Nu sidder jeg med en 24" TFT og vil gerne udnytte de 1920x1200 og det ser jeg som en fryd på ét 5870, om 5850 Modellen kan det, det tror jeg ikke hvis man slår AA og AF på, så det er fint nok at det er en tusse der skiller de to kort af, men mine 2 stk 4870 koster også mindst 500kr mere end et 5850 og de kunne ikke klare 4xAA, ej heller Very High, nok er det Crysis der er lige så tungt programmeret, som Carmageddon i gamle dage, men med et 5870 spiller det ingen rolle, tilmed kan blæseren køre ved KUN 30% og det er ikke noget der larmer.
Hvis vi nu regner på det og ser tiden lidt an, kunne man håbe på at få det billigste 5870 1GB Kort til lige over 21-2200kr og er det så stadig en tusse, det tror jeg ikke, en diff. På ca 5-600kr ville ikke få mig i tvivl, vi ved jo ikke hvilke spil der kommer inden for kort sigt, som muligt kunne få glæde af de få HK ekstra i 5870, stort set kører de fleste spil jo slet ikke linen ud. Og at der i Crysis er så lidt forskel, ligger nok ved den anti ATI'ske programmering.
Det eneste jeg ser som spild af penge, for at tage det emne op "igen" er et 5870x2 eller 2 i CrossFire, ser ikke ud som om spillene kræver så meget, derfor overkill, medmindre man sidder med 32" skærm med højere opløsning, så står jeg alligevel af, det giver ondt i nakken.....
Der er enkelte Bechmarks som viser udslag i negativ favør, for 5870 vs 5850, det tyder på at der ikke arbejdes på samme opgaver, men i spil, dem jeg har prøvet indtil videre, er jeg fuldt ud tilfreds og fortryder ikke at jeg slog til den 23.09, det sparer ventetiden, men ingen penge!
Tilføjelse: Ser du specifikt på Crysis i 1680x1050, vil jeg mene at 31,7fps ikke er spilbart, men derimod 38,1fps skulle være til at leve med og nu kører jeg en anden OC en dem der tester, jeg tror ikke at mit KUN kører 38fps, på den anden side scorer de højere i 3DMark'sne, så de ved vel hvad de laver. I 1920x1200 ser det endnu værre ud 26,3fps er meget lidt og 5870 scorer her det samme som 5850 i lavere opløsning, igen det er kun sølle 6fps, men et vitalt sted, havde det nu være 43fps vs 49fps ville det nok ikke have haft betydning, men i det lave område, under 40fps, tæller hver enkelt fps i mine øjne.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Erik Winther d. 03-10-2009 01:41:48.