Gode titler til Xbox 360, PS3 og Wii?

Hyggehjørnet d.  29. september. 2009, skrevet af NoNig
Vist: 387 gange.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2009 16:51:17
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all

Jeg tænkte, hvis nu man skulle ud og investere i to af de ovenstående. Hvilke titler ville I så anbefale?

Nintendo Wii er mest for sjov og ikke reelt gameplay. Nok snarere til tidsfordriv når vennerne kigger forbi og vi bliver trætte af Guitar Hero. Og så selvfølgelig lege lidt med head-tracking.

Star Wars, the Force Unleashed er jo oplagt til Wii'en 🙂

Playstation 3 (slim?), skulle i så fald primært være for at få en Blu-ray afspiller. Derudover, så synes jeg at Killzone 2 og Motorstorm ser råfede ud.

Nu er der jo noget med, at en af PS3'erne kan afvikle PS2 spil også. Såfremt man skulle få fingrene i en sådanne, vil der så være andre ulemper ved den? Eksempelvis støj, dårlig understøttelse af Blu-ray eller andre dumme fejl?

Xbox 360, er reelt set ikke noget jeg har kigget så meget efter. Der er dog spillet Scene-It (prøvede det hjemme hos Tom81), som jeg syntes var vildt sjovt. Jeg kunne dog godt savne lidt mere variation og mulighed for opdateringer med andre spørgsmål. Derudover? Så var det vel blot en Xbox 360 variant af "Buzz".

Udvalget af og prisen på spil til PS3'eren, synes jeg virker attraktivt. Jeg er ved at være træt af installationer, kopisikring pis og lort. Vil bare gerne kunne trykke tænd, spille i 5, 10 eller 60 minutter og slukke igen.

Jeg har en receiver, hvor jeg kan koble lyden til og et fjernsyn der har rigeligt med indgange. Så derfor tænkte jeg lidt på at købe både en Wii og en PS3. Wii'en, mest for sjov og leg. Både på den ene og den anden måde. Mens PS3'eren skulle fungere som primær spillemaskine.

Råd og forslag modtages gerne, til eventuelle titler 🙂

Jeg kan nævne, så folk har noget at gå ud fra, at mine yndlingspil - indtil videre - er:
1: Mafia
2: Need for Speed II
3: Star Wars Jedi Knight - Jedi Academy
4: GTA3
5: Call of Duty 4 - Modern Warfare

Det er nok ret meget i den rækkefølge. Selvfølgelig kommer der andre titler længere nede, såsom 'Half Life' og den slags. Men det er ikke just "moderne" titler, jeg lige kan bruge til at understrege min spilsmag med. Men Mafia og Need for Speed II, er klart dem jeg finder frem fra hylden oftest... selv den dag i dag 🙂

Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 29-09-2009 16:52:47.
Hakankitir

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2009 18:28:46
Svar/Indlæg:
714/95
hvis du køber ps3 kun for at spille på den så hellere tage en xbox360 til meget billigere penge (spillene er også billigere)
Næsten alle ps3 spil kan også fås til xbox. Gears of war 2 til xbox er nok mindst ligeså godt som killzone 2 ( syntes ikke killzone 2 var så fedt igen, alt for få våben )

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2009 18:49:43
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #1

Jeg køber netop ikke PS3 "kun" for at spille på den, men også pga. Blu-ray afspilleren. Så hvis der nu var en række fede titler til PS3, var det måske lige før den var et bedre valg, end en stand-alone afspiller 🙂

Daniel431

Superbruger
Tilføjet:
29-09-2009 19:00:41
Svar/Indlæg:
113/16
Du kan jo altid kigge på de store spil-sites såsom IGN og Gamespot.
De plejer at have en rimelig god oversigt over hva' der er ude på markedet og hva' der er på vej 🙂

ShArX

Superbruger
Tilføjet:
29-09-2009 19:52:09
Svar/Indlæg:
664/68
personligt synes jeg at Gears of War til 360'eren er for nice, især hvis man sidder med en kammerat og slagter sig vej igennem.

