...Dengang ringede vi alle op via et modem, for at forbinde til internettet.

Så det kan godt lade sig gøre. Men vis at du gør en indsats - så hjælper vi gerne det vi kan.

187man

Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2009 23:38:23
Svar/Indlæg:
3340/386
Apropo........... OT- Har kommet til at smadret flere hardware under min
"selv-uddannelse for computer" 🤣 🤡

-Flashet bios-chip og kom til starte cd-drevet.... bundkort=død pga bios korrupt 🤣
-Det samme da jeg skulle updateret et dvd-drev med nyt firmware, drevet smadret pga korrupt firmware.
-Lydkort defekt pga prøvet at lave kabel selv fra kortet til kabinets stik 🤣

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af 187man d. 25-09-2009 23:39:34.

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
26-09-2009 06:48:33
Svar/Indlæg:
4536/104
#0 jeg er 110% enig med #2.

det er stor set sådan jeg har min grund viden.

læse -> købe -> samle -> forstå... 😛

ejj, det holder det meste af vejen, resten er rent roderi med hardware generalt. 😉

MartinJO

Superbruger
Tilføjet:
26-09-2009 13:38:53
Svar/Indlæg:
344/42
mange tak alle sammen, jeg er klar til at pumpe viden i mit face 😛

hav en god weekend 🙂