#1 - Da dette var min "optagelses-prøve-tekst" var jeg endnu ikke en del af HWT, da den blev udarbejdet. Jeg havde derfor kun mit private udstyr til rådighed; og det var det testede kort samt det onboard lydkort, kortet er testet op imod. Lige det lydkort du omtaler, ville jeg dog ikke teste imod, hvis der var frit valg på alle hylder; der ville jeg hellere tage Auzentech's kort med bitstream (da det er samme målgruppe) - det kort er dog ikke released endnu..
#3 - Ja, det er lidt både og ;).. De fleste, der køber dette kort (eller slim-udgaven) køber jo kortet netop for bitstream funktionen - så det må klart være det "vigtigste".. Dog har du klart ret i, at når kortet har så lækre nogle DAC's, ville en analog test være på sin plads.. Problemet er imidlertid udstyr :(..
De eneste to muligheder var en loop-test, hvor output sendes ind gennem mic eller en subjektiv test. Den første mulighed ville nok nærmere teste mic indgangen, mens den subjektive test uden nogen form for målinger bare ville være en sludder for en sladder :/.. Derfor blev resultatet altså dette..
#5 - Det vil selvfølgelig altid "blive bedre". Hvor godt det kan blive, afhænger selvfølgelig af kildematerialet, og jeg vil klart mene du får noget ud af skiftet - såfremt dine mp3er er af en høj bitrate.
#6 - Jeg er pointemæssigt enig, men jeg må understrege, at kortet altså understøtter at outputte 7.1 såvel analogt som digitalt :)..
#8 - Vi tester her på siden så godt vi kan. Jeg er da udmærket klar over, at der findes sider med langt grundigere tests - specielt af lydkort. Men pga. hwt's størrelse har vi ikke midlerne til at indkøbe det nødvendige udstyr til at lave en analogt test - hvilket jeg antager er det, du savner. Yderligere vil jeg tilføje, at dette korts force heller ikke er det analoge output, men netop bitsteamingen - som jo er kortets "unikke" feature.
Men hensyn til de karakterer, jeg har uddelt, vil jeg mene, at de er relativt velbegrundede (tildelingen af en karakter vil altid have et subjektivt element). Udeblivelsen af den analoge test er netop en konsekvens af, at jeg ønsker at minimere den subjektive terningskasten. Vil du ikke uddybe netop hvilke af de karakterer, jeg har uddelt, der er trukket ud af den blot luft?
At du derimod skriver, at det, der laves her på siden intet er værd, er ikke fair. Flere af de tidligere indlæg bekræfter jo netop, at disse bruger har fået noget ud af at læse artiklen? ;)
Og til jer andre; tak for den varme velkomst og den konstruktive kritik! 🙂
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af The_Dare_Devil d. 05-10-2009 21:48:51.