MSI 790fx GD-70 fryser (stadig)

Bundkort / CPU d.  02. oktober. 2009, skrevet af p3t3r
Vist: 701 gange.

p3t3r

Nørd
Tilføjet:
02-10-2009 14:55:53
Svar/Indlæg:
25/3
Hejsa
Jeg har oprettet et topic for en uges tid siden under grafikkort - "pc fryser ved 3d spil"

Efter anbefalinger herfra og fra msi user forum, tror jeg umiddelbart ikke, at der er tale om problemer med mit gfx, men nok snarere ram/cpu.
Her er de to topics, hvor nogle brugere har hjulpet mig med troubleshooting.

http://hwt.dk/forumthread.aspx...
http://forum-en.msi.com/index....

Jeg er(som det nok fremstår af mine posts;) newbee hvad angår hardware, bios setup mv. Har prøvet diverse ændringer på ram-setup samt flere geninstalleringer af OS. (jeg kan stadig ikke installere alle opdateringerne til vista x64)
Sidst jeg formaterede begyndte computeren sågar at fryse bare ved at ændre windows opløsningen! (dette skete dog kun en gang og det var før jeg havde installeret de rigtige drivere) Med min ringe viden, sansynliggører, som andre også har indikeret, at der er tale om et hardware problem.

Jeg vil virkelig værdsætte det, hvis nogen af jer herinde ville bruge et par minutter på at se på mine topics på hhv. hwt og msi forum, og derefter give bud på problemet og evt. nogle løsningsforslag:)

På forhånd tak:)
Peter
Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
02-10-2009 15:06:49
Svar/Indlæg:
15982/637
Hmm I BIOS slå da Cool & Quiet fra og forøg CPU V-core til 1.4v.
CPU'en kører nu permanent med 2.8Ghz, prøv så at spille el. ligende, det kan være Cool & Quiet der driller.

p3t3r

Nørd
Tilføjet:
02-10-2009 15:11:58
Svar/Indlæg:
25/3
Ok, det vil jeg forsøge når jeg kommer hjem til ulykkes-maskinen:)
Vender tilbage lige så snart jeg har testet det
tak

AvengingAngel

Enthusiast
Tilføjet:
07-11-2009 10:34:28
Svar/Indlæg:
1/0
Hey .. jeg har haft et problem med en tidligere computer hvor det var min XP der frys konstant.. jeg havde lige bygget maskinen så alt var nyt..
Problemet viste sig at være en kondensator på grafik kortet som var gået så det blev sendt ind og jeg fik et nyt ... vupti problemet var løst ...
Så prøv at teste alt dit hardware i en anden maskine en ting af gangen og se om problemet stadig er der

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af AvengingAngel d. 07-11-2009 10:50:31.