Nå har så fået kigget lidt i manualen under troubleshooting og der er et par væsentlige punkter som ground loop og latency, som ryger når EMU'en sættes til Direct Monitor...
Der sidder således et par lift ground-loop switches, én til hver kanal, nedenunder EMU'en, som kan "ophæve" det ground-loop der sker i og med PC'er ikke er bygget til at håndtere 😛
Som manualen siger:
"Ground Loops are caused by a difference in ground potential between two pieces of equipment. Computer devices are particularly susceptible to ground loops because most computers were not designed with high quality audio in mind."
Efter så at have sat begge switches til "lift ground loop" kom der en noget bedre lyd ud af mit Logitech sæt. Desværre er den indbyggede analoge forstærker i EMU'en så ringe/svag, at der kommer en helvedes masse støj på kanalen, hvis man bare skal kunne høre sig selv overdøve den akustiske lyd af sin guitar, hvilket er helt ulideligt og komplet ubrugeligt - endda til amatørbrug - i mine øjne (ører) i hvert fald.
Så er det da godt man stadig har sin 14-dages returret at gøre brug af - for produktet levede da i høj grad ikke op til mine forventninger.
Tilbage til snakken om ground loops...
Skyldes problemet i grunden ikke at der sidder en røvsvag forstærker og en røvssvag Analog->Digital converter i EMU'en? Som sammen med USB-interfacet er med til at gøre produktet fuldstændigt ubrugeligt?
Ville det være bedre at købe en decideret A/D D/A converter til at sætte guitaren til for så at sende lyden videre digitalt via SPDIF til et evt. nyindkøbt X-FI lydkort eller et Auzentech lydkort? Nu er det lige jeg har SLI, hvorfor der ikke er flere PCI slots tilbage, så jeg skal ud og investere it et PCI Express kort og der kommer Auzentech jo helt uden for indflydelse - de har intet endnu... når man så har et "gammelt" X-Fi I/O Drive liggende, som ikke kan bruges med de nye X-Fi (PCIe) kort, så begynder det for alvor at gøre en smule ondt... i pengepungen... men man har jo altid 14-dages returret. FOR HELVEDE JEG HADER ALLE I BRANCHEN... HELE JEDEC, NVIDIA, AMD, INTEL og deres supernye (og dyre) X58 chipset, REALTEK, GIGABYTE, ASUS... men Logitech styrer! Rhona Mitra styrer!! E-MU sucks! X!_£&¤!" 😲 😎
Anyone? A/D D/A ->SPDIF -> X-FI/Auzentech? Erfaringer? Digital mixer? RRRrrrRRr
EDIT: Hov, glemte helt AMD - de er nok ikke en skid bedre, men lidt sødere! 🙂
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af gabbadoo d. 07-10-2009 01:58:28.