Superbruger
Tilføjet:
05-10-2009 00:34:34
Svar/Indlæg:
85/6
Hej derude!
Jeg har fået til opgave at hjælpe en af mine venner med at samle en computer, som udelukkende skal bruges til de nyeste spil og film-redigering.
Jeg er dog lidt på bar bund, da jeg ikke har fulgt super meget med indenfor hardware-verdenen det seneste stykke tid. Jeg vil dog også gerne vide, om det overhovedet vil kunne betale sig for ham, at opgradere sin nuværende maskine. Den indeholder en Q6600, 2 GB PC6400 DDR2 RAM og et 8800GTS med 640 mb. RAM.
Vil der være noget at hente, ved at opgradere til et nyere system, eller vil det være hul i hovedet?
Hans budget ligger på 10-15.000 kr. Hvis det kan gøres billigere, er det selvfølgelig fint, men eftersom han ikke er typen der hele tiden skifter hardware, må det gerne være noget som ikke allerede er forældet - og det koster jo som regel også lidt mere. 😉
Han har skærm og kabinet og resten af tilbehøret, så det er kun selve computeren der skal tænkes på. Styresystemet bliver Windows 7 64 bit - men hvilken udgave bør man vælge? Er der nogle væsentlige forskelle på f.eks. Ultimate og de mindre udgaver?
Jeg havde forestillet mig noget med en eller to hurtige system-diske. Evt. to mindre SSD-drev (selvom de koster knaster :'-() - og så en 1 TB HDD til data-opbevaring.
Motherboard, CPU, GFX, PSU og RAM er jeg usikker på. Så hvis i har nogle gode forslag, så kom endeligt med dem.
På forhånd tak! 🙂