langt de flest af de drivers ville blive opdateret med en ny chipset driver... De lister alting for at få det til at se slemt ud så du køber deres software som gør noget du selv kan gøre gratis. Ikke at jeg har noget imod det, de yder en service, og der er bestemt et marked for det, men eftersom mange ting, såsom alle usb controllere, SMbus, pci express etc. Bliver opdateret med én driver så er det slet ikke så slemt.
Det er sandt at producenthjemmesider såsom acer, asus, gigabyte osv. ikke altid har de seneste drivere, men med lidt tålmodighed kan du finde dine individuelle drivere på de enkelte chipsætproducenters hjemmesider. Dvs Intel.com for dit Chipset, Realtek.com.tw for dit Lydkort, Nvidia.com for dit Grafikkort, Broadcom.com for Netværkskort etc etc. Det kræver selvfølgelig som sagt at du gider rode med det, gør du ikke det kan du jo blot benytte dig af f.eks Drivermax's software.
Nu sidder jeg selv på stationær og har ikke så mange forskellige ting, såsom modem, kortlæser, specifikke media funktioner på keyboardet såsom Wifi knapper, touchpads osv. så du kommer til at skulle rode lidt mere end mig, for at finde alle dine drivere, og nogle af dem kan du sikkert ikke finde andre steder end hos acer, hvis din bærbar har nogle specifikke funktioner som acer stiller til rådighed.
På stationær har jeg faktisk kun omkring 6 driver installationer til min pc.
Lyd, video, Chipsæt, Mus/Keyboard, ACPI Driver(windows update), Raid
Det kan selvfølgelig godt være at jeg har nogle drivere der ikke er helt up to date, men kigger ind på de forskellige hjemmesider et par gange i løbet af et kvartal for at se om der er kommet nogle nye. dvs jeg bruger 5-10 min hver anden måned eller deromkring. (grafikkort og lyd checker jeg måske lidt oftere). Men så længe in computer kører fint og jeg ikke har problemer ser jeg ikke nogen grund til at invistere i software sådan som Drivermax
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af xystos d. 27-09-2009 12:13:59.