Skal jeg vælge media center?

Media Center d.  30. september. 2009, skrevet af Elkanp
Vist: 1243 gange.

Elkanp

Enthusiast
Tilføjet:
30-09-2009 22:46:22
Svar/Indlæg:
2/1
Hej

Jeg har pt. i et skab ude i bryggerset stående min satellit-modtager der sender via tv-antennestikket signal ud til alle fjernsyn i huset...
Samme sted har jeg pt. en ældre dvd-optager, som jeg også kan se på alle fjernsyn..
Sat-modtageren styres via radiosignal, altså en fjernbetjening overalt i hele huset.

Nu har jeg fået brændt samtlige mine film ned på en harddisk og vil derfor gerne have adgang til disse - helst på alle fjernsyn.
Derudover vil en optagefunktion være ideelt også.

Hvad skal jeg gøre....

Jeg vil helst undgå en computer sat op.. så jeg går mere efter et mediacenter... har set lidt på novatron IAMM NTR83 http://iamm.co.kr/eng/index.ph... ... men den er ikke til at få fat på endnu.. kommer vist i den kommende måned til salg.

Har I nogle andre forslag ?

En hurtig løsning vil være en WD HD TV mediaplayser sat til mit ene fjernsyn, men ikke optimalt !

HJÆLP
mbm

Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2009 07:34:20
Svar/Indlæg:
3746/627
Nu siger du at du helst vil ungå en computer. Men et mediecenter er jo en computer. Så jeg forstår ikke helt hvad du mener?
Hvis den alligevel skal stå ude i et lukket skab i bryggerset er udseende af kabinettet vel ligegyldigt?

èn pc i skabet og så kabler ud til de TV/anlæg der skal kobles på, kunne være den nemmeste, billigeste løsning.

Elkanp

Enthusiast
Tilføjet:
01-10-2009 12:38:54
Svar/Indlæg:
2/1
vil det kunne lade sig gøre ?

en computer med tv-in/output.. hvilken media software skal man så vælge ?

Kan jeg styrer computeren ude fra skabet og hvordan ?

mbm

Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2009 14:32:27
Svar/Indlæg:
3746/627
Du kan bruge windows mediacenter, og så en fjernbetjening med RF eller en ipod touch

Jonaskp

Superbruger
Tilføjet:
05-10-2009 10:17:21
Svar/Indlæg:
97/21
Først skal du jo afgøre hvad det er du vil have samlet i dit "MedieCenter". Er det kun afspilning af dine DVD'er, eller vil du også se tv igennem det?
Sattelit tv og MedieCenter er vist ikke verdens bedste blanding. Såvidt jeg ved så gør både Viasat og CD deres bedste for at parre deres abonnementskort med deres egne modtagere, så det kan være svært at modtage kanalerne andre steder. Andre må meget gerne rette mig hvis jeg tager fejl.

Hvis vi derfor først og fremmest holder TV uden for, så står du tilbage med afspilning af dine DVD-film fra harddisk. Hvis dette er dit eneste krav, så vil en hardware afspiller som fx WDTV (eventuelt vent på den nye version2 med indbygget LAN) eller PopCorn Hour være en langt bedre løsning.
De afspiller begge de fleste formater out-of-the-box, og dvd film burde slet ikke være noget problem.

Hvorfor er det du mener at WDTV ikke er optimalt? Fordi den kun kan være tilsluttet et tv?

I så fald, overvej en netværksløsning. Opsæt en NAS i dit bryggers hvor du ligger alle dine medier. Opsæt derefter netværksafspillere ved alle dine tv, og du har pludseligt adgang til alle dine film, uden de store problemer.

Hvis din egen løsning alligevel var at stille en computer (for et mediecenter er en computer) ud i bryggerset, så tror jeg det her vil være en nemmere løsning - og den er sikkert også billigere i både anskaffelse og strøm.

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
05-10-2009 10:28:04
Svar/Indlæg:
4536/104
#0 hvis du selv bygger eller køber et samlet media center så sørg for følgende (HD rdy gfx) ATI HD3200(eller højere model nr) eller nvidia 8200 eller højere model nr.

er klart at anbefale, helst et med HDMI stik, og hvis kortet er onboard så gerne med mulighed for en PCi-E X8 eller X16 port så du ka opgradere gfx i fremtiden hvis det skulle blive nødvendigt.

derudover så ska den ha en tv tuner så du ka optage, helst en twin tuner(dual tuner) som enten fåes som USB stick, eller kort til PCI, eller PCi-E slottet.

men med de ting og rimelige system specs(nyere dual core helst som minimum)
samt 2gb ram (muligvis 4 ved win7/vista64)

så har du i vært fald de hardware krav der ku være opfyldt.

Elkanp

Enthusiast
Tilføjet:
06-10-2009 09:07:42
Svar/Indlæg:
2/1
tak for hjælpen...

Har valgt at købe en AIMM NTR-63L, tror den dækker mine behov,

finger

Elitebruger
Tilføjet:
06-10-2009 09:33:37
Svar/Indlæg:
571/106
Har du et link til en anmeldelse/review af den. den ser spændende ud, men jeg ville gerne høre nogen hands on erfaringer