Først skal du jo afgøre hvad det er du vil have samlet i dit "MedieCenter". Er det kun afspilning af dine DVD'er, eller vil du også se tv igennem det?
Sattelit tv og MedieCenter er vist ikke verdens bedste blanding. Såvidt jeg ved så gør både Viasat og CD deres bedste for at parre deres abonnementskort med deres egne modtagere, så det kan være svært at modtage kanalerne andre steder. Andre må meget gerne rette mig hvis jeg tager fejl.
Hvis vi derfor først og fremmest holder TV uden for, så står du tilbage med afspilning af dine DVD-film fra harddisk. Hvis dette er dit eneste krav, så vil en hardware afspiller som fx WDTV (eventuelt vent på den nye version2 med indbygget LAN) eller PopCorn Hour være en langt bedre løsning.
De afspiller begge de fleste formater out-of-the-box, og dvd film burde slet ikke være noget problem.
Hvorfor er det du mener at WDTV ikke er optimalt? Fordi den kun kan være tilsluttet et tv?
I så fald, overvej en netværksløsning. Opsæt en NAS i dit bryggers hvor du ligger alle dine medier. Opsæt derefter netværksafspillere ved alle dine tv, og du har pludseligt adgang til alle dine film, uden de store problemer.
Hvis din egen løsning alligevel var at stille en computer (for et mediecenter er en computer) ud i bryggerset, så tror jeg det her vil være en nemmere løsning - og den er sikkert også billigere i både anskaffelse og strøm.