Mus & Tastatur

Diverse d.  03. oktober. 2009, skrevet af NewTon
Vist: 382 gange.

NewTon

Overclocker
Tilføjet:
03-10-2009 16:35:53
Svar/Indlæg:
36/9

1. Jeg har købt en ROCCAT Kone mus, vil lige høre om det ville være en godt ide at købe en Musemåtte til den fra ROCCAT eller er det bare spild af penge

2. Jeg har kigget på ROCCAT VALO Tastatur og vil lige høre om det er et godt Tastatur eller der findes noget der er bedre

besse

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2009 16:50:46
Svar/Indlæg:
1326/83
1. Nej du behøver ikke en speciel musemåtte. Det er spild af penge.
2. Jeg er selv meget glad for mit Logitech G15. http://old.edbpriser.dk/Produc...

Du kan også kigge på den nye G19.
http://old.edbpriser.dk/Produc...

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2009 17:27:03
Svar/Indlæg:
3332/33
Det med tastatur er lidt en smagssag. Kan man lide med eller uden lys ? Display eller ej ? Hvor mange penge vil man bruge på det ? Kan man lide designet ? Og hvordan synes man selv det er at trykke på.

Der er mange ting som spiller ind, ved lige tastatur og mus kan det godt være svært at sige "det her er det bedste" da der er mange forskellige former som folk foretrækker.

Men såvidt jeg ved skulle det Valo der være et fint tastatur og Roccat har jo lavet en del gode produkter 🙂

Nightcover

Overclocker
Tilføjet:
03-10-2009 19:03:21
Svar/Indlæg:
620/11
En speciel musemåtte er på ingen måde spild af penge. Det kan både gøre tracking bedre, få musen til ikke pludselig at hoppe rundt og det kan forbedre levetiden på de teflon fødder musen har.

Hvilken man så skal vælge har jeg ingen forstand på. Jeg har ikke rigtigt sat mig ind i det efter jeg fik min Icemat.

Valo er et rigtig godt tastatur det eneste minus er nok at det larmer når lyset er tændt. Selv ville jeg nok vælge Razer Lycosa, da jeg har gode erfaringer med deres muse. Men der har jeg også hørt at shift tasten nemt går i stykker.

Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Nightcover d. 03-10-2009 19:05:13.

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2009 20:15:23
Svar/Indlæg:
3332/33
#3 Jeg har tit haft det indtryk at Razer er lidt sådan et plastik-wannabe-gamer-firma. Jeg fik anskaffet min bror Tarentula eller hvad det hedder og helt ærligt synes jeg bare ikke det virker som helt samme skarpe kaliber som mange af Logitechs produkter. Har også prøvet et par af deres mus og synes heller ikke det siger mig andet end "plastik", selvom det selvfølgelig er et meget brugt materiale i denne kategori.
Det kan godt være det bare er mig, men jeg synes bare deres indpakning er langt finere end produktet. Tror skam også der er mange der er tilfredse med deres mus derfra, jeg ville dog aldrig selv vælge et Razer produkt. 🙂

Nightcover

Overclocker
Tilføjet:
03-10-2009 21:15:05
Svar/Indlæg:
620/11

Tja, jeg ved ikke, hvor du får det plastik udtryk fra, men sådan er vi jo forskellige.

Overfladen på musene (og som er den samme på deres Lycosa tastatur) føles sådan lidt gummi-agtigt, altså noget med ikke 'glider' på og ikke bliver fedtet til som, hvis det var shiney plastik. Det er det materiale jeg synes er lækkert. Det er bare nice-feeling 🙂

Men jeg har heller ikke været uheldig og alt, hvad jeg har købt fra dem har altid virket, så nok derfor jeg prøver at forsvare dem lidt 😉

Er enig med dig mht. Tarantula. Det er stort og, synes jeg, for klodset. Men altså det er jo nok også bare mig der skiller mig ud, for alle reviews roser jo det tastatur 🙂
F.eks. dette: http://www.tweakup.dk/article/...

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Nightcover d. 03-10-2009 21:21:08.

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
03-10-2009 21:20:19
Svar/Indlæg:
3332/33
#5 Ved heller ikke om det bare er mig, tror dog også de har lavet nogle gode mus.
Tweakup op i r*ven 😛 😴

NewTon

Overclocker
Tilføjet:
04-10-2009 00:16:09
Svar/Indlæg:
36/9
Jeg har også kigge på G19 og synes det ser fint ud men jeg synes ikke
der er Æ og Ø på G19

Ja det er rigtig, at det er lidt af en smagssag.

Okay. jeg ved bare at Icemat er noget lort, har en ven som har såden en, og han kunne godt bruge de 300 kr. til noget andet

Jeg synes heller ikke at Razer ser ud til at være lige godt som Logitech
på de billeder af Razer jeg har set

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NewTon d. 04-10-2009 00:17:02.

k0ch

Superbruger
Tilføjet:
04-10-2009 03:19:38
Svar/Indlæg:
160/10
Jeg synes du skal købe en Steelseries QCK+ eller QCK heavy til den mus. :)
Tastatur kan du bare købe det billigste i bilka eller hvor du nu handler, det hele handler om musen!

Dertil sidder jeg selv med en Razer deathadder, QCK+ og et microsoft wave keybord 🙂.

Hvilke razer mus synes du virker plastik agtige? 🙂
Sådan som du har det, sådan har jeg det med logitech...

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
04-10-2009 10:57:21
Svar/Indlæg:
3332/33
#8 Synes de fleste jeg har set ligner noget let plastik. Helt ærligt så ligner rigtig mange af dem hinanden synes jeg 😕 Dem jeg prøvede på Boomtown engang var også rigtig lette og ikke rigtig noget ved, der begyndte jeg godt nok at savne min G5.
Men tror det er noget præference for produkter.

Og jeg vil sige det hele handler ikke kun om musen 😉 Det er rart med et tastatur du kan lide at se på og at du føler det er rart at skrive på.
Hvis du derudover har behov for funktioner som display eller lys er det også rigtig vigtigt. 😉

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Tenkin d. 04-10-2009 10:58:24.

BUG

Superbruger
Tilføjet:
04-10-2009 12:56:04
Svar/Indlæg:
734/69
hvad sker der med alle de knapper på ROCCAT VALO tastaturet ??

det har over 50 flere knapper ind et alm. tastatur !