Ikke for at gentage mig selv, i alle spalter, men 2 stk 4870 eller et 4870x2 kommer ikke i nærheden af at yde det samme i 1920x1200 hvis vi tager det mest anti ATI'eske spil som målestok, Crysis er ikke spilbart i den opløsning med 4xAA og 16xAF i Very High, ej heller tror jeg på 5850 her, for få fps.
Men siden i mandags, hvor jeg ændrede mine settings til netop disse, på mit da netop monterede Sapphire 5870 1GB, til 2781,75kr inkl. Forsendelse fra England, kom i brug er jeg meget glad for mit valg, som der står, mindre varme, mindre strømforbrug og kun ét Grafikkort, gavner især flowet, så alt udenom er også mindre lunt nu, ca 26*C midt i Puteren, er alt sammen positive facts som gør det til MIT Grafikkort, burde også kunne glæde en masse andre.
De svingende Benchmarks, tyder gevaldigt på at Modellerne abejder forskelligt med div. Shader versioner, men hvad der gavner og slutter besværet med Crysis kan ikke være til ulæmpe for andet, ét Grafikkort, én indstilling af Driveren og så kører alt 110% og ser flawless ud, det er sku lige det stykke Hardware der får 2009 til at score en hattrick, i7 + SSD og nu 5870, resultatet er 7.76 i Windows 7 Score i snit, det er det jeg siger, julen kom tidligt i år!