Prebbish

Superbruger
Tilføjet:
29-09-2009 20:02:14
Svar/Indlæg:
648/5
Kan klart anbefale PS3'eren. Jeg tror at jeg bruger flere timer med at se film på min end rent faktisk at spille, og den klarer det rigtig godt. Både Blu-ray film, men også dvd'er, den kan opskalere billedet og resultatet er på højde med stand-alone dvd-afspillere der koster det samme som PS'en.

En lille ting er desuden fjernbetjeningen, det er bluetooth så man ikke behøver at stå og lege Obi Wan for at ramme modtageren på afspilleren :yes:

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2009 20:33:36
Svar/Indlæg:
4222/223
Jeg gider ikke bruge tid på en xbox af den ene grund. Deres joypad er for stort og klumset. Har prøvet at spille i nogen timer, men blev irriteret over det. Jeg skylder en ven et nyt 🤣

Men jeg har også været med på playstation bølgen lige siden den første udkom.

Mht PS3, så ser jeg frem til at God of War 3 udkommer 😲 . Og ja #0 Motorstorm er sjovt. Vil gerne købe det "nye", mener den hedder pacific

Wii er bare leg med andre

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2009 20:39:02
Svar/Indlæg:
20170/383

Der er også den mulighed at købe en Xbox360 og en standalone BD afspiller. Xboxen er noget billigere end sådan en PS3 ting.

Hvad angår en BD afspiller, så er de vel nede i 1500,- og med flere muligheder og bedre kvalitet end PS3 alligevel.

JB

Superbruger
Tilføjet:
29-09-2009 21:31:33
Svar/Indlæg:
298/27
Jeg solgte min XBox 360 for at købe en ps3 for godt et år siden.. her er mine input:

Jeg savner lidt onlinedelen på xbox'en når det gælder fps.

FPS online synes jeg vennesystemet og joypad'et er bedre på xbox360.. men uden faste venner at spille med er ps3 oplevelsen ligeså god..

I mine øjne er Xbox 360 ps3'eren overlegen ved Shooters online osv. grundet titler og online systemet..

derimod har jeg været gladere for ps3'en da jeg bruger den som blueray afspiller også. + kæresten kan spille littlebigplanet hvilket er et genialt spil..

streamer desuden film, billeder og musik fra min nas, før fra pc :)

Jeg havde larmen fra min gamle xbox 360, drevet larmede som en i helvede :p
dog har de siden lavet firmware så man kan installere sine spil fra cd ind på harddisken hvilket jeg savner på ps3'en..

om det skal være xbox 360 eller ps3 synes jeg udelukkende skal vælges udfra spiltitler hvis konsollens primære mål er gaming..

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2009 18:43:02
Svar/Indlæg:
23132/740
Generelt kan siges, at alt det der online-halløj nok ikke siger mig det store. Opgav Steam i sin tid, og benytter det udelukkende til lidt casual gaming.

Planen var egentligt, at jeg kun skulle have en Blu-ray afspiller men tænkte så, at jeg også er lidt træt af alt det med at installere spil osv. Prøvede lige med Call of Duty 4, 24" skærm og surround. Det er da for nice at sidde i sin sofa og spille (og nej, den skulle ikke misforståes 😛 ).

Så lad mig få nogle titler på bordet, da passer med smagslisten i #0 🙂

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2009 02:21:58
Svar/Indlæg:
4222/223
A friend of mine snakkede om at man kunne få smidt en større disk i ps3'en og noget linux. Ain't that a win?

Der ryger selvfølgelig garanti på den :(

#9 jeg kan desværre ikke hjælpe dig. Jeg er vant til at dolle spil til puteren. Så pludselig at skulle give 500,- for et spil er ret meget(det kostede GoW 2). Og sådan som min økonomi er lige nu bør jeg ikke købe noget andet end mad for mine penge :'-(

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mfcods d. 01-10-2009 02:25:45.

mfcods

Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2009 02:24:57
Svar/Indlæg:
4222/223
slet

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mfcods d. 01-10-2009 02:25:27.