Microsoft Security Essentials

Software d.  30. september. 2009, skrevet af finger
Vist: 550 gange.

finger

Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2009 09:58:48
Svar/Indlæg:
571/106
Er der nogen af jer der har prøvet Microsoft Security Essentials?
Hvad er jeres erfaringer?

http://ekstrabladet.dk/kup/ele...
Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2009 10:32:36
Svar/Indlæg:
3162/326
"Et tysk PC magasin har netop testet 10 af de mest anvendte gratis antivirus progammer, og er blev Security Essentials #4 ud at i alt 10 programmer. Ifølge testen fangede Security Essentials 100% Malware, 97-99% orme, bagdøre, trojanere og bots. Spy- og adware omring 92%"

http://hardwareblog.dk/2009/09...

Mvh. Mads 🙂

js9600

Overclocker
Tilføjet:
30-09-2009 11:35:15
Svar/Indlæg:
235/0
Microsoft har været gode længe i de få pålidelige tests der er. Betyder nok mere at enhver kan finde ud af at bruge MSE end om de får guldmedaljer den her måned. Rammer lige nøjagtigt niveauet for hvad flertallet finder er rimeligt at skulle sætte sig ind i - dvs. stort set ingenting 🙂

"under drift kun forbruger ca. 80 MB af computerens RAM" smid 20-40mb oven i alt efter computer. Bliver MSEs største problem. Betyder ikke en pind men vil være nemt at få det til at fremstå som tungt, langsomt - noget lort. Bare tag et billede af Task Manager :) Opdateringer synes jeg er lidt tunge i det, men alt i alt en fordel de hænger sammen med WU. Ellers kører det sgu lige så let som Avira.

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2009 12:42:21
Svar/Indlæg:
1915/57
Tja nu har jeg smidt det ind og jeg er da positivt overrasket må jeg sige. syntes det kører let og gnidningsfrit. Ok nu er det heller ikke fordi at min comp har de store problemer i at trække sådan nogle ting,men jeg syntes da alligevel at der er forskel i forhold til Comodo IS som jeg kørte med før.

Hips funktion er skide god men må indrømme at jeg er lidt træt af popups,så egentligt lækkert med noget der passer sig selv. Comodo har også noget der hedder safeDNS og efter den er røget ud syntes jeg min ping i spil faldt lidt og mine internetsider åbner en LILLE smule hurtigerer.så det er jo også lækkert.

Så thumbs up herfra.

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MadsH d. 30-09-2009 12:42:31.

js9600

Overclocker
Tilføjet:
30-09-2009 13:37:10
Svar/Indlæg:
235/0
safeDNS er lige som OpenDNS så sikkert bedst du bruger DNS server fra ISP. Næsten altid hurtigere.

Ved ikke hvor meget HIPS der er i MSE, ift. Comodo vel ingenting - nok på niveau med Windows Defender som det erstatter. "Monitor file and program activity on your computer". Men de reklamerer ikke så meget med features. Spynet HIPSeri fungerer dog. Har lige fået en popup om at jeg bør sende en beta .dll fra Cooliris "Not classified yet" Så den holder da øje. At man ikke kan undgå at få et "basic membership" af det Spynet er måske et problem for nogle. Guf for Windows brugere der hader MS 😛

Hvis jeg crackede løs tror jeg nok det kunne betale sig at bruge Comodos Defense+, "bedre" firewall og hvad der ellers er af tingeltangel. Ikke de kunder MSE henvender sig til. Heller ikke dem med en knap så lovlig Windows. Ret sikker på MSE checker, måske endnu mere end WU som opdateringerne allerede er flettet ind i. Hvem ved hvad de finder på senere hen. Tror jeg ville vælge noget andet på en billig Windows.

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2009 14:39:32
Svar/Indlæg:
1915/57
Det var også mere hips i comodo jeg hentyede til 🙂 tror heller ikke der som sådan er noget der kommer i nærheden af en hips funktion i MSE,men nu roder jeg heller ikke rundt på alle mulige mærkelige sider på nettet og har meget min sunde fornuft med når jeg surfer så derfor sytntes jeg måske comodo blev lidt rigeligt overkill. Selvom det uden tvivl er noget af det bedste sikkerheds software derude.

Men igen blev træt af comodos popups og det er lækkert at MSE bare passer sig selv.

ps boot er også blevet en lille smule hurtigerer.

js9600

Overclocker
Tilføjet:
30-09-2009 15:17:59
Svar/Indlæg:
235/0
Nåh, ja men ideen med Comodos popups er jo at gøre dig opmærksom på enhver bevægelse, justeret til af dig, men i princippet har alt interesse. Du skal vurdere hvad på baggrund af HIPS info. Autohips er måske lidt en modsigelse med mindre den er 100% perfekt. Ang. Comodo nok et spørgsmål om at du roder endnu mere rundt med de mange indstillinger. Et af den slags programmer som skal sættes op i alle ender og kanter, i hvert fald hvis andet end standard indstillinger bruges. Problemet er så hvis du laver fejl, overser noget, ikke læser hjælpefiler/guides rigtigt - men tror computeren nu er topsikret :) Spild af tid hvis ikke man dyrker det.

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2009 15:42:35
Svar/Indlæg:
1915/57
#6 jep lige præcis. men jeg er kommet over mit sikkerhedsnørde syndrom som jeg led af en periode så nu gider jeg ikke alt det opsætning mere. 🙂