-> #1
Pris er vel ikke så vigtigt, på nuværende tidspunkt. Det skal baseres på det bundkort jeg købte af dig. Dvs. lav-profil grafikkort er da en god idé. En brugt E8500, etc.
Jeg ved ikke om der skal 2, 4 eller 8 GB RAM i maskinen. Men se det lidt som en fortsættelse af mit kompakte system jeg arbejdede på sidste år.
Det mATX Asrock, har jo nogle perfekte dimensioner til et sådanne system 🙂
Derudover, ligger jeg inde med et slim-lime DVD-Drev (altså sådan et til bærbare), så der er det vel kun udgiften til en ATAPI->S-ATA converter. Og så har jeg et par 2.5" harddiske (S-ATA) til at ligge. Så det er også af vejen.
Det er, reelt set, kun grafikkort og CPU det drejer sig om. Gerne billigt, og det gør absolut heller ikke noget hvis det er brugt.
Jeg har en stock-køler til min gamle E8500 til at ligge, men tænkte faktisk på, om der fandtes en slags low-profile (lidt alá en 1U køler) udgave af den ThermalRight Ultra Exteme jeg har stående, da den jo - af sagens natur - ikke er særlig kompakt.
Hvis ikke, er det også ok. Stock-køleren er ret støjsvag. Men hvis jeg kunne montere en middelstor profil, der samtidig kunne køles semi-passivt, ville jeg kunne nøjes med en enkelt 70 mm Zalman, der blot sørger for et airflow.
Prisleje? Ingen anelse. Jeg ved ikke hvad sådan nogle brugte dele går for, det skal blot kunne trække World Of Warcraft "tilfredsstillende". Men eftersom jeg ikke direkte kan spørge gutten selv (det er til en gave), er jeg lidt på Herrens mark.
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NoNig d. 06-10-2009 18:04:18.