Zepto tråden

Diverse d.  01. oktober. 2009, skrevet af Pizzadude
Vist: 227 gange.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
01-10-2009 14:13:16
Svar/Indlæg:
5363/442
For ikke at alle nyheder omkring og anmeldelser af Zepto-produkter, skal udvikle sig til en diskution for og imod Zepto, oprettes denne tråd.

Her kan det frit disukteres om Zepto har en god kundeservice, om deres løfter om at have strammet op for nyligt er opfyldt, og om deres bærbare generelt er et godt køb

Jeg opfordrer til at holde debatten i en god tone. 🙂

Sæt i gang!
Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
01-10-2009 14:18:50
Svar/Indlæg:
5363/442
Jeg lægger selv ud.

Købte i 2006 en Zepto Znote 6214, og en tilsvarende til min bror i 2007. Der har kun været problemer med den sidste, da grafikkortet røg. dette blev fikset af Zepto ud vrøvl i løbet af 2 uger.

Der er lidt forskel i standen af de to. Hængslerne på den ene holder ikke så godt, mens den anden er i næsten perfekt stand. Der har så også været en del forskel på hvordan de er behandlet. 🙂

morra19

Moderator
Tilføjet:
01-10-2009 14:42:01
Svar/Indlæg:
2672/468
Jamen så kan jeg lige hæfte en på til den mindre flatterende side.

I 2006 var jeg så uheldig, at en veninde valgte at nedsmelte min dejlige Znote4200 (hvilken jeg var vildt glad for, deres bedste bærbar til dato) med en jordbærsmoothie til en fest. Dette kunne den ikke helt have med at gøre, så den måtte en tur forbi Zepto på kaskoforsikringen. Selve forsikringsproceduren tog lidt over 2 måneder, og først da jeg ringer til dem efter 5 uger kommer der skub i det.

Herefter var der lidt hyr med overhovedet at få oplyst hvor meget min gamle maskine var takseret til, da Zepto helst bare så jeg fik den billigste de havde, da den jo havde bedre specs i deres øjne. Så der blevet ringet en del mellem Zepto og forsikringen, og til sidst fik jeg tvunget ud af forsikringen, hvor mange penge den var opgjort til.

Herefter fik jeg klargjort for Zepto, at det reelt var de penge jeg havde at gøre med. De mente så ikke at jeg kunne benytte de af forsikringen udbetalte penge til at handle for på deres side. De har jo de hersens tilbud en gang i mellem, men de var altså ikke gældende for forsikringssager. Jeg fik dog til sidst dem overbevist. Da jeg endelig havde modtaget min nye pc var der gået 2½ måned, fra den blev indleveret.

Jeg pakker computeren ud, og tastaturet virker ikke. Tilbage med den. 3 uger senere modtager jeg den igen. Så får jeg installeret windows, og finder så ud af at højttaleren i skærmen er defekt, den ene skratter og den anden er helt død. Tilbage igen, 3 uger igen. Så får jeg den tilbage, og der går vel 2 måneder hvor den virker, og så begynder den med at lukke ned hele tiden. Ind igen, denne gang har jeg brokket mig så meget, at det bliver til en kvickrep. 1 uge senere modtager jeg den, hvor de har skiftet bundkort. Så går der 2 måneder, og så virker CD-romdrevet pludselig ikke. Det tog lige 3 uger igen.

Jeg har ikke skrevet de præcise tider op, kan huske da jeg opgjorde det dengang havde jeg været foruden computer i lidt over 5 måneder.

Til ovenstående kan jeg informere om, at min fætter har været igennem præcist det samme med hans maskine.

Jeg må indrømme at jeg nok ikke handler Zepto næste gang, var ellers vildt glad for den første jeg havde fra dem. Håber deres nye partner InfoCare løfter servicen en smule.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
01-10-2009 19:45:32
Svar/Indlæg:
5750/124
En af mine klasse kamerate har lige haft deres ulykkes maskine inde i 2 månder (den hvide, mener det var 6224 eller sådan noget den hedder, er en 14" med højtallere i skærmen, en værre stegepande). Han er dog blevet tilkendt at denne ikke kunne laves, og har derfor valgt at få hans penge igen, og har nu lige fået en MSI GX620 (mener jeg det er). Det er ikke første gang den har været inde til rep. Men jeg vil sige, at de melder den for død, det er kun et plus at de har kunnet gøre det, og det er efter den nye service ordning er kommet til.