Jeg deler tanker med Tom.. Allerede da jeg så overskriften, uden at have læst indholdet, tænkte jeg "nå nu igen"..
Men on topic: Diktatur? Well.. Da Michael Moore skulle sætte trumf på i Sicko, drog han sammen med staklerne der er blevet dødssyge af at hjælpe med oprydningen efter 911, til Cuba. Der, i dette i USA så forhadte skræmmebillede, kunne de amerikanere der ingen hjælp fik af det altid forrykte amerikanske system, få al den behandling de havde behov for. Kvaliteten af et diktatur, kommer vel først og fremmest an på, hvem der sidder på tronen. Tror i den forbindelse at det skal nævnes, at jeg næppe ville støtte Gripen, hvis han fandt på at vælte DK's regering. han er for meget af et brokkehoved 😛
Lad mig sige det sådan her: Demokrati er, mig bekendt, den mindst dårlige styreform vi pt kender. Men ellers har Pizzafyren allerede skrevet det: Demokrati er flertalsdiktatur. Det er ineffekivt og tungt, men giver da en vis form for barriere mod, at en lille nteressegruppe styrer hele showet. Altså hvis den demokratiske ret bruges af så mange som muligt, og de hardet almene vel i tankerne når de udøver deres ret. I praksis er begge punkter vist ligegyldige nu om dage, men det er så en anden sag.
Jeg foretrækker naturligvis demokrati fremfor diktatur. Men bevæger jeg mig ind i en anden mands hus, er jeg også klar over, at det er hans, og at han derfor bestemmer. Samme gælder hjemmesider*hint hint*