Mine tunere sidder ikke i Asrock'en, men derimod i min server, så det eventuelle problem har jeg ikke oplevet. Jeg kan dog ikke forestille mig hvad det er som skal kræve så voldsomt meget CPU kraft. Det må være en form for helgardering så man er sikker på at være dækket ind (ligesom når cafe'er skriver "Varm" på en kaffekop).
Jeg har overhovedet ikke overvejet at Overclocke min Asrock, da den klarer alting fint som det er. Jeg har ikke udgaven med Blu-ray drev, men har rippet mine Blu-rays til serveren og afspiller dem derfra. Det er ikke kompimeret, men lossless jeg har rippet den. Asrocken æder dem til morgenmad, og kommer sjældent over 20% CPU forbrug, grundet hardware accelerationen. Det samme gør sig gældende ved afspilning af SD (dvs. DVD, LiveTV osv.).
Det er selvfølgeligt et spørgsmål om korrekt opsætning af codecs og afspillere, men bare for at fortælle at det kan sagtens lade sig gøre at få Asrocken til at afspille alt uden problemer - og jeg forestiller mig at Acer'en har det på samme måde, da hardwaren er næsten identisk.
Sålænge du blot vil afspille video (og altså ikke køre spil) så kan jeg ikke forestille mig du løber ind i problemer. Det er som sagt blot et spørgsmål om at opsætte codecs korrekt.